וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמיאל: זוכת אות המופת שהתמודדה על ראשות העיר מסיימת עם הרשעה פלילית

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 10:24

אוי לבושה. בית משפט השלום בעכו הרשיע את סגנית וממלאת מקום ראש העיר כרמיאל לשעבר, רינה גרינברג, זוכת אות המופת לנבחרי ציבור בעיר ואת חבר מועצת העיר אבי קוריאט. הם הורשעו בריבוי מקרים של פרסום לשון הרע

הכל התחיל ב-4 באוקטובר 2018, כשאבי קוריאט הגיש תלונה במשטרה כנגד רז טישלר וכנגד משה קונינסקי, שזכה במערכת בחירות זו ומכהן כיום כראש עיריית כרמיאל. ע"פ התלונה טישלר וקונינסקי לכאורה נתנו שוחד בחירות, בכך שקונינסקי הבטיח לטישלר תפקיד בכיר בעירייה בתמורה לתמיכתו בו.

מעובדות כתב האישום עולה שאחר כך, רינה גרינברג פרסמה פוסט בפייסבוק בדבר הגשת התלונה ובו הוסיפה תמונה של קוריאט בכניסה לתחנת המשטרה בעת הגשת התלונה וכן מסמך "אישור בדבר הגשת תלונה" וכתבה את הדברים הבאים: "חשד למתן ולקיחת שוחד על ידי משה קונינסקי ורז טישלר. שתי עבירות חמורות שבגינן צפויה להיפתח חקירה משטרתית חמורה בעקבות תלונה שהוגשה היום למשטרת ישראל, ואשר העונש בגינן הוא עד 7 שנות מאסר למקבל השוחד ועד 3.5 שנות מאסר לנותנו. זאת בנוסף לעבירה של הבטחת משרה ציבורית שהיא עבירה חמורה לכשעצמה".

רינה גרינברג הורשעה. צילום מסך, אתר רשמי
רינה גרינברג הורשעה/אתר רשמי, צילום מסך

התלונה, שהוגשה על ידי אבי קוריאט, עוסקת בעסקה שעשו לכאורה קונינסקי וטישלר ולפיה חבר המועצה רז טישלר יתמוך בקונינסקי ויפעל למען בחירתו במרץ, מה שייזכה את קונינסקי בכסף שיקבל ממשרד הפנים לתשלום לנציגים בוועדת הקלפי, ובתמורה, כפי שפירסם קונינסקי, יזכה את רז טישלר במינוי לתפקיד במשרה הציבורית הבכירה - מנכ"ל העירייה. כעת כשהוגשה התלונה צפויה המשטרה לפתוח בחקירה בחשד למתן וקבלת שוחד והבטחת משרה ציבורית. קונינסקי הוכיח בעבר כי הוא עבריין בחירות סדרתי שאינו מהסס לרמוס את החוק ברגל גסה, דבר שמטיל צל כבד על האפשרות שיכהן במשרה ציבורית, לא כל שכן, שאינו ראוי להיות ראש העיר".

אבי קוריאט שיתף את הפוסט שפרסמה גרינברג ואף הוסיף את תמונותיו כשהוא עומד בפתח תחנת המשטרה בעת הגשת התלונה וכתב כך: "בהמשך לנסיונות שלי מהעבר ומעכשיו לשמור על החוקים. כפי שפעלתי לחשוף שחיתויות במערכת העירונית (הנושא שחשפתי נמצא כעת בפרקליטות ובעתיד הקרוב יפורסם). כעת גם במערכת הבחירות לא ניתן לכך יד".

על פי הנטען בכתב האישום, גרינברג וקוריאט שיתפו את הפוסטים בצורה רחבה ביותר במספר רב מאוד של קבוצות פייסבוק בכרמיאל ובנוסף וכחלק מקמפיין הבחירות, פירסמה גרינברג במקומון "חדשות כרמיאל" שנמצא בניהולה כתבה תחת הכותרת "פרשה מסעירה את כרמיאל, קונינסקי עבר על החוק וצפוי לעמוד לדין בגין מתן שוחד" לצד כתבה זו מופיעה תמונה של טישלר תחת הכותרת "מיועד לתפקיד מנכ"ל העירייה" המקשרת את טישלר לפרשת השוחד. פרסום זה הופץ בתפוצה רחבה ביותר באלפי עותקים ברחבי העיר.

גרינברג וקוריאט, שבחרו שלא להעיד במשפטם, הודו בפרסום ובהגשת התלונה, אולם טענו כי אין בכך משום הוצאת לשון הרע, שכן הפרסום הוא בעניין ציבורי, תוכנו אמת, ונעשה בתום לב ובמטרה לחשוף שחיתות שלטונית.

השופטת ג'ני טנוס סברה אחרת. היא קבעה כי עצם הגשת התלונה מהווה לשון הרע שפוגעת בשמנו הטוב של רז טישלר. זאת, לאחר שמצאה כי אבי קוריאט "לא האמין לרגע באמיתות החשד, וחרף זאת הגיש את התלונה ביודעו כי תלונת כזב היא". היא ציינה כי חשד לעבירה כה חמורה של קבלת שוחד על ידי טישלר, מבלי שקוריאט יאמין ולו לרגע באמיתות חשדו, תוך ניסיון לגרוף באמצעות הגשת התלונה רווח פוליטי פסול, מהווה הוצאת לשון הרע והוסיפה כי בכל מקרה חשד זה הוכח כלא נכון. המשטרה סגרה את התיק אף מבלי שהיה צורך לזמן את טישלר לחקירה.

"אין ספק שחשד בדבר מעורבות בפלילים עלול לפגוע קשות באמון שהוא נהנה ממנו", הדגישה. "חומרה יתרה גלומה בעיתוי הגשת התלונה במהלך תקופת הבחירות לראשות העיר". היא קבעה כי בנסיבות אלו, ברור כי המטרה היחידה שעמדה מאחורי הפרסומים בדבר הגשת התלונה ותוכן החשד היא ניגוח פוליטי בלבד של יריבי הנאשמים בבחירות, קרי קונינסקי וטישלר.

גזר הדין יינתן לאחר שיישמעו הטיעונים לעונש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עו״ד שמוליק כהן. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי, אתר רשמי
עו״ד שמוליק כהן/אתר רשמי, צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
עו"ד תומר בן חמו. באדיבות המצולמים
עו"ד תומר בן חמו/באדיבות המצולמים

עו"ד תומר בן חמו, המייצג את רז טישלר שתבע, אמר לוואלה! בהתייחסות כי "מדובר בהכרעה תקדימית של בית המשפט אשר קובע בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, לא לכאורה ולא לפי החשד, אלא באופן ברור - שהנאשמים, אבי קוריאט ורינה גרינברג השתמשו בהגשת תלונת שווא למשטרה ופרסומים כוזבים ככלי להשגת רווח פוליטי לטובתם על חשבון פגיעה קשה בשמו הטוב של מר טישלר. בעקבות קביעות אלו בית המשפט מרשיע את הנאשמים בעברות של הוצאת לשון הרע".

רז טישלר טען לאורך כל הדרך כי מדובר בתלונת שווא כנגדו במטרה להכפיש אותו במהלך תקופת הבחירות ולפגוע בשמו הטוב. הוא אמר לוואלה! "אני מברך על פסיקת בית המשפט אך הזכייה במשפט עצמו אינה המטרה. יצאתי למסע הזה כדי להעביר מסר- פגיעה בשמו של אדם היא מחוץ ל'משחק הפוליטי', ולנסות לטהר את תרבות השיח הפוליטי באזורנו ובכלל. כעת תמרור אזהרה פלילי גדול בעל השלכות חמורות יעמוד מול כל מי שיחשוב להתלונן במשטרה ולפרסם לשון הרע רק כדי להשיג רווח פוליטי על חשבון שמו של אחר. כמה קל להכפיש אדם על לא עוול בכפו ערב מערכת בחירות, כמה קל להפיץ שקרים מתוך רצון לפגוע. בית המשפט מניף דגל גדול כנגד התנהגות זו ומוקיע את "גיבורי הרשת" שידם קלה על המקלדת. יצא הצדק לאור!"

"ברור שנערער", אמר לוואלה! עורך הדין שמוליק כהן שייצג את רינה גרינברג ואבי קוריאט, "לעמדתנו, השופטת שגתה לחלוטין, ופסק הדין אינו משקף את אשר התרחש באולם ואינו עולה בקנה אחד עם הוראות החוק והפסיקה. אין חנו ספק בכך שהמחוזי יהפוך את ההחלטה".

  • עוד באותו נושא:
  • כרמיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully