וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר על תנאי לראש האופוזיציה בכרמיאל, אבל "לא דבק בו קלון"

8.7.2023 / 8:11

זוכת אות המופת שהתמודדה על ראשות העיר בכרמיאל וכן סגנה לסיעה, שהורשעו, ישלמו פיצויים לחבר מועצה (לשעבר) שהעלילו עליו כי נתן שוחד לראש העיר בדמות תמיכה בו בבחירות 2018, תמורת הבטחה כי יקבל את משרת מנכ"ל העירייה.

המועמדת דאז, רינה גרינברג, מסיימת את הקריירה הציבורית שלה עם הרשעה פלילית. אבי קוריאט, שותפה לדרך ולמעשים בהם הואשמו והורשעו, שנותר חבר מועצה פעיל וראש האופוזיציה, גם הוא נותר עם הרשעה. "הנאשמים לא התנצלו על מעשיהם ולא הביעו חרטה או צער", ציינה השופטת ג'ני טנוס בגזר הדין. אבל, במקביל, היא נמנעה מלפסוק כי דבק במעשיהם קלון. היא פסקה כי גרינברג תפצה את טישלר ב-10,000 שקלים, וקוריאט יפצה אותו ב-20,000 שקלים. על קוריאט היא גם הטילה מאסר על תנאי של חודשיים למשך שנה, לבל יחזור על העבירה.

בגזר דין שניתן על ידי השופטת ג'ני טנוס בבית משפט השלום בעכו, היא מזכירה כי לא הייתה כל אמת בפרסומים שהיה בהם פוטנציאל של פגיעה רבה בשמו הטוב של חבר המועצה דאז, רז טישלר, שהגיש כנגדם את הקובלנה הפלילית.

עורך הדין שמוליק כהן, המייצג את גרינברג וקוריאט, עתר לבטל את הרשעתם של השניים. תוך שציין שגרינברג כבת ה-80 שהייתה פעילת ציבור שנים ארוכות כבר אינה עובדת מזה זמן רב, בין היתר בשל מצבה הבריאותי וכי "כל שנותר לה הוא שמה הטוב". הוא טען כי "הותרת ההרשעה על כנה תפגע בה שלא לצורך". הוא הוסיף כי קוריאט כבן ה-53, מנהל בדואר ישראל וחבר הוועד הארצי שם בהתנדבות, התנדב לאורך חייו לטובת ציבור וגם כיום פעיל ציבורית בהתנדבות, "ידוע בדיבורו המאופק ומעולם לא יצא מפיו דיבור פוגע או מזלזל בזולת". הוא אמר כי בנסיבות אלה, "עצם ההרשעה היא עונש".

רינה גרינברג הורשעה. צילום מסך, אתר רשמי
רינה גרינברג הורשעה/אתר רשמי, צילום מסך

אבל, השופטת ג'ני טנוס הותירה את הרשעתם של השניים בעינה והעירה כי "לא טענו וממילא לא הוכיחו הכיצד יש בהרשעה כדי לפגוע בשיקומם או בעתידם האישי והמקצועי". היא פטרה את גרינברג מכל רכיב של מאסר "לאור גילה ומצבה הבריאותי", אך לא כך לגבי קוריאט, לגביו ציינה כי "חלקו במעשים הוא גדול יותר". עם זאת, "בהתחשב באישיותו הנורמטיבית והתורמת", היא קבעה כי לא דבק בו קלון תוך שציינה כי "הטלת קלון תמנע ממנו לשאת בעתיד בתפקיד ציבורי ולכן ברור שהטלת קלון תהווה עבורו עונש קיצוני ולא מידתי".

"יצא הצדק לאור!" מסר לוואלה! רז טישלר, שמברך על פסיקת בית המשפט אך מוסיף, "הזכייה במשפט עצמו אינה המטרה. יצאתי למסע הזה כדי להעביר מסר- פגיעה בשמו של אדם היא מחוץ 'למשחק הפוליטי', ולנסות לטהר את תרבות השיח הפוליטי באזורנו ובכלל. כעת תמרור אזהרה פלילי גדול בעל השלכות חמורות יעמוד מול כל מי שיחשוב להתלונן במשטרה ולפרסם לשון הרע רק כדי להשיג רווח פוליטי על חשבון שמו של אחר. כמה קל להכפיש אדם על לא עוול בכפו ערב מערכת בחירות, כמה קל להפיץ שקרים מתוך רצון לפגוע. בית המשפט מניף דגל גדול כנגד התנהגות זו ומוקיע את 'גיבורי הרשת' שידם קלה על המקלדת"

"בית המשפט הביע את מורת רוחו מהתנהגות הנאשמים וקיבל את טענותינו ביחס לענישה שיש להטיל במקרה הזה", מסר עו"ד תומר בן חמו שייצג את רז טישלר, "כולי תקווה שהנאשמים ואחרים בעקבותיהם ילמדו את הלקח ויזהרו בטרם יפרסמו דברי לשון הרע".

עו״ד שמוליק כהן. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי, אתר רשמי
עו״ד שמוליק כהן/אתר רשמי, צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

עו"ד שמוליק כהן נותר אופטימי. "ניכר כי השופטת הביאה בחשבון את הטיעונים לעונש ואת הכוונה להגיש ערעור. טון הדברים ואופיים שונים בתכלית מפסק הדין, לקולא", מסר לוואלה בתגובה, "לא לשווא השופטת, לאחר שפסקה בסף הנמוך, וכמובן קבעה כי אין קלון, הורתה על עיכוב ההליכים עד לאחר הגשת הערעור. אין לנו ספק כי הערעור יתקבל ורינה ואבי ייצאו מהערעור ללא אשמה וללא הרשעה".

  • עוד באותו נושא:
  • כרמיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully