וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבת ימים אומרים את שלהם: סקר דרמטי בבת-ים ברוט 64%, לחיאני 16%

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 17:42

סקר חדש שנערך בקרב מדגם גדול במיוחד, קובע כי רוב מוחלט של תושבי בת-ים מרוצים מתפקודו של ראש העיר צביקה ברוט ומהקואליציה שלו והם מעוניינים לראות אותו ממשיך לקדנציה נוספת

הסקר נערך בשבוע שעבר על ידי מכון סמית, בקרב כ-650 תושבים והוא נחשב למדויק יותר בשל העובדה שמדובר במדגם גדול מהרגיל. בסקר שהתפרסם בחודש פברואר 2023 זכה ראש העיר צביקה ברוט בתמיכה רחבה, מה שמראה על קו יציב של תמיכה גדולה מאוד עם אמירה ברורה של תושבי העיר על כוונתו של מי שהורשע בפלילים לחזור לכסא ראש העיר.

הקרב הפוליטי בבת-ים החל לאחר ששלומי לחיאני, אשר כיהן בעבר כראש העיר אך הועמד לדין בשורת עבירות שכללו הפרת אמונים, הודיע כי ינסה לחזור לתפקידו לאחר תום תקפות הקלון. לחיאני הורשע בעבירת הפרת אמונים במסגרת עסקת טיעון, וריצה עונש מאסר בפועל. עונש מאסר נגזר גם על אחיו, שלבסוף ריצה את העונש במסגרת עבודות שירות.

על פי נתוני סקר מכון סמית, אם הבחירות היו מתקיימות היום צביקה ברוט זוכה ל-64 אחוזי תמיכה, בעוד שלומי לחיאני נחלש שוב ועומד על 16 אחוזים בלבד. יוסי בכר, ראש העיר לשעבר, עם 3% בלבד.

עוד עולה כי קרוב ל-70 אחוז מהציבור אומרים שחל שיפור משמעותי בתפקוד העיריה ובשירותים העירוניים בארבע השנים האחרונות, ונתון מעניין - כמעט מחצית מבוחריו של שלומי לחיאני אומרים גם כן כי העיר נמצאת בדרך הנכונה.

צביקה ברוט ראש עיריית בת ים. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי, אתר רשמי
צביקה ברוט ראש עיריית בת ים/אתר רשמי, צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
שלומי לחיאני מתחיל לרצות היום את מאסרו בכלא חרמון. ערן גילווארג
שלומי לחיאני מתחיל לרצות היום את מאסרו בכלא חרמון/ערן גילווארג

מהנתונים עולה עוד כי סיעתו של ברוט, אשר מתמודד הפעם כסיעה עצמאית, ממשיכה להיות הסיעה הגדולה במועצת העיר - וגם סיעתו של מ"מ ראש העיר אלי יריב זוכה להישג משמעותי. מנגד מפלגת עוצמה יהודית, שמנסה לראשונה להתמודד בעיר בת-ים, לא עוברת את אחוז החסימה. סיעתו של לחיאני זוכה ל-2 עד 3 מנדטים בלבד.

ברוט הצליח לייצר קואליציה רחבה של רוב המפלגות התומכות בו, בהן יש עתיד, הליכוד, כחול לבן, ש"ס, תקווה חדשה, מפלגת העבודה, מרצ וישראל ביתנו. החיבור הזה נבע בין היתר מהמאבק המשותף של נציגי המפלגות הללו בשחיתות שהיתה בעבר בעירית בת-ים.

הסקר נערך על ידי מכון סמית, בקרב 650 תושבי בתי ים, בין התאריכים 6-8 באוגוסט 2023, טעות דגימה 3.9%

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully