וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד כבר כאן - הכירו את מתחמי הלימוד החדשניים של הערים הגדולות בישראל

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 10:22

מדד וואלה! מקומי - 15 הרשויות הגדולות בישראל מציגות את עתיד מתחמי החינוך החדשניים והטכנולוגים בבתי הספר וגני הילדים. קחו רגע להשראה

מרחבי לימוד פורצי דרך הם הדבר הבא במערכות החינוך - הפורמט של כיתה, לוח, מורה ותלמידים מתאימים לזמנים אחרים. מדד וואלה! מקומי עם מרחבי הלימוד החדשניים ב- 15 הערים הגדולות בישראל

מדד וואלה מקומי. יחצ, עיבוד תמונה
מדד וואלה מקומי/עיבוד תמונה, יחצ

ירושלים - מרכז החדשנות פואנטה

מרכז החדשנות פואנטה הוקם לפני כשנה בשכונת גוננים בירושלים. כל בתי הספר בשכונה מגיעים ליום לימודים אחד בשבוע במרכז, הכולל מרחבי למידה חדשניים רבים, המאפשרים ללמוד את המקצועות "הרגילים" בדרכים יצירתיות ותוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. בין היתר פועלים במרכז מרחבי הלמידה הבאים: יצרנות דיגיטלית, אולפן ניו מדיה, מרחב אמנות והאב טכנולוגי. התלמידים מתנסים בפתרון בעיות תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, בין היתר חיתוך לייזר ומדפסות תלת ממד. המרכז מהווה מעבדה פדגוגית למורי ותלמידי השכונה המתנסים בו בלמידה חווייתית מבוססת מיומנויות.

ירושלים - מרכז החדשנות פואנטה. צילום - דוברות ירושלים, אתר רשמי
מרחב אמנות והאב טכנולוגי/אתר רשמי, צילום - דוברות ירושלים

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "כיף ונעים ללמוד בירושלים. מערכת החינוך העירונית פורצת דרך ומציעה לתלמידים שפע רב של תכניות לימוד חדשניות וחווייתיות ומרכזי למידה מהמתקדמים בארץ. בשנים האחרונות השקענו בה משאבים רבים ואנו עדים לתוצאות ולהישגים מדי יום. נמשיך להצעיד אותה קדימה למען התלמידים והתלמידות בכל רחבי העיר."

עוד בוואלה!

5 מיזמי הנדל"ן המובילים באור יהודה לשנת 2022

לכתבה המלאה

חולון - 'יהלום' מרחבי למידה משותפים

מתחם החינוך כולל שבעה גני ילדים עירוניים, בתוכו כמה מרחבי למידה חינוכיים משותפים לכל 221 ילדי האשכול ול-30 אנשי הצוות.האשכול מהווה מודל שמאפשר רצף גילי וחינוכי, כאשר כל כיתת גן לומדת בכיתת האם שלה ובנוסף פועלת במרחבים המשותפים שמזמנים לילדים פעילויות ייחודיות בתחומי העשרה רב-תחומיים ומגוונים. מרחבי האשכול הם מרחבים פתוחים שבנויים ברוח הגן העתידי ומאפשרים לילדים למידה שיתופית, משמעותית וחווייתית תוך התנסויות מגוונות ביזמות ובכלים טכנולוגיים, בתכנון ובחשיבה, בפעלתנות, ביצרנות, בבניית עולמם מתוך בחירה וחקר ועוד.

חולון - אשכול גנים יהלום בחולון. צילום - דוברות חולון, אתר רשמי
חולון - אשכול גנים יהלום בחולון/אתר רשמי, צילום - דוברות חולון

ראש עיריית חולון, מוטי ששון: "ילדי אשכול גנים יהלום בחולון יוצאים בכל יום לתור אחר תגלית חדשה מסקרנת הודות לעשייה החינוכית העשירה והמשמעותית שנעשית במקום, וזוהי רק דוגמה אחת למצוינות החינוכית שאנו מקדמים בחולון, תוך שימוש בשיטות חינוך חדשניות".

חדרה - המרחב האינטראקטיבי בבית ספר צליל

במתחם האינטראקטיבי בבית הספר נעשה שימוש במקרן ייחודי המבוסס על חווית למידה תוך משחק ומאפשר הפנמה של תכנים באופן אפקטיבי, זאת כדי להטמיע למידה משמעותית בצורה יצירתית ומגוונת. לתלמידים יש אפשרות לבחור בעצמם את תכני הלימוד והלמידה נעשית תוך משחק משותף, המעודד למידה בתנועה לשיפור הריכוז ומאפשר פיתוח קשת רחבה של מיומנויות חברתיות ותקשורתיות, יצירתיות וסקרנות. כמו כן, בעזרת המקרן האינטראקטיבי המורה יכולה לתת מענה טוב יותר להטרוגניות בכיתה. המשחק הוא כלי דידקטי משמעותי המשפר את יכולת החשיבה והדמיון, מעניק לרבים תחושת מסוגלות והצלחה ומאפשר לתלמידים חווית למידה אחרת מזו שקורית בכתה.

חדרה - המרחב האינטראקטיבי בבית ספר צליל. צילום - דוברות חדרה, אתר רשמי
חדרה - המרחב האינטראקטיבי בבית ספר צליל/אתר רשמי, צילום - דוברות חדרה

מ"מ ראש העיר בפועל ניר בן חיים: "מערכת החינוך בחדרה היא מבין המובילות והטובות בזכות אנשי ונשות החינוך המובילים אותה, תוך שימוש בכלים פדגוגים חדשניים המאפשרים לתלמידים להתנסות ולרכוש מיומנויות שמתאימות לעידן החדש".

תל אביב יפו - אופן ספייס בבית ספר שפירא

בית ספר השכונתי שפירא בתל אביב-יפו שובר את תפישת ההוראה והלמידה המסורתית בכיתה, ורואה בכל המרחב השכונתי והבית ספרי, כיתה אחת גדולה, על פי רוב ניידת ומשתנה. בחרנו במתחם הלימודים המופיע שהוא אחד ממרחבי הלמידה הפתוחים בבית הספר. מדובר בשטח של 3 כיתות תקניות ששברנו את הקירות ביניהן והסרנו את הדלתות. יחד עם המסדרון יצרנו חלל למידה משותף לטובת 80-70 תלמידות ותלמידים. בחלל יש אזורים פעילים יותר וכאלה שקטים יותר. יש אביזרי למידה כמו קוביות או כוורות ששם נמצאים אמצעי הלמידה והתלמידים יודעים לזוז ולהתמצא בחלל הזה. המטרה היא לפתח את העצמאות של התלמידים ללמוד, הם צריכים להיות אקטיביים ושותפים ללמידה. אצלנו המורה לא עומד ליד לוח- כי אין לוח וגם אין דלתות ואין קירות.

תל אביב יפו - אופן ספייס בבית ספר שפירא. צילום - דוברות תל אביב, אתר רשמי
תל אביב יפו - אופן ספייס בבית ספר שפירא/אתר רשמי, צילום - דוברות תל אביב

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "עיריית תל אביב-יפו משקיעה משאבים אדירים במערכת החינוך שלה ובונה בתי ספר וגנים בסטנדרטים הגבוהים ביותר בהם מרחבי למידה חדשניים וייחודיים- תכנון שנועד לשרת את התפיסה החינוכית הדוגלת בהשקעה בתלמידים ובמיצוי הפוטנציאל האדיר הגלום בהם כדי שיגיעו להישגים משמעותיים. אבל עיקר ההשקעה אינה במבנה, אלא בהענקת חינוך איכותי"

פתח תקווה - הגן העתידי 'מוזה'

הגן ברוח המאה ה-21, המחנך לראייה הוליסטית, מתכללת, החושפת את הילד/ה לשפע של גירויים ועולמות תוכן שונים. גן מוזה מהווה מרחב לצוותי הוראה לפיתוח פעילויות המשלבות אמנות לקבוצות או באופן פרטני, נפתח בו מרכז מידע לתחום האמנות בגיל הרך הכולל ספרים, קטלוגים של תערוכות ומקורות אינטרנטיים. המרכז עובד גם בשיתופי פעולה עם קריית המוזיאונים בעיר ואמנים בקהילה.

פתח תקווה - הגן העתידי 'מוזה'. צילום - דוברות פתח תקווה, אתר רשמי
פתח תקווה - הגן העתידי 'מוזה'/אתר רשמי, צילום - דוברות פתח תקווה

ראש העיר רמי גרינברג: "גן מוזה הוא חלק מהתפיסה שלנו לגן העתיד, גן החושף את הילדים לחוויית למידה דינמית, המותאמת למציאות של היום ולאתגרי העתיד. גן מוזה חושף את הילדים והילדות לעולם האמנות, היצירה והדמיון, מעורר בהם השראה ומחשבה מחוץ לקופסא ומעודד שיח ועשייה ייחודית."

חיפה - המרחב ההידרופוני בביה"ס אליאנס

אחד ממרחבי הלמידה החדשניים בעיר הוא המרחב ההידרופוני בביה"ס אליאנס. כבר בכניסה לבית הספר ניתן לראות את המרחב הלימודי הצומח, שבו מתנסים התלמידים בלמידה פעילה מבוססת חקר ומעקב אחר עולמם של הצמחים. במתחם ההידרופוני שולבו עמדות חכמות חדשניות, פינות ישיבה נוחות וטלוויזיות חכמות במטרה לתמוך בלמידת החקר השיתופית והאישית של התלמידים. במרחב נבנתה מעבדה טכנולוגית ובה נמצאים בקרים מתוכנתים, שתפקידם לנתר את המשתנים השונים המצויים במי הצמחים הגדלים במערכות ההידרופוניות המשתרעות על פני כל השטח.

חיפה - המרחב ההידרופוני בביה״ס אליאנס. צילום - דוברות חיפה, אתר רשמי
חיפה - המרחב ההידרופוני בביה״ס אליאנס/אתר רשמי, צילום - דוברות חיפה

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "התכנית הינה חלק מחזון מערכת החינוך בעיר, לעודד תלמידים לרכישת מיומנויות רבות ובלמידה חווייתית והתנסותית, תוך ניצול משאבי העיר המגוונים".

גבעתיים - 'מייקטק' בבית ספר יגאל אלון

בביה"ס יגאל אלון בגבעתיים פועל מרכז "מייקטק" ליצירה דיגיטלית, שבו מעודדים חשיבה יצירתית ועצמאית תוך שימוש באמצעי טכנולוגיים מתקדמים. התלמידים לומדים קוד בשפת סקראץ', יוצרים דגמים במדפסת תלת מימד, מתנסים בפיתוח משחקי מחשב ואנימציה ועוד. במרחב מתקיימת למידת עמיתים של תלמידי כיתות ז'-ח' המשמשים מנטורים לתלמידי השכבות הצעירות.

גבעתיים – מרכז מייקטק בבית ספר יגאל אלון. צילום - דוברות גבעתיים, אתר רשמי
גבעתיים – מרכז מייקטק בבית ספר יגאל אלון/אתר רשמי, צילום - דוברות גבעתיים

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " כחלק מתפיסת החדשנות הפדגוגית, אנו בגבעתיים שמים דגש על הקמת מרחבי למידה רב תכליתיים וחדשניים ברוח העתיד, המשלבים הוראה חווייתית, משחק והתנסות. מרכז המייקטק בביה"ס יגאל אלון הוא דוגמה למרחב לימודי חדשני אחד מיני רבים בעיר, החושפים את התלמידים לכלים ומיומנויות טכנולוגיות ומעודדים חשיבה יזמית ומצוינות"

רחובות - מתחם הסייבר בקרית החינוך דה שליט

המתחם עוצב כדי לדמות למעשה חברת היי טק. בצבעוניות מעוררת השראה יחד עם כל הנוחות - מתוך הבנה שהתלמידים נמצאים בו במשך שעות ארוכות. לכן לצד ציוד טכנולוגי החדיש ביותר יש בו גם אפשרויות לשיפור רווחת התלמידים - מטבחון, פינות מנוחה, פינות לימוד ועוד. מתחם הלמידה החדשני מתוכנן ככיתות סייבר - בהן לומדים תלמידים ותלמידות התיכון במגמות מדעי המחשב והנדסת תוכנה , עם התמחות בהגנת סייבר. מדי שנה כ- 85 תלמידים מסיימים את המסלול הזה בהצטיינות ומשתלבים ביחידות העילית הטכנולוגיות של צה"ל.

רחובות  - מתחם הסייבר בקרית החינוך דה שליט. צילום - דוברות רחובות, אתר רשמי
רחובות - מתחם הסייבר בקרית החינוך דה שליט/אתר רשמי, צילום - דוברות רחובות

ראש העיר רחמים מלול: "מרחבי הלמידה הללו הם המקפצה של הדור הבא בעיר ולכן לא חסכנו בהשקעה בהם. הם למעשה הגרעין העתידי של אומת הסטארט אפ הישראלית"

ראשון לציון - חלל הלימודים החדשני בקריית החינוך איינשטיין

בקרית החינוך אלברט איינשטיין הוקם חלל המשמש ככיתת לימודים המותאמת לעידן הנוכחי. הכיתה, שנבנתה ועוצבה לפי צרכי צוות בית הספר, מעניקה חווית למידה אחרת שמסייעת בפיתוח ידע, ערכים ומיומנויות התואמות את המאה ה-21. הכיתה מאפשרת מרחבי לימוד חדשניים עם עזרים טכנולוגיים כגון טאבלטים, טלוויזיה חכמה, מחשבים ניידים ומצלמות תקרה. כל חלל החדר מרושת במיקרופונים, כך שניתן לקיים לימוד מרחוק הכולל אינטראקציה של כלל הנוכחים בחדר. בניית חדר הלימודים החדשני הינו חלק מתוכנית משרד החינוך למרחבי למידה חדשניים בבתי הספר. שלא כמו כיתה רגילה, חלל הלימודים מכיל עמדת מרצה המשמשת גם כהצגת פרזנטציות, מגוון גדול של כסאות, ספות ושולחנות, וכן סידור ישיבה מודולרי המאפשר הוראה דיפרנציאלית ובחירה בין עבודה בקבוצות לעבודה פרטנית.

ראשון לציון – חלל הלימודים החדשני בקריית החינוך איינשטיין. צילום - דוברות ראשון לציון, אתר רשמי
ראשון לציון – חלל הלימודים החדשני בקריית החינוך איינשטיין/אתר רשמי, צילום - דוברות ראשון לציון

ראש העירייה, רז קינסטליך: "עיריית ראשון לציון מובילה חינוך ציבורי חדשני עם מגוון שיטות לימוד ועזרים טכנלוגיים רבים - דבר השמור לרוב לחינוך הפרטי. יש לנו צוותי חינוך טובים ומסורים ומינהל חינוך שעובד מסביב לשעון למען כל ילד וילדה בעיר. אנו משקיעים בחינוך משאבים רבים על מנת להפוך אותו לאחד מהמובילים בארץ, מתוך הבנה כי מדובר בהשקעה בדור העתיד של העיר ושל המדינה"

רעננה - מרחבי הלמידה החדשניים בבית ספר "זיו"

מרחב למידה חדשני, המעורר אותם ללמידה מתוך עניין וסקרנות ומעודד אותם לקחת אחריות אישית על הלמידה, תוך יישום תפקודי הלומד במאה ה-21 בכלל ובמיומנות הבחירה לאחר תהליכים רפלקטיביים תוך אישיים ובין אישיים בפרט. בין היתר התלמידים לומדים לנהל ולתכנן את הזמן - זמן למידה, פנאי, התארגנות ועוד מיומנויות וכישורים בסיסיים שיבטיחו הצלחה והתמודדות מיטבית עם אתגרים. המרחב האחרון שנבנה מאפשר למידה בקבוצות, למידה פרטנית, למידת חוץ ועוד. תהליך הלמידה מאפשר לכל תלמיד ללמוד על פי סגנון הלמידה המתאים לו, מתוך רצון להביא לידי ביטוי את יכולותיו של התלמיד ובמקביל לאפשר לו דרך טובה יותר להתמודד עם אתגרים. לצד כל אלה מפתח התלמיד כישורים חברתיים ומכשיר את מנהיגי המחר.

רעננה - מרחבי הלמידה החדשניים בבית  ספר ״זיו". צילום -דוברות רעננה, אתר רשמי
רעננה - מרחבי הלמידה החדשניים בבית ספר ״זיו"/אתר רשמי, צילום -דוברות רעננה

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "ברעננה אנו פועלים לאורך השנה על מנת לטפח ולשדרג את מרחבי הלמידה למרחבים חדשנים וייחודיים, מתוך הכרה בחשיבות סביבת הלימודים לחוויית הלמידה. אנו שואפים לאפשר לכל תלמיד ותלמידה בעיר ללמוד במרחבים חדשים המותאמים למציאות של ימינו, כפי שביצענו במרחב החדש בבית ספר "זיו", המאפשר לתלמידים למידה במרחבים שונים ובסגנונות שונים, בהתאם להעדפות האישיות של כל תלמיד".

אשקלון - בית הספר אורט אפרידר רונסון

מרכז היזמות והחדשנות שנבנה בבית הספר והמעוצב להפליא מציע סדנאות ולמידה רב תחומית ורב גילית. הפעילות מתקיימת בהנחיית מורים ותלמידים ובאופן עצמאי בקבוצות. בכניסה למרחב קיים חדר ישיבות היברידי לחולמי חלומות, ממנו יוצאים אל המרחב המרכזי בו פרושות עמדות מחשב רבות ומדפי ספרים. שתי במות מעוצבות הסמוכות זו לזו מותאמות לפעילות דיבייט ומולן ניצבת במה מרכזית גדולה למצגות ופרזנטציה. במתחם סדנאי צבעוני המופרד באמצעות קירות שקופים פרושות עמדות עבודה מוגבהות המתאימות לפעילות מייקרס, מחשבים המתאימים לשרטוט ומדפסת תלת מימד. במרחב החיצוני קיימות שתי מרפסות דק מרהיבות להפוגה וחשיבה באווירה אחרת.

אשקלון - בית הספר אורט אפרידר רונסון. צלם: דייגו רוסמן, אתר רשמי
אשקלון - בית הספר אורט אפרידר רונסון/אתר רשמי, צלם: דייגו רוסמן

ראש העיר, תומר גלאם: "חדשנות בחינוך היא אחת מתוכניות הפעולה שלנו כדבר שבשגרה. לאחר קבלת פרס החינוך הארצי אנחנו פועלים לשמר את ההצלחה של מערכת החינוך העירונית על ידי מיזמים ופרויקטים חדשניים, יצירתיים ואיכותיים שיביאו לקדמת הבמה את המצוינות הערכית וההישגית של תלמידינו, והפרויקט הזה הוא אחד מיני רבים בתחום. אנחנו מקימים בית ספר חדשני ראשון מסוגו בישראל וממשיכים לחדש, ליזום ולהמציא מחדש בתחום החינוך למען עתיד ילדינו".

  • עוד באותו נושא:
  • חינוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully