וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

557 ימים לבחירות לרשויות המקומיות - 71% מהבת-ימים מרוצים מראש העיר צביקה ברוט

עודכן לאחרונה: 20.4.2022 / 10:30

האם צביקה ברוט בדרך לקדנציה שניה בראשות העיר בת-ים? סקר מכון סמית שנערך בבת-ים קובע כי רוב מוחלט של תושבי העיר מרוצים מתפקודו של ברוט, והם מעוניינים לראות אותו ממשיך בתפקידו

הבחירות לרשויות המקומיות בעוד שנה וחצי באוקטובר 2023. אבל הקמפיינים הפוליטים כבר יצאו לדרך. בבת ים מכהן בהצלחה צביקה ברוט ומסיים את הקדנציה הראשונה שלו אחרי שניצח בבחירות את יוסי בכר.

בבת ים, כזכור נשלח ראש העיר שלומי לחיאני לכלא בשנת 2015 אחרי שהורשע בהפרת אמונים ונכלא בכלא חרמון לשמונה חודשים. בחודש מאי 2016 בניגוד לעמדת הפרקליטות: עונשו של שלומי לחיאני קוצר בשליש והוא שוחרר תוך שהוא נושא קלון של שבעה שנים. למרות שעדין לא הכריז רשמית, ייתכן כי לחיאני יתמודד בבחירות 2023.

ראש עיריית בת ים לשעבר שלומי לחיאני משתחרר מהכלא 13 מאי 2016. שלומי גבאי
שלומי לחיאני משתחרר מהכלא/שלומי גבאי

בסקר שנערך בבת ים בשבועות האחרונים על ידי מכון סמית עולה כי אם יתמודדו בבחירות הקרובות כמה מועמדים לראשות העיר בת-ים, ברוט מנצח בקלות כל אחד מהם. תקופת הקלון של לחיאני צפויה להסתיים לפני מועד הבחירות בעוד שנה וחצי, אם הוא אכן יתמודד הוא יקבל לפי תוצאות הסקר 22 אחוזי תמיכה בלבד. שאר המועמדים שנבדקו קיבלו אחוזי תמיכה חד ספרתיים.

גם במקרה של התמודדות "ראש בראש" של ברוט מול לחיאני, ללא מועמדים נוספים, ברוט מצליח לנצח עם כמעט 60 אחוזי תמיכה, כאשר לחיאני מקבל לכל היותר 27 אחוז בלבד.

כי 71% מהתושבים מרוצים מתפקודו של ראש העיר, כשהם מציינים לטובה בין היתר את מלחמתו בשחיתות, חיסול הגרעון העירוני, היחס האישי, ואת הגדלת ההשקעה בעיר לצד הורדת הארנונה וקיום הבטחות הבחירות האחרות שלו כמו חוגים בחינם לילדים.

צביקה ברוט ראש העיר בת ים. צילום  - ראובן קפוצינסקי, אתר רשמי
צביקה ברוט ראש העיר בת ים/אתר רשמי, צילום - ראובן קפוצינסקי

לדברי הסטטיסטיקאי רפי סמית, עורך הסוקר, נראה כי התמיכה הרחבה של ברוט נובעת משלושה נושאים עיקריים: "רוב הציבור מרגיש שהעיר הולכת כעת לכיוון הנכון, והם לא רוצים לחזור לאחור" הוא אומר, "בנוסף ברוט עמד מבחינתם ברוב המוחלט של הבטחות הבחירות שלו: הוא מנע את החיבור של בת-ים ליפו, התחיל להוריד את הארנונה, חיסל את הגירעון לראשונה בתולדות העיר, נלחם בשחיתות והביא לשקיפות מלאה מול הציבור. בנוסף העיר עוברת תנופת פיתוח אדירה, והקשרים שלו עם הממשלה הביאו לעיר תקציבי ענק שאפשרו לבת-ים להיות העיר היחידה שמעניקה למשל חוגים חינם לילדים. אלו הנושאים המרכזיים שהביאו 71% מהציבור להגיד כי הם מרוצים מתפקודו". לדברי סמית, "ראש העיר מקבל ציון גבוה מאד גם על תיפקדו במצבי חירום כמו הקורונה ושומר החומות, והציבור מעריך את העובדה שהוא יצר קואליציה רחבה בעיריה והביא לשינוי השיח בעיר. בנוסף רבים ציינו שהם מרגישים כיום שהם מקבלים מראש העיר והעיריה יחס אישי, וזה דבר חשוב מאד בשלטון מקומי".

עוד נתונים שעולים מהסקר כי רוב מוחלט של ההורים לילדים מכירים את הפרויקט שיזם ברוט, חוג חינם לילדים בכיתות א-ג, והם מנצלים את ההטבה ששווה לכל ילד כ-1600 שקלים. המיזם הזה, אגב, צפוי להיות מורחב בשנה הבאה גם לכיתות ד'.

עם זאת, רק מחצית מהתושבים הכירו את פרויקט חלוקת העיר לרובעים, ואמרו כי לא נחשפו עדיין לפיילוט הזה שצפוי בקרוב להפוך לתכנית קבועה. גם בחלוקה לפי שכונות זוכה ברוט לתמיכה נרחבת בכל רחבי העיר, וישנה עליה משמעותית בתמיכה בו בקרב העולים החדשים: 75% מהעולים בעיר אמרו כי הם מרוצים.

גם בקרב הציבור החרדי והדתי זוכה ברוט לתמיכה משמעותית: 85% מהציבור החרדי הביע תמיכה בו, לעומת 70% תמיכה בקרב הציבור החילוני בעיר. בהמשך הסקר אמרו 68% כי העיר בת-ים נמצאת כיום בדרך הנכונה, לעומת 19% בלבד שאמרו כי העיר צועדת בדרך לא נכונה.

הבחירות לראשות העיר בבת-ים ובשאר הארץ צפויות להתקיים בעוד שנה וחצי, אז צפויים 130 אלף בעלי זכות הבחירות להצביע בשאלת המשך כהונתו של ראש העיר צביקה ברוט ולבחור גם רשימות למועצת העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully