וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגם דיירקט פלוס שנערך על ידי הליכוד קובע - מתן דיל מנצח בסיבוב ראשון בעיר רחובות עם 42%

29.6.2023 / 21:00

מדגם של דיירקט פלוס שנערך על ידי הליכוד ברחובות, הכריע את הכף, הליכוד בחרו להסיר את התמיכה מרחמים מלול. בתגובה הקים ראש העיר רחובות רחמים מלול מפלגה חדשה. על פי תוצאות המדגם, בקרב ראש בראש, 64% תומכים במתן דיל ורק 19% לרחמים מלול

רחמים מלול אחד מראשי הערים הוותיקים בישראל, מכהן בתפקידו מאז שנת 2009 כחבר בסיעת ש"ס והליכוד, בעברו גם כיהן כחבר כנסת מטעם ש"ס, בבחירות 2018 היה מתמודד יחיד וזכה לתמיכה של 63%.

בבחירות 2023 החליטה מפלגת הליכוד להסיר את התמיכה שלה ברחמים מלול בעקבות תוצאות מדגם שנערך בחודש יוני על ידי חברת דיירקט פולס של שלמה פילבר.

על פי התוצאות, לו הבחירות היו מתקיימות היום מתן דיל מנצח בסיבוב ראשון בעיר רחובות עם 42%, אחריו זהר בלום עם 21%, רחמים מלול ל17% בלבד ויניב מרקוביץ מקבל רק 7%.

בעקבות התוצאות מפלגת הליכוד הודיעה לרחמים מלול שלא תתמוך בו לראשות העיר בהמשך לכך מפלגת הליכוד החליטה לתמוך בבחירות הקרובות במתן דיל שעומד בראש רשימה עצמאית.

הצטרפו לקבוצת העדכונים בוואטסאפ של וואלה! בחירות 2023 הכתבות, האיטמים הכי חמים, הסקרים, ישירות אליכם לפני כולם

רחמים מלול ראש העיר רחובות. צילום: רמי זרנגר, אתר רשמי
רחמים מלול ראש העיר רחובות/אתר רשמי, צילום: רמי זרנגר

מניתוח תוצאות המדגם עולה כי מתן דיל זוכה לתמיכה של 45% מתומכי הליכוד ברחובות, 50% תומכי המחנה הממלכתי, גם אצל התושבים המסורתיים שומרי השבת זוכה לתמיכה של 54%.

בקרב ראש בראש, מתן דיל מביס את רחמים מלול בתוצאה - 64% למתן דיל ורק 19% לרחמים מלול.

במידה ולא תושג הכרעה בסיבוב ראשון המועמד המוביל לעלות לסיבוב שני הוא מתן דיל עם 77%.
זהר בלום מיש עתיד עם 55% ורחמים מלול עם 38%. בשאלת ההתאמה לראשות העיר מתן דיל זוכה ל60% בעוד מלול זוכה רק ל33%.

מתן דיל, זוכה לתמיכת הליכוד בבחירות ברחובות. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי, אתר רשמי
מתן דיל, זוכה לתמיכת הליכוד בבחירות ברחובות/אתר רשמי, צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

בתגובה להסרת התמיכה של הליכוד, הכריז ראש העיר רחמים מלול מקים סיעה על מפלגתית. לאחר שבכל מערכות הבחירות התמודד מטעם סיעת הליכוד, בימים האחרונים החליט מלול להודיע על הקמת סיעה על- מפלגתית שתקרא: "אחדות".

ראש העיר רחמים מלול: "כמו כל עם ישראל גם אני בחודשים האחרונים חש כי הפילוג החברתי והפוליטי מאיים עלינו כחברה וכמדינה , וכי תהליכים שמתרחשים ברמה הארצית מאיימים לחדור ולחלחל אל הפוליטיקה המקומית, ולערער את המרקם החברתי הייחודי בעיר רחובות, על השותפות, האחווה והסולדריות החברתית".

קמפין הבחירות של רחמים מלול, אחדות. צילום: מטה הבחירות, אתר רשמי
קמפין הבחירות של רחמים מלול, אחדות/אתר רשמי, צילום: מטה הבחירות

"זו פעם ראשונה במהלך הקריירה הפוליטית שלי, שאני חש שהשיוך המפלגתי עומד לי לרועץ, ומאיים להקשות עליי את המשך ההובלה המבוססת על "ואהבת לרעך - גם אם הוא לא כמוך".
לכן, כדי לעשות ככל שלאל ידי, לשמור על מרקם החיים המיוחד בעיר ולא לאפשר לרוחות רעות מנשבות לחלחל אלינו, נדרשת הקמת גוף א-פוליטי ועל מפלגתי שייצג את כלל אוכלוסיות העיר, ייתן מענה לצרכי היום יום שלכם תושבות ותושבים, מבלי קשר לשיוך פוליטי כזה או אחר.

תחושתי כי נדרשת הקמת סיעה על- מפלגתית בעת הזאת, חברה לבחישות ולתככנות הפוליטית שהופעלה בשבועות האחרונים בסיעת הליכוד, על ידי פעיל ליכוד שמתמודד לראשות העיר - היא זו שגמרה בליבי לצאת לדרך ולהקים את סיעת אחדות".

*על פי נתוני מדגם חברת דיירקט פולס שנעשתה עבור תנועת הליכוד מתאריך 26.8.23, עם 348 נדגמים המהווים מדגם מייצג של תושבי רחובות, טעות דגימה 5.5%

  • עוד באותו נושא:
  • רחובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully