וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהרתי מהשיח המפלג. עכשיו הוא חוזר, ובגדול

חיים ביבס

עודכן לאחרונה: 22.4.2024 / 2:17

היה ברור שהקיטוב החברתי יביא אותנו לפתחה של תהום, ובשבת השחורה נפלנו לתוכה. כעת השנאה מרימה ראש ועלולה להרוס אותנו מבפנים. מה נעשה כדי לעצור? | חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, קורא ללחוץ על הבלמים. מה נשתנה בחצי שנה: פרויקט מיוחד

בווידאו: מהומה ועימותים בין שוטרים למפגינים בתל אביב/צילום: שלומי גבאי

7 באוקטובר שינה את חיינו כאומה וכיחידים. היום הקשה והנורא יצר מציאות חדשה עבור כולנו. מהר מאוד הבנתי שמה שהיה כבר לא יהיה. התפיסות, המחשבות - הכל השתנה ברגע.
מאז פרוץ המלחמה, העיר שאני עומד בראשה ספגה אבידות קשות ביותר. איבדנו 17 חיילים וחיילות שנהרגו, ועוד שני אזרחים שנרצחו במסיבת הנובה. התחושה מורכבת וקשה. כל הרוג הוא עולם ומלואו, האובדן עצום. הגאווה שחשתי תמיד על אחוזי הגיוס הגבוהים של תושבי העיר, במיוחד ליחידות הקרביות, הפכה למציאות כואבת במיוחד.

מצאתי את עצמי בכל שבוע מגיע להלוויות, משתתף בצער ובכאב של משפחות שכולות שאיבדו את היקר להן מכל. דווקא דרך כאבם וכאב הקהילה, למדתי על עוצמת האחדות שיש בנו, שותפות הגורל והאומץ. במיוחד נוכחתי להקרבה הבלתי נתפסת שהדור הצעיר שלנו, אלו שהתייחסנו אליהם עד היום כ"דור הטיק טוק", לימד אותנו. הדור הזה, שבעבר לעיתים נתפס כאדיש ומנותק, הוכיח את עצמו כדור הגבורה והנתינה ברגעי האמת. ברגע הקריטי, הם התייצבו ראשונים, מוכנים לתת הכל למען המדינה, להקריב את הכל ללא שאלות.

מה נשתנה בחצי שנה? כל הטורים, כל הסיפורים | פרויקט מיוחד

מילואימניקים חרבות ברזל בגזרה הצפונית. איל מרגולין, פלאש 90
צריך להפוך את הפירמידה, כך שהם יהיו בראשה. לוחמי מילואים בגבול הצפון/פלאש 90, איל מרגולין

אחד הדברים שהשתנו - או נכון יותר לומר, התחדדו עבורי מאוד - הוא התפיסה שלי את הדור הצעיר, שאני קורא לו דור הניצחון; אלה שאני רוצה שיובילו איתנו את ישראל החדשה שלאחר המלחמה.
התובנה הזו מחייבת אותנו, כחברה וכמנהיגים, להעמיד את דור הניצחון הזה במרכז. אני רואה בכך היום משימה אישית שלי להבטיח שההקרבה שלהם לא תהיה לשווא. אנחנו חייבים לוודא שהמדינה תעמוד בחובה אליהם - תשקיע בהם, תבטיח שיוכלו לחיות חיים טובים ומשמעותיים בארץ. זה כולל לא רק ביטחון והשקעה בחינוך אלא גם דאגה לבריאות הנפש, הזדמנויות תעסוקתיות, דיור נגיש ותמיכה ביזמות.

חג שלא היה כמותו בתולדות המדינה: כך נחגוג את פסח 2024

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מחאת קפלן נגד הממשלה- תל אביב, 13 באפריל 2023. אורי סלע
על כל הפערים אפשר לגשר, האחדות שלנו חזקה יותר. הפגנה של מחאת קפלן נגד הממשלה, החודש/אורי סלע
אנו יודעים שהאויבים שלנו ביקשו לנצל את מה שהם פירשו כחולשה פנים-ישראלית היסטורית. האסון מחייב את כולנו לעשות חשבון הנפש ולנהוג אחרת מעתה והלאה. רק כך נוכל לבנות ישראל חדשה

כל אחד מסיפוריהם של אנשי המילואים העצמאים, שנאלצו לסגור את עסקיהם בגלל התגייסותם לשירות המילואים והיעדר הסיוע מהמדינה, צבט את ליבי. בלתי מתקבל על הדעת שאנשים המתגייסים לשרת את המדינה ישלמו מחירים אישיים כאלו. אנחנו חייבים להם הרבה יותר.
עכשיו הפירמידה חייבת להתהפך. בראשה נציב את המשרתים בצבא, את הלוחמים. נדאג להם לזכויות יתר לפני כולם.
יותר מכל אני מרגיש שאנחנו חייבים לדור הצעיר את האחדות שלנו. לא לאפשר לשום גורם חיצוני להפריד בינינו, וביתר שאת, לא לתת לשום גורם פנימי לעשות כן.

מה נשתנה בחצי שנה: פרויקט מיוחד בוואלה

חיים ביבס -  "השלטון המקומי בישראל ממשיך לחזק את מעמדו כאי של יציבות". ראובן קסטרו
האויבים שלנו חולמים לפרק אותנו מבפנים, אסור לנו לתת להם. חיים ביבס/ראובן קסטרו

אנו יודעים שהאויבים שלנו ביקשו לנצל את מה שהם פירשו כחולשה פנים-ישראלית היסטורית. האסון שחווינו מחייב אותי, את כולנו, לעשות את חשבון הנפש ולנהוג אחרת מעתה והלאה. רק כך נוכל לבנות ישראל חדשה ולהגיע לתקומה.

לפני המלחמה, הייתי מאלו שיצאו וקראו לעצור את הסחרור העצום ואת הקיטוב החברתי שבהם היינו נתונים. קראתי לצדדים לעצור, לשבת ולדבר האחד עם השני, והזהרתי שאנחנו דוהרים לפתחה של תהום. כעת נראה שהשיח המפלג ששלט פה לפני המלחמה, מוצא את דרכו חזרה לקדמת הבמה. אסור לנו לתת לו להזדחל שוב פנימה ולהרוס אותנו מבפנים. האויבים שלנו רק מחכים לראות אותנו מתפרקים. זה יהיה הניצחון שלהם. הבטחתי לעצמי, מאז 7 באוקטובר, שבכל מקום שבו אהיה ואפעל - בעיר שלי, בשלטון המקומי ומול הממשלה - לא אתן לשיח המתלהם והאגו להוביל אותנו, אלא נאפשר, רק דרך רצון אמיתי, לפעול יחד למען המדינה שאני כל כך אוהב. בשלטון המקומי אנחנו מצליחים להניע תהליכים ולהגיע להישגים, לפעול למען האזרחים רק באמצעות האחדות שאנחנו מציגים. למרות הדעות השונות, למרות המגזרים השונים, יחד ננצח.

מה נשתנה בחצי שנה? כל הטורים, כל הסיפורים | פרויקט מיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully