וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונה שבאלבום: נדחתה עתירה לוועדת הבחירות כנגד ראש העיר אשקלון

עודכן לאחרונה: 23.9.2022 / 8:57

יו"ר וועדת הבחירות המחוזית בבאר שבע דחתה על הסף עתירה שהוגשה נגד ראש העיר אשקלון, תומר גלאם בחשד לתעמולת בחירות אסורה

ראש העיר אשקלון תומר גלאם. צילום- ראובן קפוצ׳ינסקי, אתר רשמי
ראש העיר אשקלון תומר גלאם/אתר רשמי, צילום- ראובן קפוצ׳ינסקי

תמונת ראש העיר בלוחות שנה המופצים בגנים ובתי ספר בעיר אינה תעמולת בחירות - בעתירה שהוגשה נגד ראש עיריית אשקלון על ידי תושב העיר ובה נטען כי צילום של ראש עיר עם ילדים בגנים וצירופו ללוח שנה המחולק לילדים הינו תעמולת בחירות אסורה. יו"ר וועדת הבחירות המחוזית השופט גד גדעון, הציע לעותרים למחוק את העתירה על הסף.

בעתירה נטען, ששילוב התמונה של ראש העיר עם הילדים והצוות החינוכי מנוגד לחוק שכן מדובר בתעמולת בחירות אסורה. באי כוחו של העותר הסתמכו בדבריהם על הנחיות של היועץ המשפטי לממשלה הקודם, אביחי מנדלבליט שקבע כי "חל איסור שימוש במשאבי הרשות המקומית לצרכי תעמולה וכן איסור פרסום שמו ותמונתו לצרכי תעמולת בחירות." כמו כן, הם ביססו את טענותיהם על הנחיות של מבקר המדינה ומשרד הפנים אשר אמרו כי "כל פרסום מיגע וכל שי שיוענק מטעם הרשות, יישאו את שמה של הרשות המקומית בלבד ולא יכללו את שמו, חתימתו או תמונתו של ראש הרשות. בכל עת וללא קשר לבחירות על מנת למנוע הקניית יתרון תעמולתי".

עו"ד דן שווץ. צילום -  שי שקולניק, אתר רשמי
עו"ד דן שווץ/אתר רשמי, צילום - שי שקולניק
עו"ד יודן קוריצק. צילום - ג'ו פרץ, אתר רשמי
עו"ד יודן קוריצק/אתר רשמי, צילום - ג'ו פרץ

מנגד, עורכי הדין של העירייה דן שווץ ויודן קוריצקי ממשרד גדעון פישר ושות' טענו כי מדובר במסורת שהחלה בשנת 2017, כאשר מדי שנה, בסמוך לפתיחת שנת הלימודים, מבקר ראש העיר בגני הילדים ומצטלם עם הילדים והצוות החינוכי, גם כאשר אין מדובר בשנת בחירות. לאור זאת, טענו עורכי הדין,כי אין מדובר בתעמולה אסורה. בנוסף לכך, טענו עורכי הדין, כי ראש העיר הוא אחד מני רבים בתמונה והשם שלו בכלל לא מופיע בתמונות וכי אין בתמונות דברי שבח או האדרה עצמית של ראש העיר. אין מדובר בשי לחג הכולל טקסט הנוגע לעשיית ראש העיר ומפאר את הישגיו. כמו כן, לוח השנה חולק רק לילדים הרוצים בכך ולא לכלל הציבור.

עו"ד דן שווץ ויודן קוריצקי ממשרד גדעון פישר ושות' המייצגים את העיריה:" אנו שמחים שבית המשפט קיבל את טענותינו. חלוקת לוח השנה בתחילת שנת הלימודים החלה לפני 5 שנים ומאז הפכה למסורת. הקישור בין כך לבית תעמולת בחירות שיתקיימו בעוד כשנה הוא מופרך ולא קיים וגם גם הניסיון למנוע פרסום צילומו של ראש העירייה . אנו שמחים שההיגיון הבריא ניצח."

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully