וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מכון סמית עבור הכנסת: 62% מהציבור יצביעו בבחירות המקומיות למפלגה שאין בה ייצוג נשי

3.7.2023 / 14:46

לקראת הבחירות המקומיות פעלו ארגוני נשים לשכנע נשים להתמודד לתפקידים ציבוריים. סקר מכון סמית שנערך לקראת כנס מוניציפלית שייערך בכנסת, מעלה אדישות בציבור לגבי בחירת נשים בבחירות הקרובות

לקראת כנס מוניציפלית - רצות ורצים בריצ'רץ' לרשות המקומית בהובלת חה"כ מטי צרפתי הרכבי ויו"ר הוועדה לזכויות הילד, חה"כ אלי דלל שיערך מחר בכנסת. כנס המבקש לעורר שיח על התמודדות נשים בבחירות לרשויות המקומיות ולשילוב נשים ברשימות למועצות בשיטת הריצ'רץ' (אישה-גבר-אישה-גבר).

על פי תוצאות סקר שערך מכון סמית עבור הכנס בכנסת, בו לקחו חלק 700 גברים ונשים כמדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית בישראל, עולה כי נשים מעדיפות נשים בראש הרשות המקומית אבל עדיין לא מצביעות להן.

30% מהמשיבות מעדיפות אישה בראש הרשות, אך הנתון המעניין מצביע, כי את - 63% מהציבור כלל לא מעניין אם בראש הרשות עומדת אישה או גבר. 62% מקרב גברים ונשים יצביעו עבור מפלגה שאין בה ייצוג נשי.

לשאלה מה סיכויי ההצלחה של אישה למלא את תפקיד ראשת הרשות במקום מגוריך? 59% השיבו כי הסיכויים הם גבוהים מאוד, אך לייצוג נשים בתפקידים ציבורים יש מחיר, על פי הסקר 48% מקרב הגברים והנשים השיבו כי נדרשת למועדת לראשות העיר תכונות אופי הנחשבות לגבריות.

מצביעים בקלפי בבחירות לכנסת העשרים וחמש. ראובן קסטרו
מצביעים בקלפי בבחירות לכנסת העשרים וחמש/ראובן קסטרו

רוב הנשאלים לא מודעים לפער המשמעותי בייצוג הנשי בזירה המקומית, העומד על 6% בלבד (14 נשים מתוך 257 ראשי רשויות). ל-76% מהן חשוב שיהיה ייצוג נשי ברשימה למועצה, אבל 56% מהן יצביעו לרשימה לרשות גם אם אין בה ייצוג נשי.

בכל הנוגע לרשימות למועצה, ייצוג נשי אינו גורם משפיע בשיקולי הבוחרים וההעדפה לרשימות עם ייצוג נשי אינה באה לידי ביטוי עדיין בדפוסי הצבעה בפועל.

הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 700 משתתפות ומשתתפים ויוצג במלואו בכנס "מוניציפלית: רצות ורצים בריצ'רץ' לרשות המקומית" שיתקיים בכנסת.

חברת הכנסת מטי צרפתי הרכבי - "כיהנתי כראש המועצה האזורית יואב קרוב ל-12 שנה, בתקופת כהונתי עלה מספר הנשים המכהנות כראש רשות ממספרים בודדים ל-15 והייצוג הנשי במליאת המועצה שלי עלה ל-50%. אני יודעת שהבאתי ערך מוסף רב לתפקיד גם בשל היותי אישה ושחשוב שתהיינה יותר נשים בזירה המוניציפלית. כיום הייצוג הנשי בזירה זו עדיין לוקה מאוד בחסר ואני שמחה לראות יותר ויותר נשים שמתמודדות בבחירות. עם זאת, מצער שעדיין חלק גדול מהציבור, נשים וגברים כאחד, לא מכיר בחשיבות הימצאותן של נשים בצמתי קבלת החלטות. רק מודעות רבה יותר ודרישה מהציבור לראות יותר נשים בתפקידי מפתח, תביא לשינוי משמעותי בייצוג"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully