וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר מש"ס מתמודד לראשות העיר בני ברק אבל גר בפתח תקווה

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 16:39

האם שר הבריאות אוריאל בוסו, יעזוב את תפקידו בשיא המלחמה, באירוע הבריאות הכי גדול במדינת ישראל - כדי להתמודד על ראשות עיריית בני ברק מטעם ש"ס? מטעמו של השר נמסר: "השר בוסו גר בבני ברק. בגלל המלחמה ודחיית תאריך הבחירות השר גר באופן חלקי בפתח תקווה"

שר הבריאות אוריאל בוסו מש"ס מתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר בני ברק אך בפועל הוא מתגורר ומנהל את מרכז חייו בפתח תקווה, זאת בניגוד לחוק הרשויות המקומיות.

מבדיקת וואלה! עולה כי במהלך השבת האחרונה, נראה השר בוסו, יוצא מביתו בפתח תקווה לתפילה בבית כנסת סמוך לביתו, זאת כשרכבו הממשלתי חונה בסמוך ועמדת השמירה של מאבטחים במקום.

לעומת זאת, לדברי אזרחים המתגוררים בבני ברק, השר לא נראה ברוב הימים בכתובת מגוריו ואין סימן המעיד לכך שהוא מתגורר שם.

בחודש יולי הודיעה ש"ס כי בוסו יתמודד בבחירות לרשויות המקומיות בעיר, זאת למרות ההסכם הפוליטי בין אגודת ישראל לדגל התורה, שתי הסיעות המהוות רוב בעיר, שראש העיר הבא יהיה מועמד מטעמה של אגודת ישראל - ראש העיר לשעבר חנוך זייברט. ש"ס ראתה עצמה נפגעת כמי שלא שותפה להסכם הרוטציה הנהוג בין האשכנזים והחליטה להציב מועמד משלה. במערכת הפוליטית החרדית ראו בכך ניסיון להפעיל לחץ על זירות מקומיות אחרות כמו אשדוד אך במפלגה הודיעו כי המועמדות של בוסו "רצינית".

השר אוריאל בוסו יוצא מביתו בפתח תקווה לבית הכנסת, לפני כניסת השבת. ראובן קסטרו
השר אוריאל בוסו יוצא מביתו בפתח תקווה לבית הכנסת, לפני כניסת השבת/ראובן קסטרו

השר בוסו: "עברתי דירה, אני גר בבני ברק. בני המשפחה הפנימו את זה. עברתי פיזית לבני ברק, אני עושה שם שבתות"

מאז ה-7 באוקטובר, ובעיקר לאחר המינוי של ח"כ בוסו לתפקיד שר הבריאות, עלתה השאלה: האם בוסו ימשיך במרוץ? לאחרונה הוא נשאל על כך במספר הזדמנויות והשיב בחיוב. הבחירות לרשויות המקומיות נקבעו לסוף חודש ינואר, זאת למרות הביקורת החריפה של חלק מהמפלגות, ובוסו טוען כי אין דבר שמפריע לו לנהל את הקמפיין לתפקיד למרות העובדה כי מכהן בתפקיד שר הבריאות. האם בקרוב יעזוב את תפקידו או יודיע על פרישה מהמרוץ?

חוק הרשויות המקומיות קובע כי בפנקס הבוחרים ייכלל מי שמענו הרשום במרשם האוכלוסין הוא באותה רשות מקומית, ביום שליפת פנקס הבוחרים (14.9.23). המבחן הרלוונטי לעניין תנאי זה הוא עצם הרישום במרשם האוכלוסין. התנאי השני הוא שמקום מגוריו הקבוע, ביום הגשת רשימת המועמדים, הוא בתחום אותה רשות מקומית. לעניין תנאי זה המבחן הרלוונטי הוא לא רק הרישום במרשם, אלא מגורים בפועל, כדרך קבע, בתחום אותה רשות באופן בו 'מרכז חייו' של המועמד הוא ברשות הרלוונטית.

בוסו העביר בתחילת חודש אוגוסט את כתובת מגוריו לרחוב סוקלוב בני ברק, אך שכנים שגרים במקום טוענים כי מעולם לא ראו את השר מגיע למקום, מעבר לכך אין גם עמדת אבטחה בבניין אליו עבר.

אך מבדיקת וואלה עולה כי בסוף השבוע האחרון, לקראת כניסת השבת, נראה השר יוצא מבניין מגוריו בפתח תקווה לכיוון בית הכנסת סמוך. לצד הבניין מוצבת עמדת שמירה, בדומה לאלו המוצבות מחוץ לבתיהם של שרים רבים, וגם הרכב הממשלתי חונה בצד המדרכה.

בתחילת יולי הודיע השר בוסו כי יתמודד על ראשות העיר בני ברק, כחודש לאחר מכן פרסם כי העביר את כתובתו לבני ברק. בראיון לאתר 'כיכר השבת' אמר כי הוא "ראש עיריית בני ברק הבא. אני לא איש של סיסמאות, אני איש של מעשים. בני ברק רוצה שינוי, שינוי אמיתי. 14 שנות ניסיון בתחום המקומי, אני לא חי מדמיונות". לדבריו, "עברתי דירה, אני גר בבני ברק. בני המשפחה הפנימו את זה. עברתי פיזית לבני ברק, אני עושה שם שבתות, כל המשפחה העבירה את הדברים. רעייתי תומכת בי תמיכה מלאה, והפעם זה התבטא אף יותר".

עמדת שמירה למאבטחי השר בוסו בפתח תקווה. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
עמדת שמירה למאבטחי השר בוסו בפתח תקווה/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

אוריאל בוסו התחיל את דרכו הפוליטית בפתח תקווה, מאז 2006, עמד בראשות מפלגת ש"ס במועצת העיר פתח תקווה, כממלא מקום וסגן ראש העיר בשכר. הוא זכה לקרבה ליו"ר ש"ס אריה דרעי, בעיקר בשל פעילותו הנמרצת. בשל קרבה זאת, דרעי החליט לשבץ אותו ברשימת המפלגה לכנסת ולמנות אותו לאחרונה לתפקיד שר. בשנים 2014 ו-2015 התפוצצו מטעני חבלה ברכבו. חקירת המשטרה הובילה למסקנה כי הרקע היה ככל הנראה פלילי.

מטעמו של השר אוריאל בוסו נמסר - כתובת מגוריו של השר בוסו היא בעיר בני ברק. מאז פרוץ המלחמה ודחיית תאריך יום הבחירות לרשויות המקומיות השר גר באופן חלקי בפתח תקווה כפי שמאפשר לו החוק. בימים אלו השר עובד מסביב לשעון בניהול מערכת הבריאות והבטחת איתנותה בעת החירום שנכפתה על מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully