וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחיתות בשלטון המקומי: השעייתו של צביקה גנדלמן, ראש העיר חדרה הוארכה בשנה אך הוא מתמודד בבחירות

27.6.2023 / 9:40

השעייתו של צביקה גנדלמן מתפקידו כראש העיר חדרה הוארכה בשנה נוספת. כך החליטה הוועדה הממשלתית לבחינת השעיית ראשי רשויות בשל הגשת כתבי אישום אך גנדלמן מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות

צביקה גנדלמן. שלומי גבאי
צביקה גנדלמן/שלומי גבאי

תאטרון האבסורד של השחיתות בשלטון המקומי, הוועדה להשעיית ראשי ערים קבעה כי להמשיך את השעייתו של צביקה גנדלמן ראש העיר חדרה בעקבות המשפט הפלילי המתנהל נגדו, בהחלטתה הועדה קובעת כי הנסיבות העומדות לפניה היום אינן שונות באופן מהותי מהנסיבות שעמדו לפניה ערב ההחלטה הקודמת.

למרות השעייתו מתפקיד ראש העיר בפועל, גנדלמן ממשיך להעמיד את עצמו כמתמודד לראשות העיר חדרה, למרות שגם במקרה וייבחר לא יוכל להיות בתפקיד. מקרה דומה, גם עם חיים צורי ראש העיר קריית מוצקין שהושעה מתפקידו בעקבות כתבי אישום, אך מתמודד בבחירות.

כזכור, בחודש אוקטובר 2021 הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד צביקה גנדלמן, ראש העיר חדרה על עבירות של שחיתות ציבורית שביצע לכאורה לאחר היבחרו לתפקיד ראש העיר בין השנים 2018-2013. בין העבירות מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, שיבוש מהלכי משפט ועבירות בתחום המחשב.

בינואר 2022 התכנסה הוועדה הממשלתית להשעיית ראשי רשויות, וקבעה כי גנדלמן יושעה מתפקידו לחצי שנה. בהחלטתם כתבו חברי הוועדה כי נגד גנדלמן הוגש כתב אישום המייחס לו שורה של עבירות פליליות בדרגות חומרה שונות. "צבר המעשים מלמד כי לא היו למשיב עכבות בנקיטת פעולות בניגוד לדין ולמנהל ציבורי תקין. אף שמדובר במקרים בדרגות חומרה משתנות ואף שלא דובר בפעולות מתוחכמות יתר על המידה, הן אינן הולמות ראש רשות שאמור לשמש מופת לניקיון כפיים וטוהר המידות", נכתב.

באוגוסט 2022, הוועדה להשעיית ראשי רשויות שהוגש נגדם כתב אישום במשרד הפנים דחתה את בקשת היועצת המשפטית לממשלה בנוגע להארכת השעייתו של צביקה גנלדמן, ראש עיריית חדרה והחליטה כי הוא יוחזר לכהונתו כראש עיר לכל דבר ועניין החל מיום 23.8.2022.

בפברואר 2023 החליט בית המשפט העליון כי גנדלמן יישאר מושעה מתפקידו, השופטים סברו כי לא ניתן להשלים עם מצב שבו כהונת ראש הרשות המקומית נמשכת כשיש נגדו אישומים פליליים חמורים וכי בחינת ההשעיה תבוטל. עוד קבעו כי נפל פגם מהותי בהחלטת הוועדה הממשלתית שקבעה כי ניתן להשיבו לכהונתו


גנדלמן מתכוון להתמודד שוב על ראשות העיר בבחירות שתתקיימנה בחודש אוקטובר 2023, עם פתיחת משפטו.

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון: "השלטון המקומי במדינת ישראל הפך בעשור האחרון לחצר האחורית המוזנחת של ישראל, המגדלת גידולי פרא של שחיתות. דווקא בימים בהם הדמוקרטיה הישראלית נאבקת על חייה, הכנסת מחוקקת חוקים פרסונליים שנועדו כדי להעמיק את הפגיעה בטוהר המידות בשלטון המקומי, והפרקליטות חותמת על הסכם קיצור עונש מאסר לראש עיר שלקח שוחד, ההחלטה הזו להרחיק נאשם בפלילים מהשירות הציבורי היא בבחינת מעט מדי. במאבק הבלתי נגמר בשחיתות השלטונית בישראל, ובנגע הרע שפשה בשלטון המקומי בישראל, אנו מצפים מרשויות אכיפת החוק לאכיפה אגרסיבית ונטולת מורא, במאבק לשלטון נקי ואיכותי בישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully