וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה לבחירות: חולדאי התקפל ללחץ התושבים החילוניים

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 21:26

מחאה של מאות תושבי מרכז תל אביב גרמה לראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, לחשב מסלול מחדש. התוכנית להקמת ישיבה באמצע שכונה חילונית, תידחה, ככל הנראה לאחרי הבחירות

כבר לפני חודשיים פרסמנו בוואלה! על תוכנית עיריית תל אביב להקים ברחוב צר סמוך לכיכר המדינה בתל אביב, במבנה בן 7 קומות, ישיבה ל 250 אברכים, כל זאת רחוק מעין הציבור.

חצי לפני הבחירות המקומיות, לא מומלץ להיכנס למאבק עם הציבור החילוני של מרכז תל אביב, בנושאים הקשורים לדתיים וחילוניים, הגם שברקע הרחוב בו היתה אמורה הישיבה לקום, נחשב צר מלהכיל עשרות כלי רכב של עשרות אברכים אשר כלל אינם תושבי תל אביב.

מאות מתושבי תל אביב התגייסו למאבק ציבורי כנגד הקמת הישיבה ואף קיימו הפגנה גדולה. חולדאי זיהה לאן נושבת הרוח, והפיץ הודעה לתושבים - לאחר דיונים והקשבה לכל הגורמים הרלוונטיים, ראש העיר הורה הבוקר (א') לוועדת התכנון המקומית לבחון מחדש את התכנית להעברת ישיבת מעלה אליהו למבנה ברחוב קליי, ולהציע חלופות נוספות.

הפגנה נגד הקמת ישיבה חרדית בלב שכונה חילונית בתל אביב. צילום: יח"צ, אתר רשמי
הפגנה נגד הקמת ישיבה חרדית בלב שכונה חילונית בתל אביב/אתר רשמי, צילום: יח"צ

התושבים קיבלו תמיכה משני סגני ראש העיר, ראובן לדיאנסקי ומיטל להבי אשר יצאו נגד החלטת העירייה, "רק בזכות המאבק הציבורי הנחוש של התושבים ובזכות המאבק הפוליטי והתכנוני שהובלנו נגד החלטת ועדת התכנון העירונית להקים את ישיבת מעלה אליהו באיזור כיכר המדינה הודיע היום ראש העירייה חולדאי שועדת התכנון המקומית תבחן מחדש את התכנית להעברת ישיבת מעלה אליהו למבנה ברחוב קליי ותציע חלופות נוספות.

אנחנו מברכים על ההודעה אך לא נשקוט עד לגניזת התוכנית הגרועה הזו שאם לבסוף תתממש תפגע בצביון החילוני של השכונה ובאיכות החיים של התושבים. אנחנו מתחייבים לקחת חלק פעיל בדיונים על החלופות על מנת לוודא שהישיבה לא תקום בשכונה ליברלית אחרת".

צוות המאבק מסר: "מברכים על החלטת ראש העירייה מר רון חולדאי, שהפגין רגישות וקשב לרחשי תושבי ותושבות העיר. נמשיך לעקוב אחר החלטות העירייה, עד אשר נהיה בטוחים כי הקצאת קרקע לישיבה לטובת הגדלתה בטלה ומבוטלת. תודה גדולה לחברי המועצה מיטל להבי, ציפי ברנד וראובן לדיאנסקי על התמיכה בנו לאורך כל הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully