דורון אמיר, יזם 'הטובים לסייבר' ומנכ"ל סייטאקה עם ד"ר מוחמד אל כווייתי, ראש מערך הסייבר של האמירויות UAE/אתר רשמי, צילום - יוסי אלוני

'רוק סטאר' הסייבר הישראלי כובש את דובאי

31.1.2023 / 10:27

אליפות העולם בסייבר לאומות Cyber Nations Championship התקיימה בדובאי בהובלת יזם 'הטובים לסייבר' דורון אמיר. בתחרות לקחו חלק 100 האקרים מ- 24 אומות, בינהם סוריה, ישראל, לבנון ופקסיטן

בכל רגע נתון בישראל ישנן עשרות ומאות התקפות סייבר של גורמי טרור, כלכלי ופשיעת מחשב, כלפי מוסדות וארגונים בישראל ממערכת הביטחון, הבנקים ובתי החולים ועד לעיריות, חברות עסקיות ואנשים פרטיים. אתגרי הסייבר הם אחד האיומים הגדולים על ישראל והעולם. לצד תקיפות סייבר, בשקט בשקט נבנה צבא אזרחי הפועל לשמור על האזרחים עם למעלה מ - 200 אלף האקרים 'טובים'.

על במה אחת התאחדו אנשי סייבר והאקרים מובילים ממדינות כמו מלזיה, לבנון, סוריה, פקיסטן, דובאי, ישראל, איחוד האמירויות ועוד. ההאקרים התמודדו עם אתגרי הסייבר מן המתקדמים בעולם. אתגרים איתם מתמודדות כיום מדינות וארגונים במתקפות סייבר בתחומי הכופרה לבתי חולים, בנקאות ופיננסים, מכוניות אוטונומיות ועולם התעופה.

אם לרגע ניתן לדמיין את הסיטואציה שממחישה הכי טוב את אחת ההצלחות של הסכמי אברהם בין ישראל לאיחוד האמירויות, בלב דובאי, בבורג' חליפה, התקיימה תחרות סייבר עם 100 משתתפים, מסוריה לבנון ופקיסטן לצד גאונים ישראלים, בניצוח חברת סייבר ישראלית בנוכחות ראש המוסד לשעבר וסגן ראש השב"כ, ראש מטה הסייבר הלאומי של ישראל לשעבר, ושגריר ישראל באמירויות בתמיכת שר 'הסייבר' של דובאי.

אם כל זה לא מספיק, לראשונה מתקיים מייצג ענק שמתנשא על כל גובהו של הבורג' חליפה, בה מוזכרת חברה ישראלית, כנראה היינו צריכים להיות שם, להאמין שזה קורה.

מהפריפריה של ישראל לניו יורק ודובאי

דורון אמיר, יזם סייבר ויוניקורן הוביל תחרויות בשדה בוקר, קריית אתא, קריית שמונה, ניו יורק, ודובאי, ומקדם את החזון שלו להנחלת ערכי חינוך לסייבר וקידום טכנולוגיה וחדשנות בקרב אוכלוסיות מגוונות בארץ ובעולם.

אמיר, הוא יזם בכל רמ"ח אבריו, ברגע שהבין את האיום על אזרחים מתוקפי סייבר, החליט להקים צבא של האקרים 'טובים' שילחמו ויגנו על אזרחים מכל העולם מול תקיפות זדוניות של גורמים שלילים. מאז הקים את חברת הסייבר הישראלית לפני כשנה הוא יוצר רשת של שיתופי פעולה בינלאומיים עם ממשלות, ארגונים וחברות הרוצים לקחת חלק במיזם חובק העולם 'הטובים לסייבר'.

הזוכה במקום הראשון זכה בפרס של 100 אלף דולר באליפות העולם בסייבר לאומות Cyber Nations Championship. צילום - יוסי אלוני, אתר רשמי
הזוכה במקום הראשון בתחרות/אתר רשמי, צילום - יוסי אלוני

10,000 משתתפים מכל העולם הגישו מועמדות לתחרות, כבר לפני מספר חודשים דרך אפליקציה ייעודית אליה נרשמו המתחרים מכל העולם. בישראל התקיימו מספר תחרויות אליפות ישראל שהתקיימה בתל אביב ואליפות הסייבר בצפון שם זכה במקום הראשון צח פחימה, אחד השמות החמים בעולם הסייבר הצומח בישראל.

אל התחרות בדובאי הגיעו לבסוף 100 משתתפים, שזכו במקומות הראשונים במדינות שלהם. לראשונה בעולם לאליפות העולם לסייבר לאומות בשיתוף הממשל האמירתי עם חברת סייבר ישראלית. על במה אחת ישבו כתף אל כתף האקרים מישראל, מלזיה, לבנון, סוריה, פקיסטן, דובאי, איחוד האמירויות, הודו, ומקסיקו.

באירוע החשוב הזה ששם על המפה את הסייבר הישראלי וזכה לשיתוף פעולה נדיר וייחודי עם הממשל האמירתי לקחו חלק בכירי מערכת הביטחון והסייבר בישראל: דני יתום, האלוף במיל. ור' המוסד לשעבר; יגאל אונא, ר' מערך הסייבר לשעבר, יאיר (רולי) שגיא, ס' ראש השב"כ לשעבר; אמיר חייק, שגריר ישראל באמירויות; לירון זסלנסקי, הקונסולית הכללית בדובאי ועוד.

במקום הראשון בסך 100,000$ זכה Sam Lee- ממלזיה, אשר מתגורר בניו יורק שם הוא עובד כ מהנדס אבטחה באמאזון. כל הזוכים בעשרת המקומות הראשונים הבטיחו את מקומם להשתתפות בגמר אליפות העולם לסייבר שתיערך בחודש מרץ בדובאי, בוועידת הסייבר השנתית בדובאי, GISEC Global, שם יוכרז אלוף הסייבר העולמי שיזכה בפרס על סך מיליון דולר.

עוד בוואלה!

עשרות ערים בישראל חשופות להתקפות סייבר

לכתבה המלאה
האקר מסוריה שהגיע לתחרות בדובאי. צילום: יוסי אלוני, אתר רשמי
האקרים מסוריה, לבנון וישראל מתאחדים ביחד/אתר רשמי, צילום: יוסי אלוני
דורון אמיר, יזם 'הטובים לסייבר'/צילום: יוסי אלוני

עם סיום האירוע התרחש מופע אורקולי נדיר עת הוקרן על מגדל הבורג' חאליפה, הבניין הגבוה בעולם, סרטון הממחיש את שיתוף הפעולה הנדיר בין החברה הישראלית לבין איחוד האמירויות. זהו מאורע נדיר ביותר שהממשל האמירתי מאפשר שידור על הבורג' חאליפה של ארגונים שאינם אמירתיים.

לראשונה: מייצג של חברה ישראלית בשילוב סמל האמירויות על הבורג׳ חאליפה/צילום: יוסי אלוני

דורון אמיר, יזם 'הטובים לסייבר' ומנכ"ל סייטאקה: "שיתוף הפעולה עם הממשל האמירתי UAE הוא מימוש של הסכמי אברהם והבעת אמון, תמיכה וחזון משותף של סייבר חיובי כנגד כלל האיומים בתחום. גיוס של כלל ההאקרים בכל רחבי העולם בצירוף של מתכנתי סייבר העוזרים להעצים את כוח האדם בתחום הסייבר והאבטחה, מאפשרים לנו יחד להעלות בעיות אבטחה ושיפורי הגנה על ידי השתתפות באליפויות הסייבר מעל במה בינלאומית".

ד"ר מוחמד אל כווייתי, ראש מערך הסייבר של האמירויות UAE: "זהו אירוע ייחודי ומדהים המשקף את האינטרסים המשותפים של שתי המדינות. לפני שנתיים אירועים כאלה לא יכלו להתקיים, היום אנחנו עובדים ביחד על מטרה משותפת של הגנה מפני מתקפות סייבר. אנחנו צריכים לפתח את הכישורים הללו וצריכים עוד אנשי סייבר ואליפות כמו זאת של סייטאקה מביאה להתפתחות כוללת של התחום"

דורון אמיר, יזם 'הטובים לסייבר' ומנכ"ל סייטאקה עם ד"ר מוחמד אל כווייתי, ראש מערך הסייבר של האמירויות UAE. צילום - יוסי אלוני, אתר רשמי
דורון אמיר, יזם 'הטובים לסייבר' ומנכ"ל סייטאקה עם ד"ר מוחמד אל כווייתי, ראש מערך הסייבר של האמירויות UAE/אתר רשמי, צילום - יוסי אלוני
האקריות מישראל ואיחוד האמירויות, כתף אל כתף, מפצחות אתגרים טכנולגיים. צילום: יוסי אלוני, אתר רשמי
האקריות מישראל ואיחוד האמירויות, כתף אל כתף, מפצחות אתגרים טכנולגיים/אתר רשמי, צילום: יוסי אלוני
יגאל אונא, ר' מערך הסייבר לשעבר עם ד"ר מוחמד אל כווייתי, ראש מערך הסייבר של האמירויות. צילום: יוסי אלוני, אתר רשמי
יגאל אונא, ר' מערך הסייבר לשעבר עם ד"ר מוחמד אל כווייתי, ראש מערך הסייבר של האמירויות/אתר רשמי, צילום: יוסי אלוני

האלוף במיל. דני יתום, ר' המוסד לשעבר: "ישראל חייבת להיות בחזית הטכנולוגיה של סייבר הגנתי. כמדינה שמותקפת תדיר על ידי אויביה, חברה כמו סייטאקה, שמביאה מודל חדשני שגם מייצר שיתוף ידע וגם מפתח כלים הגנתיים, היא חוד החנית של המלחמה הבאה בזירת הסייבר".

יגאל אונא, ר' מערך הסייבר לשעבר: "ישראל נמצאת באופן תדיר על הכוונת של מדינות וארגונים כיעד לתקיפות סייבר. אי אפשר לנצח סייבר לבד. רק בשיתוף בינלאומי של ידע, אבטחה, ניסיון וטכנולוגיה נוכל לנצח ביחד את התוקפים. המודל שפיתחה סייטאקה לייצר שיתופי פעולה חוצי יבשות לקידום סייבר חיובי הגנתי היא מכפיל כוח לישראל ולעולם. רק בפיתוח כלים טכנולוגיים מתקדמים שמתבססים על חלוקת ושיתוף ידע בין גורמים חיוביים גלובאליים נוכל להמשיך ולהוביל את הלוחמה המתמשכת בתחום הסייבר".

סייטאקה הינה חברת סייבר יוניקורן ישראלית המקדמת סייבר חיובי וכבר קיימה אליפויות סייבר בניו יורק, דובאי, שדה בוקר, קרית אתא, קרית שמונה ועוד. ועוסקת בקידום טכנולוגיה וחדשנות בקרב אוכלוסיות מגוונות בארץ ובעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully