וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש: 71% מתושבי בת ים רוצים את צביקה ברוט בקדנציה נוספת

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 13:05

על פי סקר מכון סמית, ברוט מנצח בפער כל מועמד אפשרי לבחירות בסוף השנה, הסקר גם בדק אם שלומי לחיאני, ראש העיר הקודם שהורשע בפלילים ואמור לסיים את תקופת הקלון, יתמודד למירוץ העיר - רק 18% תומכים בו

בפעם השניה ברציפות, זוכה צביקה ברוט לחיבוק חם מתושבי בת ים: על פי סקר מכון סמית שנערך בחודש האחרון בבת-ים, רוב מוחלט של תושבי העיר מרוצים מתפקידו של ברוט והקואליציה הרחבה שיצר בעיר, והם מעוניינים לראותו ממשיך לקדנציה נוספת בראשות העיר. הסקר החדש נערך לאחר הודעתו של מ"מ ראש העיר אלי יריב, על תמיכתו בברוט בבחירות הקרובות.

בדומה לסקר הקודם שפורסם בוואלה! לפני כשנה, ברוט זוכה גם הפעם ל-71% של תושבים המרוצים מתפקידו, ואשר אינם מעוניינים להחליף אותו. מהנתונים עולה כי התושבים מרוצים בין היתר ממלחמתו בשחיתות, מחיסול הגירעון והצלחת התכנית הכלכלית שלו, מאירועי התרבות והפסטיבלים ותכנית חוג חינם לכל ילד. בנוסף ציינו לטובה גם את הורדת הארנונה, לאחר שבת-ים היתה העיר היחידה בארץ שהצליחה להוריד ארנונה ב-3 אחוזים.

על פי הנתונים, אם יתמודדו בבחירות הקרובות כמה מועמדים לראשות העיר בת-ים, ברוט מנצח בקלות כל אחד מהם. המתמודד המרכזי שנבדק הוא שלומי לחיאני, אשר הצטרף לפוליטיקה המקומית בשנות ה-90 ובהמשך הורשע בעבירות שחיתות וישב בכלא. תקופת הקלון של לחיאני צפויה להסתיים לקראת הבחירות הקרובות.

על פי הסקר לחיאני נחלש ומקבל כעת רק 19%, זאת לאחר שבסקר הקודם הוא עמד על 22%. גם יוסי בכר זוכה לתמיכה נמוכה של 3% בלבד, בסקר הקודם של מכון סמית קיבל בכר אחוז אחד בלבד.

סקר חדש בבת ים - 71% בברוט. צילום - יח"צ, אתר רשמי
סקר חדש בבת ים - 71% בברוט/אתר רשמי, צילום - יח"צ

כבר בעת פרסום התוצאות של הסקר הראשון אמר הסטטיסטיקאי רפי סמית, עורך הסוקר, כי נראה שהתמיכה הרחבה של ברוט נובעת משלושה נושאים עיקריים: "רוב הציבור מרגיש שהעיר הולכת כעת לכיוון הנכון, והם לא רוצים לחזור לאחור" הוא אומר, "בנוסף ברוט עמד מבחינתם ברוב המוחלט של הבטחות הבחירות שלו: הוא מנע את החיבור של בת-ים ליפו, התחיל להוריד את הארנונה, חיסל את הגירעון לראשונה בתולדות העיר, נלחם בשחיתות והביא לשקיפות מלאה מול הציבור. בנוסף העיר עוברת תנופת פיתוח אדירה, והקשרים שלו עם הממשלה הביאו לעיר תקציבי ענק שאפשרו לבת-ים להיות העיר היחידה שמעניקה למשל חוגים חינם לילדים. אלו הנושאים המרכזיים שהביאו 71% מהציבור להגיד כי הם מרוצים מתפקודו".

לדברי סמית, "ראש העיר מקבל ציון גבוה מאד גם על תיפקדו במצבי חירום כמו הקורונה ושומר החומות, והציבור מעריך את העובדה שהוא יצר קואליציה רחבה בעיריה והביא לשינוי השיח בעיר. בנוסף רבים ציינו שהם מרגישים כיום שהם מקבלים מראש העיר והעיריה יחס אישי, וזה דבר חשוב מאד בשלטון מקומי".

'הבולדוזר' שמנקה את בת ים משחיתות. צילום - יח"צ, אתר רשמי
'הבולדוזר' שמנקה את בת ים משחיתות/אתר רשמי, צילום - יח"צ

על פי הנתונים ברוט זוכה לתמיכה רחבה גם בקרב הסקטורים השונים בעיר: לא רק בציבור החילוני אלא גם בקרב הציבור הדתי והחרדי, וכן בקרב העולים החדשים בהם זוכה ברוט לרוב מוחלט.

עד כה חתם ברוט על הסכם עם מ"מ ראש העיר אלי יריב וסיעתו בת-ים אחת, וכן צירף לקואליציה העירונית בשנה האחרונה את מפלגת ישראל ביתנו בראשות אירנה גנין ובתמיכתו של השר לשעבר ח"כ אביגדור ליברמן. הקואליציה של ברוט מורכבת מרוב הסיעות והיא כמעט מקיר לקיר, וחברים בה 22 מתוך 25 חברים. למעשה, רק סיעתם של לחיאני ובכר, המונה שלושה חברים, נמצאת מחוץ לקואליציה.

הבחירות לראשות העיר בבת-ים ובשאר הארץ צפויות להתקיים בחודש אוקטובר הקרוב, אז צפויים 130 אלף בעלי זכות הבחירות להצביע בשאלת המשך כהונתו של ראש העיר צביקה ברוט ולבחור גם רשימות למועצת העיר.

הסקר החדש בוצע בחודש האחרון בקרב 500 תושבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בעיר מעל לגיל 17. טעות הדגימה המירבית-4.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully