וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות ברחובות: ראש העיר רחמים מלול עדין שוקל אם יתמודד בבחירות הקרובות

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 11:58

מה מונע מראש העיר רחובות רחמים מלול להודיע כי הוא מתמודד בבחירות הקרובות? על פי סקר פוליטי שנערך בחודש האחרון זוכה ראש העיר מלול ב26% אחוזי תמיכה. לעומתו, זהר בלום ומתן דיל זוכים ל-29%, האם זאת הסיבה שמעכבת את הודעתו על התמודדות בבחירות הקרובות?

רחמים מלול מכהן כראש העיר רחובות משנת 2009 ונחשב אחד ממקורביו של אריה דרעי, הביא את רחובות בשנים האחרונות להיות אחת הערים המרכזיות בשפלה. בבחירות בשנת 2018 התמודד כמועמד יחיד ברחובות, ונבחר לתקופת כהונה נוספת עם תמיכה של 63% מהקולות.

בחירות 2023 מזמנות לראש העיר מלול אתגרים וכוחות חדשים וצעירים ששואפים לזכות בכסא ראש העיר, הם ככל הנראה הסיבות לעיכוב בפרסום על התמודדות לקדנציה רביעית.

המירוץ לראשות העיר רחובות מתחמם - סקר שהוזמן ע"י האסטרטג אבי גרינצייג ובוצע ע"י מכון KANTAR בראשות דודי חסיד מנבא קרב צמוד מאוד בסיבוב הראשון על ראשות העיר בין זהר בלום למתן דיל שהשיגו אחוז זהה של תמיכה בקרב בעלי דעה- 29% כל אחד. רחמים מלול, ראש העיר המכהן, במקום השלישי זוכה ל-26% תמיכה וסגנו יניב מרקוביץ במקום הרביעי והאחרון עם 15% תמיכה בלבד.

רחמים מלול ראש העיר רחובות. צילום- רמי זרנגר, אתר רשמי
רחמים מלול ראש העיר רחובות/אתר רשמי, צילום- רמי זרנגר
זהר בלום מועמד מוביל לראשות העיר רחובות. צילום: גיא כושי ויריב פיין, אתר רשמי
זהר בלום מועמד מוביל לראשות העיר רחובות/אתר רשמי, צילום: גיא כושי ויריב פיין

רחובות הולכת לסיבוב שני?

במקרה שאף אחד מהמועמדים לא ישיג 40% תמיכה בסיבוב הראשון, יתקיים סיבוב שני. במקרה של סיבוב שני, הסקר מנבא מהפך בקרב על ראשות העיר שכן רחמים מלול צפוי להפסיד ע"פ נתוני הסקר לאחד משני המועמדים המובילים.

בקרב בסיבוב שני בין רחמים מלול למתן דיל, תוצאות הסקר מקנות למתן דיל 44% תמיכה מול 21% לרחמים מלול ו-35% של מתלבטים או תושבים שלא מתכוונים להצביע לאף אחד מהם.

בקרב בסיבוב השני בין זהר בלום לרחמים מלול, תוצאות הסקר מקנות לזהר בלום 38% תמיכה מול 27% לרחמים מלול ו-34% של מתלבטים או תושבים שלא מתכוונים להצביע לאף אחד מהם.

הסקר נערך בשיטות סטטיסטיקה מקצועיות בין התאריכים 23-30 לאפריל בשילוב של סקר אינטרנטי וטלפוני באמצעות דגימה אקראית הסתברותית. גודל המדגם 400 תושבים, בעלי זכות הצבעה מגיל 17+, טעות הדגימה: 4.9%

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully