וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השר בוסו לא גר כאן יותר": תושבי בני ברק מתגעגעים לשר הבריאות

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 10:52

בעקבות חשיפת וואלה! התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר הפנים לבחון האם שר הבריאות, אוריאל בוסו, מתמודד בניגוד להוראות דיני הבחירות לראשות עיריית בני ברק. שכנתו של השר בוסו בבני ברק: "הוא היה כאן בחודש ספטמבר, לפני שבועיים כבר נכנסה לדירה משפחה חדשה במקומו"

תעלומת בוסו - התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד הפנים והמפקח על הבחירות בעקבות חשיפת וואלה! בדרישה לפתוח בבדיקה כנגד שר הבריאות, אוריאל בוסו, המועמד לראשות העיר בני ברק מטעם ש"ס.

מבדיקת וואלה! עולה כי בתחילת חודש אוגוסט עבר חבר הכנסת אוריאל בוסו עם משפחתו לדירה ברחוב סוקלוב 38 בבני ברק, בחודש ספטמבר אף אירח במקום מספר פעילים פוליטים. מספרת אחת השכנות בבניין: "בוסו והמשפחה שלו גרו בדירה באוגוסט וספטמבר, אנשים נחמדים מאוד, מתחילת המלחמה כבר לא ראינו אותם יותר והדירה היתה ריקה, לפני כשבועיים כבר נכנסה משפחה חדשה לדירה, מאז לא שמענו מבוסו".

על פי חוק הרשויות המקומיות, אחת מדרישות הסף לזכאות להיבחר לראשות מועצה - "המבחן הרלוונטי הוא לא רק הרישום במרשם, אלא מגורים בפועל, כדרך קבע, בתחום אותה רשות באופן בו 'מרכז חייו' של המועמד הוא ברשות הרלוונטית".

התנועה לאיכות השלטון דורשת משר הפנים והמפקח הארצי על הבחירות לבדוק לעומק את הטענות על דבר מגוריו בפועל בעיר בפתח תקווה, דבר שיכול לפסול את מועמדותו של השר הבריאות בוסו להתמודד בבחירות.

כזכור דוברו של השר בוסו טען כי "כתובת מגוריו של השר בוסו היא בעיר בני ברק. מאז פרוץ המלחמה ודחיית תאריך יום הבחירות לרשויות המקומיות השר גר באופן חלקי בפתח תקווה כפי שמאפשר לו החוק".

הבחירות לראשות העיר בני בני ברק - בוסו, דרעי וארבל. צילום: פלאש 90 ורובי קסטרו, עיבוד תמונה
הבחירות לראשות העיר בני בני ברק - בוסו, דרעי וארבל/עיבוד תמונה, צילום: פלאש 90 ורובי קסטרו
השר אוריאל בוסו יוצא מביתו בפתח תקווה לבית הכנסת, לפני כניסת השבת. ראובן קסטרו
השר אוריאל בוסו יוצא מביתו בפתח תקווה לבית הכנסת, לפני כניסת השבת/ראובן קסטרו

פגיעה עמוקה בדמוקרטיה

עורכי הדין תומר נאור וסתיו ליבנה מהתנועה לאיכות השלטון: "החלטתו" של חה"כ בוסו בחודש יולי לרוץ לראשות עיריית בני ברק לא נבעה מרצון להעתיק את מקום מגוריו מפתח תקווה לבני ברק ולהפוך לבן קהילה בעיר, אלא כחלק ממשחק שיבוצים פוליטי כלל ארצי, ומהנחיה ישירה של יו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי, לפיה עליו להתמודד מטעם רשימת ש"ס לראשות עיריית בני ברק, ולשם כך לשנות את כתובת מגוריו במשרד הפנים מפתח תקווה לבני ברק - על מנת שיוכל לעמוד למראית עין בהוראות החוק...

מהנסיבות המתוארות לעיל עולה תמונת מצב עגומה, המעלה חשש כבד כי כתובת מגוריו של מר בוסו שונתה במשרד הפנים באופן מלאכותי ומקום מגוריו הקבוע אינו נמצא בתחום העיר בני ברק אלא נותר בדירת מגוריו בפתח תקווה, ולפיכך הוא אינו זכאי להתמודד לכהונה לראשות העיר....

המהלך פוגע פגיעה עמוקה בתכליות הדמוקרטיות העומדות בבסיס מערכת הבחירות לרשויות המקומיות, הופך את הוראות החוק הברורות לאות מתה ול"המלצה" בלבד, בעבור אלו המבקשים לעשות שימוש בהליך הדמוקרטי על מנת לנהל שוק קח ותן של אתנן פוליטי ארצי - תוך "הצנחת" מועמדים שאין ביניהם לבין הרשות ותושביה שום קשר ותוך פגיעה חמורה בתושבי הרשות המקומית, הבנת הצרכים שלהם ורווחתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הדירה הריקה של השר בוסו בבני ברק. ראובן קסטרו
הדירה הריקה של השר בוסו בבני ברק/ראובן קסטרו

אוריאל בוסו המועמד לראשות עיריית בני ברק , סרב להגיב

משרד הפנים והמפקח על הבחירות במשרד הפנים, סרבו להגיב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully