וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 חודשים לבחירות לרשויות: ראשות הרשויות קוראות לנשים: "רוצי על זה"

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 11:16

לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, יצאו חברות פורום ה-14, ראשות הרשויות בישראל, בקמפיין בו הן קוראות לנשים: "רוצי על זה". בישראל 2023, נתון עצוב, רק 14 נשים נמצאות בראש רשות מקומית

ראשות הרשויות בישראל קוראות לנשים להתמודד לבחירות הקרובות ברשויות המקומיות. כיום, מתוך 257 רשויות מקומיות בישראל, רק בראש 14 מהן עומדת אישה כראש עירייה או ראש מועצה, והן מהוות רק 5.4% מראשי הרשויות בישראל. כ- 55 נשים משמשות כמנכ"ליות של רשויות מקומיות (21%). 635 חברות מועצה מתוך 3,600 חברי מועצה (17.6%).

לקראת יום האישה הבינלאומי, פרסמו ראשות הרשויות ברשתות החברתיות שלהן פוסטים אישיים המלווים במודעה עם תמונותיהן ולצידן צללית ובה הכיתוב: המשבצת הזו מחכה לך.

רותם ידלין, ראש המועצה האזורית גזר:
ביום האישה הבינלאומי לפני 5 שנים, הכרזתי שאני מתמודדת לראשות המועצה האזורית גזר, רוב האנשים אמרו לי שאין לי שום סיכוי. אישה, צעירה, אמא לילדים קטנים - זה פשוט לא אפשרי. אבל היו גם אנשים ונשים שהאמינו, שסירבו לוותר מראש, שחלמו על חינוך טוב יותר לילדים שלהם, על רווחה טובה יותר עבור הוריהם, שנרתמו לילות כימים להובלת שינוי במועצה - בזכותם, ובהפרש של 157 קולות בלבד - נבחרתי לראשות המועצה. אז עכשיו זה הזמן שלכן. הגיע הזמן לעבור לשבת במקום בו מתקבלות ההחלטות על הקצאות המשאבים. הגיע הזמן לעבור לשולחן בו מתקבלות ההחלטות. התמודדנה למועצת הרשות, לועד המקומי, התמודדנה לראשות הרשות המקומית שלכן.

חברותיי ואני, פורום ראשות הרשויות המקומיות בישראל, מאמינות כי חלק מתפקידנו כמנהיגות הוא לאפשר לנשים נוספות להגיע לעמדות ההשפעה. תפקידנו הנוסף הוא להוביל את המהפכה הזו, להושיט יד לנשים נוספות שיצטרפו אלינו. ביום האישה הבינלאומי, אנחנו קוראות לכן- תתמודדנה. אנחנו נהיה שם בשבילכן, לדחוף אתכן קדימה, להגיד לכן שאפשר. בואו נשנה ביחד את המציאות.
המועמדות שלכן אינה רק למענכן. היא למען כל אחד וכל אחת. היא למען הבנות שלנו. היא למען הבנים שלנו. היא אמירה. אמירה שאנחנו מאמינות ומאמינים בשוויון. ושהזמן לשוויון - הוא עכשיו.

אושרת גני גונן, ראש המועצה האזורית דרום השרון:
עדיין צריך לזכור שהנוכחות שלנו בעמדות הובלה והנהגה במרחב הציבורי היא ההשראה לבנות הצעירות שלנו להאמין בעצמן מספיק, כדי להעז לחלום. זה הצעד הראשון של כל מסע שמסתיים בהגשמה. לפני חמש שנים, ניצבתי בפני ההחלטה האם להתמודד לראשות המועצה האזורית דרום השרון. זה הבית שלי, זו הקהילה שלי, אלה בני המשפחה והחברים שלי. דווקא בגלל זה החלטתי לרוץ. להתמודד על הנהגת המועצה. ולנצח. את, שיודעת בתוכך שיש לך את היכולות, הכישורים, החזון והחלומות שדרושים כדי להוביל את העיר שלך או את המועצה שבה את גרה. את, שעדיין לא מעזה להגיד את זה בקול רם.
אז רוצי על זה!
תשפיעי.
תציגי את הדרך הייחודית שלך לחולל שינוי.
תהיי מקור השראה לאישה אחת, לילדה אחת, לעולם.
פשוט רוצי על זה.

גלית שאול, ראש המועצה האזורית עמק חפר:
"חברותי, ראשות הרשויות ואני מאמינות כי חלק מתפקידנו כמנהיגות הוא לאפשר לנשים נוספות להגיע לעמדות ההשפעה ולהביאן לשורה הראשונה בה יכריזו "אחרי". שילוב נשים בתפקידי מפתח בזירה הלאומית והציבורית הוא חשוב והוא מבטיח שמגוון דעות וקולות יזכה באפשרות השווה להוביל ולהנהיג את הציבור. בחברה שבה עדיין, למרבה הצער, אין עדיין שוויון מלא בין גברים לנשים- עלינו להוביל את המהפכה בעצמנו.

האקטיביסטית מריאן רייט-אדלמן אמרה: You can't be what you can't see . אני מאמינה כי ככל שירבו נשים העומדות בראש רשויות מקומיות, כך יהפוך הדבר טבעי ואפשרי יותר עבור ילדות ונערות לחלום אותו, ויאפשר לילדים ונערים צעירים לקבל נשים הנמצאות בעמדות מפתח כדבר טבעי ולא כיוצא מן הכלל. ביום האישה הזה, אני מעודדת אתכן, נשים מוכשרות ובעלות יכולות המעוניינות בכך, להתמודד לתפקיד ראשת רשות. החברה הישראלית רק תרוויח מכך.

ליאת שוחט, ראש עירית אור יהודה:
בישראל של 2023 יש רק 14 ראשות רשויות. אני חוזרת: 14 ראשות רשויות בלבד מתוך 257 יישובים, ערים ומועצות. זו כמות זעומה. ביום האישה הבינלאומי אני יוצאת יחד עם חברותיי בקריאה לנשים: צאו והשפיעו. אתן יכולות ואנו נהיה שם עבור כל אחת מכן כדי לתת עצה טובה, הכוונה ומה שנדרש כדי שהמציאות העגומה הזו תשתנה

קמפיין ראשות המועצות לקראת הבחירות. באדיבות המצולמים
קמפיין ראשות המועצות לקראת הבחירות/באדיבות המצולמים

עינת קליש רותם, ראש עיריית חיפה:
אנו נמצאים בימים משמעותיים למדינת ישראל, ימים בהם נדרש לנו להקשיב לצו ליבנו ולפעול למען שיוויון מגדרי, שימקם גם נשים בעמודת מפתח ובחזית ההשפעה הציבורית, תוך לקיחת יוזמה והפגנת מנהיגות. אל תכבושנה את רצונותיכן, את הקול הפנימי שקורא לכן הנשים לצאת לפעולה. העזנה לחלום והאמנה בעצמכן כי לכן הכוח והתבונה להוביל מהלכים פורצי דרך. כולי תקווה כי במועד זה בעוד שנה, נראה כי הנציגות הנשית בעומדת בראש רשויות מקומיות תגדל באופן משמעותי. יחד עם שותפותיי הנפלאות, 14 ראשות רשויות בכל הארץ, החלטנו לצאת ולקרוא לנשים לקחת צעד קדימה.

ליזי דלריצ'ה, ראש מועצה מקומית גני תקווה:
14 מתוך 257. זה מספר הנשים המכהנות כראש רשות מקומית בישראל, פחות מ-6 אחוזים. צריך להזכיר למישהו שאנחנו מהוות 51 אחוז מכלל האוכלוסיה? רשות מקומית אשר בראשה עומדת אישה מרוויחה מנהלת מצוינת ליישוב שלה. בשנים האחרונות אני נפגשת, תומכת ומייעצת לנשים המעוניינות לרוץ לתפקיד ראש רשות בערים ברחבי הארץ.

אני פונה לגברים שקוראים את הפוסט הזה ואומרת להם את מה שאני אומרת להן: נשים הן מנהיגות. נשים הן שילוב נדיר של כח, תבונה ורגש. אני לא מכירה מקום שלא ראוי שתהיה בו אישה. נשים יכולות להיות פרופסוריות ודוקטורנטיות, נשות תרבות וחינוך, טייסות וחובלות, מנהלות ויזמיות, ראשות ערים, חברות כנסת, שרות וגם ראשות ממשלה.

בנימה אישית חשוב לי לומר, שלמרות שיש ניסיונות לצייר את זה אחרת, נשים כן מפרגנות לנשים. אני מרגישה את הפרגון הזה יום יום, שעה שעה. מעגל הכח שמקיף אותי מלא בנשים חזקות ומצוינות, שיודעות לתת חיזוק, עצה נבונה, להקשיב ברגישות, לנתח דברים ומצבים בחריפות ולהניע מהלכים מורכבים. אני קוראת לנשים מוכשרות המעוניינות להתמודד לתפקיד ראש רשות - תעשו את זה. אנחנו כאן לעזור לכן בכל מה שנדרש.


שושי כחלון כידור, ראש עיריית כפר יונה:
"הבחירה להתמודד על ראשות העירייה ולנצח, גם אם לא בפעם הראשונה, בחירה מושכלת שהתבססה על ההכרות עם כישוריי ויכולותיי, ועם ההבנה שאני יכולה ומסוגלת. בנוסף, על רצוני להתוות ולשמש מורת דרך, ולייצר מסלול נסיקה לדור העתיד, ומעל הכל, לכל הילדות, בנות הנוער והצעירות הכפר יונאיות כדי ללמדן שאין שום תקרת זכוכית מעל ראשן, וכל שהן רוצות להיות ולעשות הן יכולות לממש.

בהזדמנות זו של יום האישה, והבחירות לרשויות המקומיות שייערכו בשלהי חודש אוקטובר 2023, אני מבקשת לקרוא לכל הנשים המבקשות להוביל שינוי, ולהשפיע על עיצוב החברה והרשות במקום בו הן בחרו לגור, לצאת לדרך. אני אשמח להושיט לכן יד לעזרה ולהצליח אתכן.
חברה מתוקנת, וודאי דמוקרטית וליברלית חייבת לאפשר הזדמנות שווה לשני המגדרים, כל שכן שקצת יותר מ- 50% מהם הן נשים וקולן, כמו גם, כישוריהן, יכולותיהן ומאווייהן חייבות להשמע ולבוא לידי ביטוי.

קרן גרין, ראש המועצה המקומית קדימה צורן:
נשים יקרות זה הזמן שלנו להתעורר. אני וחברותיי ראשות הרשויות מוכנות להיות לכן לעזר ולשמש כמנטוריות במסע שלכן. רק מי שעברה את זה בעצמה יודעת במה זה כרוך. אל תוותרי לעצמך, "עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה", ואני בטוחה שכל אחת מכן תצליח. וגם אתן בטח שואלות מה נדרש לעשות ברמה הלאומית? מכאן אני פונה לממשלה לאמץ את המלצות ועדת דלריצ'ה במלואן.

הוועדה לקידום נשים בשלטון המקומי (ועדת דלריצ'ה) המליצה בשנת 2018 על הגדלת תקרת הגבלת ההוצאות על מימון הבחירות לסיעה אשר בכל שני מקומות עוקבים בה מוצבת אישה; מתן תוספת מימון ציבורי בשיעור של 25% לסיעות שבראשן עומדת אישה; הקמת קרן מימון לעידוד נשים בפוליטיקה. שר הפנים דאז החליט שלא לאמץ את ההמלצות בנוגע לדרג הנבחר (אומצו המלצות נוספות הקשורות לדרג המקצועי ברשויות המקומיות).
יישומן של המלצות ועדת דלריצ'ה יעודד הצבת נשים במקומות הראשון והשני ברשימה ובכך להביא להגדלת מספר הסיעות הקטנות שבהן יש ייצוג לנשים.


הגר פרי יגור, ראש המועצה המקומית פרדס חנה כרכור:
השנה, שנת בחירות לרשויות המקומיות
בישראל כיום רק 14 נשים מתוך 260 רשויות מכהנות כראש הרשות. 5.4% בלבד!! ובאשר לייצוג הנשים כחברות מועצה המצב מעט יותר טוב אך גם רחוק משיוויון - כ-16.6% שהן 426 חברות מועצות מקומיות ועיריות בלבד נבחרו בבחירות 2018 - ועדיין ב-68 יישובים בארץ אין ולו אישה אחת במועצה!!
היום הזה שנועד להזכיר לכולנו שכולנו שוות ושווים

ביחד עם חברותיי לפורום ה 14, פורום ראשות הרשויות, אנו קוראות לך להתמודד. להתמודד ביחד איתנו כדי להביא את היום שבו לא נצטרך עוד את 'יום האישה'...


לין קפלן, ראש המועצה המקומית תל מונד: במגזר הציבורי כיום: 0 מנכ"ליות במשרדי ממשלה, 29 חברות כנסת מתוך 120, 6 שרות מתוך 32 שרים, 18% חברות מועצה, 14 ראשות רשויות מתוך 256!
נשים חייבות להיות בצמתי החלטות חשובים - בפוליטיקה, בצבא, בעסקים ובאקדמיה. בכל מקום בו מתקבלות החלטות הנוגעות לכולנו. וכיום, יותר מתמיד. בתקופה הסוערת שמפלגת את המדינה האהובה שלנו אסור לנו ללכת אחורנית. אסור לבטל הישגים של שנים, אסור לכפות עמדות של מיעוט על כלל הציבור מתוקף הסכם קואליציוני כזה או אחר.

נהפוך הוא. חייבים להמשיך את המגמה הברוכה של קידום שוויון הזדמנויות, חינוך לשוויון מגדרי מגיל צעיר וסגירת הפערים הקיימים בייצוג נשים. יום האישה הבינלאומי ימשיך להיות בעל חשיבות רבה בארץ ובעולם עד שיום אחד כבר לא נצטרך אותו.

  • עוד באותו נושא:
  • נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully