וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב כיכר המדינה בתל אביב: תוכנית להקמת ישיבה חרדית - והתושבים זועמים

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 15:16

תושבי כיכר המדינה הופתעו לגלות כי במקום בית הכנסת הקהילתי צפויה לקום ישיבה חרדית בבניין בן 5 קומות בלב שכונה חילונית וצפופה מאוד. סגן ראש העיר תל אביב יפו - "מדובר באזור חילוני שאיננו מעוניין או צריך לקלוט אברכים מחוץ לשכונה או מחוץ לעיר "

עשרות תושבי כיכר המדינה וצפון תל אביב הופתעו לגלות כי בית הכנסת הקהילתי שמשרת את תושבי השכונה עתיד להפוך לישיבה חרדית עם 250 אברכים ותוכניות להקמת בניין בן 5 קומות בלב שכונה חילונית.

אחת מתושבות המקום שיוצאת נגד המהלך הצפוי הביעה חשש מפני פגיעה בציביון השכונתי. "בית כנסת שכונתי צריך לשרת את האוכלוסייה המתגוררת בשכונה, בשבתות, חגים, בר מצווה וכל אירוע אחר", אמרה, "אין שום הצדקה להנחית על השכונה ישיבה שבשום אופן אינה צורך של דיירי השכונה, ואשר תפגע נואשות במרקם החיים שלה".

סגן ראש עיריית תל אביב, עו"ד ראובן לדיאנסקי, קיבלתי פניות מתושבי האזור על כך שהם מתנגדים לפרויקט המוגזם וכי עד היום הם לא ידעו דבר על הכוונה לאשר את התוכנית לבניית ישיבה ברחוב קליי! איש לא דיבר איתם, לא הציג בפניהם את התוכנית, נתן להם אפשרות להסתייג או לבקש תיקונים בתוכנית. מדובר בהליך ציבורי בלתי תקין בעליל. בשכונה ובאזור הנ"ל אין צורך בישיבה! מדובר באזור חילוני שאיננו מעוניין או צריך לקלוט אברכים מחוץ לשכונה או מחוץ לעיר - דבר שיעמיס על תשתיות האזור. ישיבה הוא מקום בו מתקיימת פעילות ברוב שעות היום, כולל לינה קבועה, מטבח ובישולים, אורחים שמגיעים למקום, תנועת רכבים מוגברת כולל משאיות וספקים ועוד. מאות אנשים נוספים שיפקדו יום יום את המקום יביאו לכאורה לעומסים מיותרים ולפגיעה בצביון המקום ובאיכות
החיים.

בית הכנסת בכיכר המדינה בתל אביב אותו רוצים להרחיב לישיבה חרדית בבנין של 5 קומות. צילום: פרטי, אתר רשמי
בית הכנסת בכיכר המדינה בתל אביב אותו רוצים להרחיב לישיבה חרדית בבנין של 5 קומות/אתר רשמי, צילום: פרטי

מספרת אחת מתושבות השכונה - "מדובר בשכונה חילונית מובהקת, של משפחות צעירות ואזרחים ותיקים. אנו משתדלים לשמור על צביון ליברלי, מכבדים זה את זה ואין לנו צורך ב"חיזוק הרוחניות והערכיות" שלנו, כפי שראינו במטרות המפורסמות ע"י יזמי הישיבה המדוברת. ארבעת הרחובות המקיפים את המתחם הם רחובות חד סטריים צרים. אין לנו התשתיות הנדרשות לעמוד בעומסים של כמות המבקרים, הרעש והלכלוך שיכבידו בצורה לא סבירה על השכונה בשעות רבות של היממה. ישיבה דתית היא בבחינת "יבוא" של אוכלוסייה שהיא בעלת ערכים ואג'נדה הבאה לערער את המרקם של השכונה. מדוע אתם מבקשים לערער על האיזון החברתי?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully