וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות דחתה עוד עתירה נגד ראש העיר אשקלון: לא בוצעה תעמולת בחירות אסורה

17.8.2023 / 12:10

ועדת הבחירות הכריעה - ראש עיריית אשקלון תומר גלאם לא עשה שימוש אסור בעובדי העיריה לטובת תפעול דף הפייסבוק הפרטי שלו ולא בוצעה תעמולת בחירות אסורה בדף הפייסבוק העירוני. השופט גד גדעון דחה את טענות העותרים וחייב אותם בתשלום הוצאות בסך 15,000 ש"ח

השבוע התקבלה החלטת ועדת הבחירות האזורית באר שבע ולפיה נדחתה העתירה שהוגשה על ידי שלמה סוויסה ורשימת 'אפשר גם אחרת' שיוצגה על ידי עו"ד תמר קידר, נגד עיריית אשקלון וראש העירייה, תומר גלאם, למתן צו מניעה ובקשה לפי פקודת בזיון בית המשפט.

מטעמו של ראש העיר, תומר גלאם, נמסר: "עיריית אשקלון פעלה ופועלת על פי כל כללי המינהל התקין, וכך הוכח גם הפעם. צר לנו על כך שישנם גורמים פוליטיים, שבעבור כותרת בעיתון, מוכנים לייצר עתירות סרק שכל מטרתן לפגוע בשמה הטוב של הרשות ולכלות את זמנו היקר של בית המשפט".

במסגרת העתירה, ביקשו העותרים לאסור על עיריית אשקלון לממן ולתחזק את דף הפייסבוק הציבורי של תומר גלאם ראש העירייה, בטענה כי נעשה שימוש פסול באמצעים אלה וכי מדובר בתעמולת בחירות אסורה. לטענתם, במסגרת דף הפייסבוק הציבורי של ראש העירייה נכללו פרסומים - פוסטים וסרטונים - שבהם תעמולת בחירות אסורה, לרבות על ידי ניכוס פעולות העירייה והישגיה על ידי ראש העירייה ופרסום מסרים פוליטיים אסורים.

את עיריית אשקלון ייצגו עו"ד דן שווץ ועו"ד יודן קוריצקי ממשרד גדעון פישר, אשר טענו בדיון המשפטי בוועדת הבחירות המרכזית, כי ביחס לסרטונים שאליהם הפנו העותרים, "חל שיהוי ...שעה שמדובר בפרסומים ישנים שרובם המכריע פורסם בשנת 2021 והם מצויים במעמקי תהום הנשייה של חשבון הפייסבוק הציבורי של ראש העירייה ולא נראה שיש בהם התעניינות נוכח חלוף הזמן ומיקומם בחשבון".

תומר גלאם, ראש העיר אשקלון. צילום: רובי קסטרו, אתר רשמי
תומר גלאם, ראש העיר אשקלון/אתר רשמי, צילום: רובי קסטרו

כאמור, גד גדעון שופט בית המשפט המחוזי ויושב ראש ועדת הבחירות באר שבע, דחה את העתירה וחייב את העותרים בהוצאות משפט של 15 אלף ש"ח וקבע כי בפוסטים שפורסמו אין משום תעמולת בחירות אסורה. "אמנם", כתב השופט, "ניכרים מתוכם הישגי העירייה ופעילותה, אך אין בהם לסברתי משום ניכוס ההישגים והפעילות לראש העיר".

גם באשר לסרטונים שהוצגו, לא מצא השופט בחמישה מהם משום תעמולת בחירות אסורה. לדברי השופט, "המדובר בפרסומים בעלי ערך אינפורמטיבי. אין בהם משום התפארות או ניכוס הישגים מצד ראש העירייה, אשר אינו מופיע בהם, ואינו נזכר בהם באופן כלשהו. אין אפוא מקום להסרת הסרטונים".

ממשרד גדעון פישר ושות' נמסר: "עיריית אשקלון הוכיחה שוב, כי בכל הקשור לשמירה על הוראות החוק ובפרט, בכל הקשור לשמירת כללי תעמולת הבחירות, היא מקפידה על הנחיות הייעוץ המשפטי. טוב עשתה וועדת הבחירות, שדחתה את העתירה שהוגשה ללא עילה משפטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully