וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מיזמי הנדל"ן המובילים באור יהודה לשנת 2022

עודכן לאחרונה: 22.3.2022 / 10:50

לא להאמין איך אור יהודה משנה את פניה בשנים האחרונות. הקמה של שתי שכונות חדשות, קידום פרויקטים רבים להתחדשות עירונית, שדרוג התשתיות בשכונות הוותיקות, וגולת הכותרת - מתחם התעסוקה והמסחר O PARK, הדבר הגדול החם הבא. חמשת מיזמי הנדל"ן שאתם חייבים להכיר

כל מי שמסתובב ברחובות אור יהודה של 2022 אינו יכול שלא לשים לב: משהו קורה פה. העיר מצויה בתנופת פיתוח אדירה שניכרת בכל פינה. תנופה אשר מתחילה להגשים, צעד אחר צעד, את חזונה של ראש העיר, ליאת שוחט, להציב את העיר בשורה אחת עם הערים המובילות בגוש דן.

לא עוד פרבר שינה מנומנם לצד שכנותיה המבוקשות והתוססות, אלא עיר המצויה בעיצומה של מהפכת נדל"ן אמיתית שתשנה את פניה ללא הכר. את מרבית העבודות מבצעת החברה הכלכלית לפיתוח אור יהודה בראשות רו"ח עדי בלומנפלד, חברה שהוקמה בשנה האחרונה וכבר רושמת רפרטואר עשיר של פרויקטים, כל זאת בשיתוף מנהלת הסכם הגג בראשות רו"ח גלעד אורן.

בית הפארק באור יהודה. יחצ, אתר רשמי
שכונה חדשה - בית בפארק/אתר רשמי, יחצ

שכונת בית בפארק - שכונה בהקמה שמתאכלסת בקצב מסחרר

מצוקת הנדל"ן בישראל הפכה את גוש דן לאזור ביקושים רותח וגרמה לחלומו של כל זוג צעיר לרכוש בית באזור - להתפוגג, ללא סיכוי של ממש להתגשם ביום מן הימים. ראש העיר ליאת שוחט הציבה החלטה אידיאולוגית שבעיר שהיא מנהיגה יימצא להם פתרון בר השגה, כחלק מהמאבק ביוקר המחייה.

לפני מספר חודשים החלה להתאכלס שכונת בית בפארק, בהן יגורו כ-3,000 משפחות. הקמת השכונה הינה חלק מהסכם הגג שנחתם בשנת 2017 בין עיריית אור יהודה ומדינת ישראל, כאשר בית בפארק כאמור כבר החלה להתאכלס זאת למרות פרק הזמן הקצר שעבר מאז זכו דייריה בהגרלת מחיר למשתכן, פחות מ-3 שנים, שיא ברמה הארצית.

בית בפארק ממוקמת בצפונה של העיר בלב החדש של בקעת אונו בין צומת סביון ותל השומר ומתאפיינת בהיצע מגורים מגוון: דיור למשתכן לצד דיור להשכרה ולצד דיור למכירה בתנאי השוק, אולם לכולם מאפיין אחד, עליו לא מתפשרים באור יהודה אף במילימטר: תכנון מוקפד ואיכותי.

בנייני השכונה נבנו מתוך תפיסה חדשנית כאשר עם התקדמות האכלוס תתבצע שדרה ירוקה מרכזית, גינות ופארקים לצד נחל ושבילים להולכי רגל ואופניים. כבר כיום כוללת השכונה מבני חינוך ראשונים - בית ספר יסודי, מתחם גני ילדים ומתחם מעונות, ובדרך עתידים לקום שלל מבני ציבור וחינוך, מרכזי מסחר ופנאי וכלל השירותים הנדרשים. נכון להיום, כבר כאלף דירות אוכלסו.

הדמיה של נווה איילון אור יהודה. הדמיה: עירית ודרור אדריכלים, אתר רשמי
שכונת נווה איילון עם 2500 יחידות דיור/אתר רשמי, הדמיה: עירית ודרור אדריכלים

שכונת נווה איילון - החל השיווק, עבודות אינטנסיביות על התשתיות

לא רחוק משכונת בית בפארק מוקמת בימים אלו שכונת נווה איילון בקרבת נחל איילון. בנוסף ל-2,500 יחידות הדיור שיוקמו בה, ניתן יהיה למצוא בה יחידות דיור מוגן ודיור המיועד לסטודנטים. תכנית השכונה כוללת רשת שבילים ירוקים, קאנטרי קלאב ופיתוח אינטנסיבי בפארק נחל איילון שיכלול שימושים לפעילות פנאי, תרבות וספורט.

עיריית אור יהודה עובדת בשנה האחרונה על הקמת התשתיות לקראת תחילת הקמת השכונה. כבר השבוע יצאה חברת גינדי החזקות בשיווק של השכונה לשוק הרחב, ומסתמן כי זו הולכת להיות פנינה של ממש, בעיקר בשל המיקום האטרקטיבי שלה צמוד לשכונת רמת פנקס ובסמיכות רבה למחלף מסובים.

שדרוג  בשכונות הוותיקות אור יהודה. צילום: סטודיו ישראל, אתר רשמי
בזכות הסכם הגג - שדרוג השכונות הוותיקות בעיר/אתר רשמי, צילום: סטודיו ישראל

שדרוג מאסיבי של השכונות הוותיקות

שכונות חדשות, המתוכננות בקפידה וזוהרות, הן אמנם צו השעה, אבל ליאת שוחט לא הניחה שכל אלה יתרחשו בעוד השכונות הוותיקות של אור יהודה ייוותרו ללא שינוי. העיר, בת ה-37,000 נפש, הוקמה בשנת 1949 וכמו יישובים אחרים שהוקמו בתקופה זו היא מתאפיינת בשיכונים שהוקמו בחיפזון כדי לאכלס את העולים מפוני המעברות של אותן השנים. השנים שחלפו מאז לא היטיבו עם השיכונים הללו ובמשך עשרות שנים הם סבלו מהזנחה ותנאים סביבתיים שאינם הולמים את אורח החיים במאה ה-21. חלקם אף הוכרזו כמסוכנים למגורים.

פינוי בינוי הכלנית אור יהודה. צילום: סטודיו ישראל, אתר רשמי
ליאת שוחט, ראש העיר אור יהודה/אתר רשמי, צילום: סטודיו ישראל

ליאת שוחט, ראש העיר : "אחד הדברים שדירבן אותו לחתום על הסכם הגג עם המדינה הוא הזדמנות הפז לשדרוג השכונות הוותיקות. כמי שנולדה, גדלה ומתגוררת באור יהודה אני יודעת שהשכונות הוותיקות הן חלק בלתי נפרד ממהותה וייחודה של העיר. לתושביהן מגיעה איכות דיור שתואמת את זמננו: גינות, פארקים, מתקני משחק לילדים, מרכזים מסחריים ומרכזי תרבות ופנאי. הקפדתי שכל אלה יהיו חלק מהסכם הגג ולשמחתי הם קורמים עור וגידים לנגד עינינו".

בשכונות הוותיקות מתבצע פיתוח סביבתי ושדרוג השטחים הציבוריים ופיתוח נופי, אך לא פחות חשוב מכך - מתבצע שדרוג מאסיבי של רחובות העיר וכן חידוש התשתיות התת קרקעיות והתשתיות העיליות. בימים אלו עומלת העירייה על הקמת מובלי ניקוז בעלות של כ-80 מיליון שקל, שיאפשרו מעבר חלק ואיכותי של מי הגשמים כדי למנוע הצפות בימי החורף, בוודאי על רקע משבר האקלים הפוקד אותנו.

כמו כן, הוקמו וגם כיום מוקמים מבני ציבור, חינוך, תרבות ודת חדישים ויפים, ובהם: בית כנסת לבני הקהילה האתיופית, מרכז קהילתי "ניצנים" הכולל מגוון מרחבים המתאימים לפעילויות לכל הגילים ואולם הספורט במרכז העיר, אשר נבנה בסטנדרטים הגבוהים ביותר. האולם נקרא על שמם של י"א חללי מינכן, והוא מנציח את זכרם בשנת ה-50 להירצחם.

פינוי בינוי הכלנית  אור יהודה. צילום: סטודיו ישראל, אתר רשמי
פינוי בינוי מתחם כלנית/אתר רשמי, צילום: סטודיו ישראל

התחדשות עירונית - צפויות להיהרס 3,700 יחידות דיור ובמקומן להיבנות כ-16,000 דירות חדשות

מצבן של השכונות הוותיקות הוביל לתנופה משמעותית נוספת שמאפיינת את אור יהודה בימים אלה: התחדשות עירונית בקנה מידה מהגדולים בארץ.

בעיר מקודמות תכניות התחדשות רבות שנמצאות בשלבים שונים, הראשון שבהם הוא מתחם הכלנית. לפני כחודשיים נהרס הבניין הראשון במתחם, מאורע היסטורי אשר היווה למעשה את הצעד הראשון בהתחדשות העירונית באור יהודה כולה.

הפרויקט המדובר בצפון העיר כולל הריסת תשעה מבני מגורים (114 יחידות) כשאת מקומם יחליפו שמונה מגדלי מגורים בני 656 יחידות דיור. זהו רק הצעד הראשון במהפכה של ממש שעוברת אור יהודה בימים אלה, שבמסגרתה צפויות להיהרס 3,700 יחידות דיור ובמקומן צפויות להיבנות כ-16,000 יחידות דיור בבניינים מודרניים ויפים.

אולם גולת הכותרת היא תכנית ההתחדשות של השכונות הדרומיות, הנמצאות בקו ראשון לנתב"ג, שתושביהן סובלים מרעש מטוסים ועד כה לא היו יכולים ליהנות מהתחדשות עירונית בשל מגבלות הבניה שסביב נתב"ג .

כיום מקודמת בוותמ"ל תכנית ההתחדשות שצפויה להיות מאושרת כבר בשנת 2023 והיא נוגעת ל-2,200 משפחות בעיר, כאשר את דירותיהן הישנות יחליפו כ-10,000 יחידות דיור חדשות שייבנו בעשור הקרוב. התוכנית תאשר הקמת שכונות מודרניות שיכללו גינות ושבילים, בתי ספר ומוסדות חינוך, מבני מגורים בגבהים שונים, הכול בסביבת מגורים חדשה, נעימה ומותאמת אקוסטית לקרבה לנתב"ג.

המאפיין הייחודי של תהליך ההתחדשות העירונית באור יהודה הוא ליווי חברתי רגיש וקשוב לתושבים הוותיקים שבתיהם נהרסים, כל זאת כדי לפנות מקום לבניינים החדשים.

זוהי מדיניות שהתוותה ראש העיר, ליאת שוחט, שאומרת: "כבר בשלבי התכנון הראשוניים היה ברור לי שכדי שפרויקטים בעיר יגיעו לידי הסיום המקווה, הדיירים הוותיקים חייבים לקחת בו חלק חשוב. כשאני פוגשת את היזמים, אני אומרת להם באופן הברור ביותר: 'ברגע שהפרויקט יושלם, אתם תלכו לדרככם בעוד אנחנו נישאר עם הדיירים ונתמודד עם הבעיות שנשארו בשטח. כל צורך שלא מקודם כבר בשלב התכנון, יהפוך לבעיה בסוף הדרך, ואת זה אני רוצה למנוע מההתחלה".

תפיסת עולם חברתית זו הובילה למספר מיזמים המבוצעים בשילוב ושיתוף פעולה עם הדיירים הוותיקים וביניהם: ליווי צמוד של הדיירים על ידי עובדים סוציאליים ועובדי קהילתיים, הנגשת מידע מקצועי ומשפטי לדיירים, סיוע לבחירת ליווי משפטי על פי בחירתם ונוהל חברתי שחובר באור יהודה ומחייב את יזמי הפרויקטים כיצד להתנהל נכון אל מול הדיירים.

שוחט מסכמת: "כיום אפילו היזמים שבעבר לא תמיד הבינו את החשיבות שבשיתוף הדיירים והתמיכה בהם, כעת ממש דורשים שהדיירים יעודכנו וירגישו שהם שותפים משמעותיים בפרויקט כי הם מבינים שכך הפרויקט מסתיים באופן מהיר ומוצלח".

O PARK אור יהודה. הדמיה: בר אוריין אדריכלים, אתר רשמי
הדבר הבא: מתחם O PARK - פארק עסקים פנאי ובילויים/אתר רשמי, הדמיה: בר אוריין אדריכלים

הדבר הבא: מתחם O PARK - פארק עסקים פנאי ובילויים

לצד ההשקעה בפיתוח ובהתחדשות השכונות הוותיקות, באור יהודה נושאים עיניים אל העתיד, וזה ללא ספק מצוי בפארק תעסוקה. באור יהודה נתנו לכך תשובה ובגדול. פארק העסקים, הפנאי והבילויים O PARK מצוי בימים אלה בשלב ב' של השיווק שלו והביקוש מרקיע שחקים.

הפארק ממוקם על צירי התחבורה המרכזיים של מדינת ישראל, ממש על הכניסה המערבית העתידית לנמל התעופה. כמו כן, באור יהודה מתוכננת התחנה המאספת היחידה של המטרו לנתב"ג וכן שלל תחנות של הקו הסגול של הרכבת הקלה, כך שאור יהודה נמצאת מרחק נסיעה של דקות, כמעט לכל מקום מרכזי במדינת ישראל והעולם. 5 דקות מנתב"ג, ת"א, כביש 6, כביש 1 ועוד. הוא משתרע על פני למעלה ממיליון מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר לחברות היי טק וביו טק מובילות, חברות עם זיקה לנתב"ג, חברות ממשלתיות, חברות פיננסיות, בנקים, קניונים, מתחמי עסקים שיתופיים, אזורי גרין טק, מרכזי בילוי פנאי ותרבות.

לכל אורך המתחם יוקם פארק ענק שישתרע על למעלה מ-600 דונם בסמוך לנחל איילון לנחל אור יהודה ויהווה מרכז בילוי, פעילות ותרבות לתושבים מבית ומבחוץ. מדובר בפארק השני בגודלו בגוש דן אחרי גני יהושע. בשל מרחבו הפתוח, הוא מהווה פסיפס של שטחים פתוחים המשלבים שטחי חקלאות, חורשות, תעלות ואפיקי נחלים. במקביל, ישמש המקום כמרכז בילוי, פעילות ותרבות לתושבים מבית ומבחוץ ויכיל מתחמי מזון מגוונים, כושר, בריאות, בידור ופנאי.

"כעיר הממוקמת באחד מהמיקומים האטרקטיביים ביותר במדינת ישראל - אין ספק שאור יהודה מאגדת בתוכה הבטחה עצומה", אומרת ליאת שוחט והיא מוסיפה: "כעת ההבטחה הזו מתחילה להתגשם במלוא עוצמתה. תנופת הפיתוח לא פוסחת על החדש, הישן והעתידני גם יחד, וכל אלה ביחד מהווים חבילה אטרקטיבית שתיתן מענה לכל סוגי האוכלוסיות ששואפות לבנות את עתידן בגוש דן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully