וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר אילת בקריאה דחופה לממשלת ישראל : "קלטנו 35 אלף תושבים מעוטף עזה - אנחנו קורסים כלכלית"

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 15:15

המלחמה בעזה - העיר אילת מארחת בשבוע השני ללחימה כ - 35,000 תושבים מיישובי הדרום ועוטף עזה. ראש העיר פונה לממשלה: "אנחנו מארחים באהבה את תושבי הדרום, הקמנו 13 מרכזי סיוע נפשי, הכל מכספי תרומות, זקוקים לסיוע ממשלתי"

בעקבות המלחמה בעזה וכחלק ממבצע חרבות ברזל פונו אל העיר אילת עד כה כ- 35,000 תושבים מיישובי הדרום ועוטף עזה אשר שוכנו ב- 50 בתי מלון בעיר. כחלק מתכנית לפינוי ולרענון היישובים והערים בעוטף עזה.

כל תושבי העיר והעסקים התגייסו למען המשפחות והילדים שהגיעו מהתופת. העירייה הקימה מטה ומוקד סיוע מיוחד המאויש סביב השעון אליו פונים בכל יום אלפי תושבי העוטף והדרום המותקף. הוקמו 3 מרכזים לוגיסטיים גדולים לאיסוף וחלוקת תרומות, 13 מרכזים לסיוע נפשי המאוישים על ידי מאות עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ומטפלים מהעיר וכאלו שהגיעו מערים אחרות. העיר מחלקת בעזרת תרומות והתגייסות של מסעדות בעיר ומחוצה לה, אלפי ארוחות וסלי מזון בכל יום ודואגים למאות חדרי אירוח בחינם. בתי המלון מעניקים הנחות גדולות ומחירים מיוחדים וזולים, כך גם אטרקציות אילת ומאות תושבים שתורמים ונרתמים.

על רקע המצב פנה היום (א') ראש עיריית אילת - אלי לנקרי לשרי הממשלה בקריאה דחופה לעזרה. "העיר אילת נכונה לקלוט עוד עשרות אלפים שיגיעו לעיר עם הימשכות הלחימה, אולם ללא התערבות ממשלתית דחופה לא נוכל להעניק להם את כל צרכיהם!" אמר ראש העירייה והבהיר, כי ללא עזרה, לא תרחק השעה שהעיר תקרוס תחת הנטל.

כיכר אהבה באילת. צילום: יהודה בן יתח, אתר רשמי
כיכר אהבה באילת/אתר רשמי, צילום: יהודה בן יתח

במכתב ציין ראש העירייה את ההתגייסות הרחבה של כל העיר ואת הצורך המיידי במתן סיוע לעיר אילת לטובת עשרות אלפי המפונים והמתפנים. עוד הדגיש, כי מתוך אחריות לתושבי העוטף שעברו תופת וזוועות, נערכה העיר אילת במהירות גדולה ומפעילה מערך גדול ונרחב לטובת תושבי העוטף.

"העיר אילת על כל תושביה ועסקיה מגויסת כולה למען אחינו מהעוטף, מחבקת, מחזקת ותומכת, ומעניקה להם את כל צרכיהם במפגן מופלא של סולידריות וערבות הדדית ואני גאה בתושבי העיר שלי" כתב ראש העירייה והוסיף: "עד כה, עשינו זאת מתקציב העירייה ומתרומות ואולם לא תרחק השעה שהעיר תקרוס תחת הנטל". את מכתבו סיים ראש העירייה בקריאה דחופה להעברת סיוע מיוחד לעיר למען מטרה נעלה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully