וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד החינוך כבר כאן - הכירו את הערים המקדמות חינוך פורץ דרך

עודכן לאחרונה: 3.5.2022 / 10:21

מדד וואלה! מקומי - הצצה אל מתחמי החינוך החדשניים והטכנולוגים בבתי הספר וגני הילדים במרכז הארץ

מדד וואלה מקומי - ממשיכים בסקירה של עתיד החינוך בישראל. מתחמי ההיטק בתוך בתי ספר הופכים להיות עניין שבשגרה, מתחמי לימוד בטבע, מעבדות משכללות ומרחבי עבודה מעוצבים.

הצצה לנבחרת הערים המקדמות חינוך פורץ דרך בישראל, ירושלים, רמלה, גדרה, כפר סבא, קריית אונו, ראשון לציון, שוהם, אלעד, אור יהודה, גזר, ראש העין, קריית עקרון, הוד השרון וקדימה צורן.

נבחרת הערים פורצות דרך בחינוך במרכז הארץ. וואלה, מערכת וואלה!
נבחרת הערים פורצות דרך בחינוך במרכז הארץ/מערכת וואלה!, וואלה

ירושלים - מרכז החדשנות חוות דעת ללמידה בטבע

מרכז החדשנות 'חוות דעת' הוא אחד ממרחבי הלמידה המיוחדים בירושלים. המרכז הוקם על צלע הר המשקיף לעבר נוף ירושלמי, בשכונת גילה. כיום פועלים בו מרחבי למידה שונים: ספריה קהילתית, מרחב יצירה ואומנות בטבע, נגרות עץ, מרחב חקר, מתקנים מוזיקליים, כיתות חוץ ללמידה ועוד. כל המרחבים פועלים בלב הטבע, ומשתמשים בחומרים מהטבע ללמידה ויצירה. כל בתי הספר בשכונת גילה ובאיזור מגיעים ללמוד במרכז החדשנות יום בשבוע. במהלך יום הלמידה במרכז החדשנות, התלמידים והתלמידות לומדים את מקצועות הלימוד "הרגילים" דרך הטבע, ובאופן שמחזק אף את הקשרים החברתיים בכיתה.

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "כיף ונעים ללמוד בירושלים. מערכת החינוך העירונית פורצת דרך ומציעה לתלמידים שפע רב של תוכניות לימוד חדשניות וחווייתיות. בשנים האחרונות השקענו בה משאבים רבים ואנו עדים לתוצאות ולהישגים מדי יום. בירושלים לא לומדים רק בכיתות, אלא גם בטבע העירוני. מרכז החדשנות חוות דעת, שפועל בלב ואדי רחב ומשקיף על העיר ירושלים כולה, הוא אחד המרחבים הייחודים ביותר בהם ניתן ללמוד כיום. נמשיך להצעיד את מערכת החינוך קדימה למען התלמידים והתלמידות בכל רחבי העיר."

ירושלים - מרכז החדשנות חוות דעת ללמידה בטבע. צילום - חוות דעת, אתר רשמי
ירושלים - מרכז החדשנות חוות דעת ללמידה בטבע/אתר רשמי, צילום - חוות דעת

רמלה - open space ללמידה שיתופית

מרחב M21 הוקם לפני כשנתיים בתיכון אורט לילינטל. מרחב חדשני זה מאפשר לתמוך בלמידה שיתופית ומשמעותית מחוץ לכיתה המסורתית תוך התנסויות מגוונות בכלים טכנולוגיים, תכנון וחקר עצמאי. יחסי הגומלין עם הסביבה הפיסית הכרחיים ללמידה- התלמידים משתלבים בסביבה בדרך שתואמת את סגנון הלמידה שלהם- בכסאות סביב שולחן בר, בעמידה, ישיבה על הדומים, במה או עבודה קבוצתית בשולחן דינמי שמתפרק ועוד כאשר אמצעי הקצה (מחשב נייד, טאבלט או טלפון נייד) תומכים בתהליך הלמידה.

ראש העיר מיכאל וידל: רמלה משנה את פניה גם בתחום החינוך. עיריית רמלה בהובלתי הציבה בראש סולם העדיפויות את ההשקעה בתחום החינוך. תושבי העיר ותלמידיה נהנים ממערכת חינוך ייחודית ואיכותית, מתוכניות למידה חדשניות, העשרה, פיתוח מנהיגות וערכים, מבתי-ספר ממוחשבים, סביבות לימוד מזמינות המתאימות ללומד של המאה ה-21, ומחינוך שוויוני ומתקדם. מערכת החינוך מאפשרת לתלמידים שלנו חלון הזדמנויות להצלחה, שאיפה מתמדת למצויינות, יצירת תמונת עתיד ומוביליות חברתית.

עוד בוואלה!

557 ימים לבחירות לרשויות המקומיות - 71% מהבת-ימים מרוצים מראש העיר צביקה ברוט

לכתבה המלאה
רמלה - open space ללמידה שיתופית. צילום- דוברות רמלה, אתר רשמי
רמלה - open space ללמידה שיתופית/אתר רשמי, צילום- דוברות רמלה

כפר סבא - צועדים למאה ה-21

מרחב הלימוד החדשני הבולט ביותר בכפר סבא מתגלם בחטיבת הביניים הירוקה ע"ש פרס שתוכננה ע"י האדריכל ערן זילברמן בשכונה הירוקה. המבנה מייצג את "סופם של הלימודים הפרונטליים", נוכח התבססות "לימודי הזום" שאומצו בלית ברירה ע"י מוסדות החינוך על רקע הקורונה; סביב לאופן-ספייס המרכזי, במבנה הקובייתי שהכניסה אליו היא דרך "חור" בן שלש קומות שמצריך מעבר על גשר מעל חצר חפורה מטה, מפוזרים אזורי ישיבה פרטיים ואזורים המתאימים לקבוצות קטנות של תלמידים שמטרתם לייצר חוויית לימוד אחרת המבוססת על קשרים אישיים בין הילדים ובינם לבין המורים.

רפי סער ראש העיר כפר סבא - "עיריית כפר סבא פועלת בשלוש שנים האחרונות לשדרוג מוסדות החינוך ברחבי העיר, וזאת לצד הקמת מרחבי למידה חדשניים המתאימים לפדגוגיה של המאה ה-21 שבית ספר מעניק לתלמידיו סביבה מזמינה ונעימה, כיף להם להגיע אליו והם רוצים ללמוד. מתוך מודעות להשפעה האדירה שיש למבני חינוך על הצלחה בלימודים ובחיים, אנו נמשיך ונקים גם בעתיד מרחבי לימוד חדשניים נוספים במגוון בתי ספר בעירנו על מנת להעניק לכל תלמיד מקום לביטוי אישי.".

כפר סבא - צועדים למאה ה-21. צילום- דייגו רוסמן, אתר רשמי
כפר סבא - צועדים למאה ה-21/אתר רשמי, צילום- דייגו רוסמן

גדרה - "שמורת רעות" יער מאכל קהילתי

מרחב למידה חוץ כיתתי - כשהוקם בית הספר היסודי "רעות" בשנת 2001 באזור של בניה מואצת, הושאר שטח אדמה כשטח בור, בו יוכלו התלמידים ללמוד על הטבע בטבע. בשנים האחרונות הפכה השטח ל"שמורת רעות", בה צומח יער מאכל קהילתי, הפתוחה לכלל תושבי המושבה. בכל שנה, תלמידי שכבת ד' לומדים בשמורה פעם אחת בשבוע עם מדריך מומחה: הם מעבדים את האדמה, שותלים ולומדים אקולוגיה ואיכות סביבה. בנוסף, תלמידים מכל השכבות יוצאים ללמוד בשמורה מקצועות שונים כמו: אומנות, מדעים ומתמטיקה. התלמידים והתלמידות עורכים בשמורה פיקניקים ומשחקים. אחר הצהריים, משמשת השמורה למקום פעילות של משפחות.

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "מאז כניסתי לתפקיד שמתי בפניי את יעד החינוך בראש סדר העדיפויות. בבסיס החלטה זו עמד רציונל מאוד ברור - הכול מתחיל בחינוך. חינוך מגיל צעיר בונה קהילה חזקה, בריאה, ערכית ואיכותית ומייצר באופן טבעי מקום איכותי שטוב לגור בו. בתוך כך, אנו מעודדים, מקדמים ומובילים יוזמות וחדשנות הבאה לידי ביטוי גם במרחבי למידה חדשניים המעניקים לילדינו ערך לימודי חווייתי".

גדרה  -  "שמורת רעות"  יער מאכל קהילתי. באדיבות המצולמים
גדרה - "שמורת רעות" יער מאכל קהילתי/באדיבות המצולמים

הוד השרון - מרחבי למידה פתוחים לתהליכי העמקה וחקר

תיכון השקמים בהוד השרון הוקם בשנת 2021 והוא שוכן בקמפוס משותף עם חטיבת הביניים השקמים. מדובר בשני בתי ספר עצמאיים השוכנים באותו הקמפוס ומקיימים ביניהם קשרי גומלין. בית הספר מבוסס על למידה מגוונת העונה על צרכים משתנים של תלמידות ותלמידים. על פי תפיסה זו התלמידים יכולים להתנסות ולבחור את דרכי הלמידה שיובילו אותם להתקדמות. הכיתה הפיזית אינה "כיתת שורות", בה מבוססת הוראה, אלא מרחב למידה פתוח, הדומה למרחבי העבודה הרשתית של מבוגרים כגון WeWork ובו מקום נכבד לתהליכי העמקה וחקר.

אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: "עיריית הוד השרון פועלת בשיתוף אגף החינוך העירוני בהובלת של מיכל אפרתי בכדי לקדם תהליכי למידה חדשניים במוסדות החינוך בעיר. הפעילות בנושא נעשית תוך שימת דגש על חדשנות לימודית, הכשרת צוותי ההוראה ולא פחות חשוב, יצירת תשתיות לימוד חדשניות, שמטרתן לייצר סביבת לימודים המותאמת לצרכי התלמידות והתלמידים. מרחבי הלמידה בקמפוס השקמים הינם רק דוגמא אחת לשינוי שאנחנו מובילים בתכנון מבני החינוך בעיר, מהגנים ועד לתיכונים".

הוד השרון - מרחבי למידה פתוחים לתהליכי העמקה וחקר. צילום - דוברות הוד השרון, אתר רשמי
הוד השרון - מרחבי למידה פתוחים לתהליכי העמקה וחקר/אתר רשמי, צילום - דוברות הוד השרון

ראשון לציון - חלל הלימודים החדשני בקריית החינוך איינשטיין

בקרית החינוך אלברט איינשטיין הוקם חלל המשמש ככיתת לימודים המותאמת לעידן הנוכחי. הכיתה, שנבנתה ועוצבה לפי צרכי צוות בית הספר, מעניקה חווית למידה אחרת שמסייעת בפיתוח ידע, ערכים ומיומנויות התואמות את המאה ה-21. הכיתה מאפשרת מרחבי לימוד חדשניים עם עזרים טכנולוגיים כגון טאבלטים, טלוויזיה חכמה, מחשבים ניידים ומצלמות תקרה. כל חלל החדר מרושת במיקרופונים, כך שניתן לקיים לימוד מרחוק הכולל אינטראקציה של כלל הנוכחים בחדר. בניית חדר הלימודים החדשני הינו חלק מתוכנית משרד החינוך למרחבי למידה חדשניים בבתי הספר. שלא כמו כיתה רגילה, חלל הלימודים מכיל עמדת מרצה המשמשת גם כהצגת פרזנטציות, מגוון גדול של כסאות, ספות ושולחנות, וכן סידור ישיבה מודולרי המאפשר הוראה דיפרנציאלית ובחירה בין עבודה בקבוצות לעבודה פרטנית.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "עיריית ראשון לציון מובילה חינוך ציבורי חדשני עם מגוון שיטות לימוד ועזרים טכנלוגיים רבים - דבר השמור לרוב לחינוך הפרטי. יש לנו צוותי חינוך טובים ומסורים ומינהל חינוך שעובד מסביב לשעון למען כל ילד וילדה בעיר. אנו משקיעים בחינוך משאבים רבים על מנת להפוך אותו לאחד מהמובילים בארץ, מתוך הבנה כי מדובר בהשקעה בדור העתיד של העיר ושל המדינה"

ראשון לציון – חלל הלימודים החדשני בקריית החינוך איינשטיין. צילום - דוברות ראשון לציון, אתר רשמי
ראשון לציון – חלל הלימודים החדשני בקריית החינוך איינשטיין/אתר רשמי, צילום - דוברות ראשון לציון

קדימה צורן - 'WEME' חדשנות פדגוגית בתיכון עודד

מרחבי למידה חדשניים הם כלי ואמצעי חשוב להטמעת פדגוגיות דשות. בתיכון עודד נבנו חדרי למידה ייחודיים "WEME", שמאפשרים ומזמנים הוראה חדשנית ופורצת דרך. כמו כן, הוקם מרכז מיוחד להוראה ולמידה פרטנית בקבוצות קטנות שתאפשר אינטימיות ולמידה נעימה במרחב שקט ומזמין. המרחב עוצב על ידי מעצבת פנים.

ראש המועצה המקומית קדימה-צורן, קרן גרין: "אנו רואים בקידום מרחבי למידה חלק בלתי נפרד מההוראה העכשווית. השקעה בתשתיות חינוך, לצד הוראה מתקדמת עם כלים לצוותי החינוך וההוראה תוביל להישגים עבור דור העתיד שלנו. המועצה משקיעה משאבים רבים בפיתוח מיומנויות ופיתוח תהליכי פדגוגיה עבור הצוותים החינוכיים וכמובן בהקמת תשתיות חינוך מתאימות לכך".

קדימה צורן - 'WEME'  חדשנות פדגוגית בתיכון עודד. צילום - דוברות קדימה צורן, אתר רשמי
קדימה צורן - 'WEME' חדשנות פדגוגית בתיכון עודד/אתר רשמי, צילום - דוברות קדימה צורן

קריית אונו - לומדים אחרת בחדר המולטי מדיה

חדר הלמידה האחרת, המכונה בבית הספר "עלומים" "חדר המולטימדיה" מאפשר הוצאת כיתות מחדרי כיתתן ללמידה אחרת בכל המקצועות. החדר מזמן למידה בקבוצות לצד שימוש במחשבים ניידים ובלוח חכם. המרחב מעודד ומאפשר קיום מעגלי שיח אינטימיים ונעימים לצד שימוש בו להתכנסויות גדולות בזכות גודלו. הרציונאל בהקמת החדר היה לאפשר למידה חדשנית ולמידה טכנולוגית. לאורך הזמן הפך להיות ליבו של בית הספר. מרחב למידה זה מנגיש לצוות ולתלמידים אפשרות לקיים משימות למידה מגוונות - הן דיגיטליות והן עבודה דיפרנציאלית, עבודה בקבוצות ועבודה עצמאית. במפגשים בחדר יש משום העצמת האינטרקציה בין המורה לתלמידיו.

רון מלכה, מ"מ וסגן ראש העיר, מחזיק תיק החינוך - "העיר קריית אונו בשיתוף עם משרד החינוך, מקדמת חדשנות, יצירתיות ויזמות. מספר בתי ספר בעיר נענו לקולות קוראים שהוציא משרד החינוך ובעזרת השקעה נוספת של הרשות, בנו מרחבים חדשניים המאפשרים קיומה של למידה אחרת, מעוררת סקרנות ויצירתיות. אנו גאים במנהלות, במנהלים ובצוותים החינוכיים שלנו, שמשכילים ליזום לחדש ולקדם לאורך כל הדרך".

קריית אונו - לומדים אחרת בחדר המולטי מדיה. באדיבות המצולמים
קריית אונו - לומדים אחרת בחדר המולטי מדיה/באדיבות המצולמים

אור יהודה - חדשנות חוצה גיל

מעבדות המח"ר הממוקמות במוסדות החינוך מאפשרות ללמוד את מקצוע המתמטיקה בדרך שאינה מסורתית אלא ניסויית ומאתגרת, וככזו מעלה את יצר הסקרנות והחקר של התלמידים למקצוע, תוך הורדת רמת החרדות ללימודי מתמטיקה ומדע. בתכנית נעשה שימוש רחב במחשבים, ערכות רובוטיקה ואלקטרוניקה, כל זאת מתוך הבנה שסביבות למידה הכוללות אמצעי המחשה המכוונים למיומנויות למידה של המאה ה-21 המזמינות את התלמידים להתנסות, לחוש, לשאול, לתכנן בעצמם ולנתח את התוצאות המכוונות ללמידה משמעותית וחווייתית עבור הילדים.

ראש העיר, ליאת שוחט: "הרעיון הגדול הוא לראות את אור יהודה כעיר שמובילה חדשנות חוצה גילים ומגזרים ובכך ליצור במוסדות החינוך חדרי למידה חדשניים ופורצי דרך שכוללים מרחבי למידה טכנולוגיים וחדשניים המאפשרים לימודי רובוטיקה כבר מגיל צעיר, כל זאת כדי לחשוף את הילדים לתחומים שיסייעו ויטפחו את יכולותיהם במקצועות המדויקים תוך קידום ההישגים בקרב כלל תלמידי העיר".

אור יהודה - חדשנות חוצה גיל. צילום - דוברות אור יהודה, אתר רשמי
אור יהודה - חדשנות חוצה גיל/אתר רשמי, צילום - דוברות אור יהודה

ראש העין - 'מזון על' - מעבדת ספירולינה

בית ספר "אפק" ניסויי לקיימות- סביבה לימודית ייחודית לגידול אצות. הסביבה מזמנת תהליכי הוראה למידה והתנסות. הסביבה מכילה 4 מבחנות ענקיות שעשויות מפרספקס בגובה של 2 מ', תאורה מיוחדת וגולת חמצן. התלמידים מגדלים אצות מסוג ספירולינה ומתעדים את תהליך הגידול לשם התנסות בתהליכי החקר המדעי. ספירולינה היא אצה חד-תאית מיקרוסקופית, השייכת למשפחת האצות הכחוליות. האצה נמצאת בשימוש ברחבי העולם כבר אלפי שנים בזכות ערכיה התזונתיים הגבוהים והיא נחשבת ל"מזון על".
התלמידים דואגים לספק לספירולינה את צורכי הקיום ובנוסף, חוקרים את התנאים המיטביים לגידול האצה בכדי לקדם גידול ביתי של האצה.

ראש העיר ויו"ר החינוך של השלטון המקומי שלום בן משה: "בראש העין יש מערכת חינוך איכותית, חדשנית ומובילה עם צוותי חינוך מסורים ומקצועיים. לצד ההשקעה בתשתיות, אנו משקיעים במרחבי הלמידה לפיתוח מיומנויות ופדגוגיה חדשנית לתלמידנו במטרה להעניק לתלמידים סל כלים עשיר ומגוון. בראש העין הכל מתחיל בחינוך!"

ראש העין - 'מזון על' - מעבדת ספירולינה. באדיבות המצולמים
ראש העין - 'מזון על' - מעבדת ספירולינה/באדיבות המצולמים

שוהם - סביבת לימודים חדשה בגני הילדים

גני הילדים תפוז ואתרוג, בשכונת הדרים החדשה בשוהם, נבנו כגנים נפרדים, שביניהם מחיצה הניתנת לפתיחה בקלות ובמהירות על ידי צוות הגן. הרעיון הפדגוגי הוא לאפשר פעילות משותפת של הילדים והצוות החינוכי של שני הגנים או לפתוח חלל פעילות ענק למסיבות, הצגות ופעילויות בשיתוף ההורים. גם בין חצרות הגן ישנו שער מקשר. בחלל הפעילות של הגן יש נישות ופתחים בקירות, שמאפשרים לילדים לשבת, לטפס ולהציץ דרכם. בכל גן יש גם מרחב חצי פתוח ובו "פופים" וספרייה, לפעילות שקטה ואינטימית יותר. הקיר שבין חלל הפעילות המרכזי לבין חצר הגן הוא קיר זכוכית, שמכניס את המרחב החיצוני לתוך הגן בכל שעות הפעילות, והופך גם את הגן עצמו למואר מאוד.

ראש מועצת שוהם, איתן פטיגרו: "המועצה מקדמת תכנית רב שנתית לפיתוח סביבות למידה ושינוי תפיסת תפקידם של אנשי החינוך בגן ובבית הספר. מוסדות חינוך חדשים נבנים בהתאם לתפיסה זו ובמקביל, מדי שנה, אנו בונים מרחבי למידה חדשניים ומבואות בבתי הספר ובגני הילדים הוותיקים ביישוב. המרחבים הללו מקדמים למידה אחרת, רב-גילאית ומגוונת לצד למידה עצמית חוויתית של התלמידים".

שוהם - סביבת לימודים חדשה בגני הילדים. באדיבות המצולמים
שוהם - סביבת לימודים חדשה בגני הילדים/באדיבות המצולמים

אלעד - מקדמים חדשנות טכנולוגית

גם במגזר החרדי מבינים שכדי להעלות את כושר ההשתכרות של דור העתיד יש לפתח יוזמות חינוכיות חדשות. עיריית אלעד פתחה לאחרונה בשיתוף משרד המדע מרכז חדשני עם ציוד טכנולוגי שכמעט ולא קיים במגזר זה, בין היתר אפשר למצוא במרכז מדפסות תלת מימד, מדפסות המסוגלות להדפיס על מגוון חומרים כמו כוסות, עץ, בד ועוד, מכונות חיתוך בעלות טכנולוגיה חדישה עם מעטפת ממוחשבת יקרה ועוד. התלמידים, אומרים בעיריית אלעד יקבלו הכשרה מתאימה מחוץ לכיתות הלימוד המסורתיות בכלים ובאמצעים טכנולוגים חדשים שלא היו בעבר במגזר זה.

ראש העיר ישראל פרוש: "הצעירים של היום הם דור העתיד של המחר וחשוב להשקיע בהם "מדובר בכלים דיגיטליים חשובים, שמתכתבים היטב עם עתודות התעסוקה העתידיות. המטרה בכך היא לאפשר העשרה חינוכית תוך הענקת כלים מתאימים להתקדמות הטכנולוגית"

אלעד - מקדמים חדשנות טכנולוגית. צילום- דוברות אלעד, אתר רשמי
אלעד - מקדמים חדשנות טכנולוגית/אתר רשמי, צילום- דוברות אלעד

גזר - גנים חדשניים ועתידיים

בשיתוף פעולה עם משרד החינוך משדרגת המועצה את גני הילדים על פי עקרונות הגן העתידי - גן שמטרתו להתאים את עצמו לדור הלומדים בדגש על יזמות ויצירתיות, גיוון וביטוי אישי. התכנון החדשני בגן העתידי מאפשר לכל הילדים לבטא את החוזקות שלהם, לעורר פעלתנות במרחב בטוח, נגיש ומעודד לעצמאות ולתת להם לבחור פעילות חומרים ומרחב ולהגשים חלומות באמצעות תכנון, יזמות ויצרנות. בגנים החדשים בכפר בן נון, ובמושב פתחיה נהנים הילדים מתכנון ועיצוב חדשני שמאפשר להם לפתח את היכולות והכישורים שלהם ומעודדים סקרנות וחקר


ראשת מועצה אזורית גזר רותם ידלין: "חינוך הוא הבסיס לבניית קהילה וחברה חזקה ומתפתחת. החינוך במועצה אזורית גזר מבוסס על פדגוגיה מתקדמת שמתאימה את עצמה לעולם המשתנה סביבנו. סביבת הלימוד - הגן, הכיתה, אפילו המסדרון - צריכה לייצר השראה עבור התלמידים וצוותי ההוראה, ולהיות מותאמת לצרכים המגוונים של הפדגוגיה המתקדמת"

גזר - גנים חדשניים ועתידיים. באדיבות המצולמים
גזר - גנים חדשניים ועתידיים/באדיבות המצולמים

קריית עקרון - מקדמים רווחה נפשית

חדר ההכלה בבית הספר אוהל מאיר הוקם מתוך חשיבה מעמיקה על קידום הלמידה ושיפור הרווחה הנפשית של תלמידי בית הספר. בעת הבנייה היה חשוב להקים מרחב המשדר תחושת רוגע ונותן מענה לכלל תלמידי בית הספר ובפרט לתלמידים בעלי צרכים רגשיים, התנהגותיים וחברתיים. התלמידים יוצאים למרחב באופן יזום או ספונטני ומוצאים במרחב מקום למשחק, הנאה והפוגה זמנית מן הלמידה הפורמלית.
במרחב ישנן פינות משחק, פינה רכה עם פופים ושטיחים, פינת שמע, תאטרון ועוד.

ראש המועצה, חובב צברי: "בית ספר אוהל מאיר הינו בית ספר בעל תוכניות ייחודיות וחשיבה מחוץ לקופסא בכל הנוגע להכלה וטיפול פרטני בכל תלמידה ותלמיד!"

קריית עקרון - מקדמים רווחה נפשית. צילום- דוברות קריית עקרון, אתר רשמי
קריית עקרון - מקדמים רווחה נפשית/אתר רשמי, צילום- דוברות קריית עקרון
  • עוד באותו נושא:
  • חינוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully