וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז השלטון המקומי הגיש עתירה לבג"ץ נגד חוק "קרן הארנונה'"

9.7.2023 / 13:31

מרכז השלטון המקומי עתר לבג"ץ בבקשה להוצאת צו על תנאי נגד החוק, שחוקק כחלק מחוק ההסדרים ושלטענת העותרים צפוי לפגוע ב- 68% מתושבי ישראל ובחוסן הכלכלי של מעל 200 רשויות מקומיות

חיים ביבס בדיון על קרן הארנונה,כנסת, 14 במאי 2023. דני שם טוב, דוברות הכנסת
יו"ר רכז השלטון המקומי, חיים ביבס, בעת הדיון על חוק קרן הארנונה בוועדת הכספים/דוברות הכנסת, דני שם טוב

מרכז השלטון המקומי ומרכז השלטון האזורי מעלים הילוך במאבק נגד קרן הארנונה: הבוקר הגישו עתירת צו על תנאי לבג"ץ לביטול חוק הרשויות המקומיות המוכר כחוק קרן הארנונה.

כזכור, הממשלה העבירה לפני כחודשיים את חוק 'קרן הארנונה' אשר צפוי לקחת תקציבים משמעותיים מרשויות עם אזורי תעשייה בתחומם לטובת טיפול במשבר הדיור הלאומי. החוק עבר על אף התנגדות רחבה מצד מאות רשויות מקומיות, אנשי מקצוע, חברי כנסת ואף מצד חברי קואליציה.

בעתירה שהוגשה הבוקר לבג"ץ התייחסו בין היתר מרכז השלטון המקומי והאזורי לפגמים הרבים בהליך החקיקה שגרמו לכך שהקרן לא תשיג את מטרתה, לפגיעה באוטונומיה הניהולית של הרשויות והלאמת המיסוי המוניציפלי למטרות לאומיות. את העתירה הגישו בשם מרכזי השלטון, עורכי הדין אלי אליאס ונועה בן אריה ממשרד אליאס בן אריה עורכי דין.

"לא נשתף פעולה עם חוק שוד הארנונה"

עוד מתייחסת העתירה לסתירת הנתונים שהציג משרד האוצר בוועדת הכספים שהינם שגויים ביסודם. על פי העתירה, ניתן להוכיח שכמעט כלל הרשויות המקומיות יפסידו מהקרן בטווח הארוך, בנוסף לכך שאין תועלת בקרן הארנונה, ואף יש לכך השלכות קשות עבור הרשויות שידרשו להפריש יותר ויותר כספים לקרן לאורך השנים.

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס: כפי שהבהרנו מהרגע הראשון, הרשויות המקומיות לא יוכלו לשתף פעולה עם חוק שוד הארנונה שהעבירה הממשלה. אנחנו מחויבים בראש ובראשונה לתושבים במדינת ישראל ונעשה הכל כדי להילחם בחוק בבית המשפט. בסופו של דבר לא נעביר שום תקציב לקרן של משרד האוצר. הארנונה של הציבור תישאר של התושבים שלנו ועבור הרווחה, התרבות והתשתיות בכל עיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully