וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת ישראל תלמדי: ככה מקדמים נשים לתפקידי ניהול בכירים

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 11:16

בניגוד לאפס נשים בתפקידי מנכ"ליות במשרדי ממשלה, השלטון המקומי ממשיך להעצים ולקדם נשים לתפקידי מפתח. בית ספר חדש יכשיר את המנכ"ליות של העתיד

בניגוד לאפס נשים בתפקידי מנכ"ליות במשרדי ממשלה, ממשיכים בשלטון המקומי, לקדם ולפתח תוכניות הכשרה לנשים לתפקידי ניהול בכירים. 20 נשים בדרג סמנכ"לית בתאגידים עירוניים מכל הארץ יוכשרו במסגרת "בי"ס למנכ"ליות העתיד של סופרסונס ואיגוד התאגידים העירוניים, אתמול (ג') התחיל באור יהודה המחזור הראשון של בית הספר למנכ"ליות העתיד של סופרסונס בתאגידים העירוניים.

התכנית, שהושקה לפני מספר חודשים במוני אקספו, זכתה לביקוש רב מהשטח ולקידום מצד ראשי הרשויות ומנכ"לים של התאגידים העירוניים. התכנית נפתחת בצל השינוי הדרמטי בכמות הנשים המכהנות בכנסת ובממשלה, ולאור העובדה כי רק 10% ממנהלי התאגידים העירוניים הן נשים.

בי"ס למנכ"ליות העתיד היא תכנית הדגל של סופרסונס לקידום נשים לתפקידי ניהול בכירים. היא מתאימה לנשים בתפקידי ניהול ברשויות המקומיות ובתאגידים עירוניים - שמבקשות להתקדם לתפקיד בכיר.

התכנית כוללת 8 מפגשים הכוללים סדנאות, הרצאות ופעילויות לחיזוק תחושת המסוגלות האישית של המשתתפות, רכישת כלים ניהוליים ייחודים ויצירת קהילת עמיתות. כל אלו נועדו לסייע למנהלות לצלוח את הדרך מעלה באופן מיטבי. תכנית הלימודים כוללת הכשרה מקצועית לצד הכשרה מנטלית במגוון נושאים.

יצאה לדרך התכנית הראשונה לקידום מנכ"ליות בתאגידים העירוניים בישראל. צילום: יח"צ, אתר רשמי
יצאה לדרך התכנית הראשונה לקידום מנכ"ליות בתאגידים העירוניים בישראל/אתר רשמי, צילום: יח"צ

ליאת שוחט, ראשת עיריית אור יהודה, המארחת את התכנית: "קידום נשים נמצא על שולחננו כל הזמן גם כאנשי מקצוע וגם הנבחרות. אנחנו רק 14 נשים מתוך 256 רשויות ומה שכולנו עובדות בו בשנה האחרונה זה לדוג את הנשים הבאות שיהיו בתפקידים שלנו. נשים הן מנהלות טוב יותר, זה כבר מוכח. לנו, הנשים, יותר קשה לשים את עצמנו בפרונט. אבל כשאנחנו רואות את המטרה לנגד עינינו - אנחנו עושות את זה בצורה הכי מקצועית וטובה שיש. באור יהודה יש לנו שדרה ניהולית נשית, מנהלות אגפים - כולן נשים. ושלא תטעו - בחרנו אותן עפ"י הכישורים המקצועיים והאישיים שלהן. הצבנו יחד יעד של 31 ראשות רשויות בבחירות הבאות. זה לא מצוין אבל זו דרך. לאור מה שקורה בממשלה ובכנסת - הבשורה צריכה לצאת מהשלטון המקומי. תחלמו בגדול - יש מי שמגשים חלומות".

יצחק בורבא, יו"ר איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות סיפר למשתתפות בפתיחת הקורס: "צריך אומץ לב לדחוף פרויקט כזה ואני מחובר לנושא הזה שנים רבות. מה שסופרסונס עושה זו מהפכה ואני מאמין בעשייה הזו. מצאתי את עצמי שנים נואם בעד נשים ובעד קידום נשים והגיע הזמן להפסיק לדבר ופשוט לעשות למען נשים. השינוי התודעתי מחלחל. מבחינתי הקורס המדהים הזה שלכן הוא יריית פתיחה ואחריו אנשים כמוני וראשי הרשויות צריכים לדאוג שבוגרות הקורס יהיו מנכ"ליות. בפירוש היעד שלנו הוא 50% מנכ"ליות. לשמחתי מותר עפ"י חוק לתעדף נשים לתפקידים בכירים, ואני באמת מאמין שאם יותר נשים יכהנו כפוליטיקאיות, שרות, ראשי ממשלות - העולם הזה יראה אחרת".

חנה רדו, מייסדת ונשיאת סופרסונס וקבוצת תשעשרה: "במשך שנים ביקשו ממני לעשות כל מיני הכשרות וקורסים לנשים. אבל האמת היא שאנחנו לא צריכות עוד השכלה, עוד תואר או עוד קורס בכלכלה. העולם העסקי נהנה גם היום מהגמוניה גברית דרסטית. הנתונים העגומים מוכרים לכולנו - 0 מנכ"ליות במשרדי ממשלה, מיעוט שרות, 3 מנכ"ליות בת"א 125, רק 14 ראשי רשויות נשים. אנחנו אינן בכל מקום. ה"מחאה" שלי היא בעולם העסקי ובעשייה. כפמיניסטית פרקטית אני אוהבת לעשות יותר ולדבר פחות וכל עוד אלה יהיו הנתונים - אנחנו נמשיך בכל הכוח, גם אפ פוליטיקאים כאלה ואחרים ינסו להכחיד אותנו מהמרחב הציבורי".

  • עוד באותו נושא:
  • נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully