וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת הבניין בחולון: אחרי שנה וחצי בונים את הבניין החדש

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 10:57

לפני שנה וחצי קרס בניין מגורים בחולון, ארוע שזיעזע את המדינה והמחיש את הצורך בהתחדשות עירונית מואצת. שני וחצי אחרי האירוע מתחיל חברת אאורה את בניית הבניין החדש שיכלול 89 דירות חדשות

הבנין החדש בחולון. הדמיה : קסם הדמיות, אתר רשמי
הבנין החדש בחולון/אתר רשמי, הדמיה : קסם הדמיות

מאסון לניצחון: החלה הבנייה לבניין החדש בחולון במקום זה שקרס לפני שנה וחצי. כזכור, בספטמבר 2021 קרס לפתע בניין מגורים ברחוב סרלין בחולון, לאחר שפונה מהדיירים בעקבות סכנה ממשית לחייהם עקב סדקים משמעותיים. תוך כמה רגעים איבדו 32 משפחות את ביתן ואת רכושן.

חברת אאורה לקחה את הפרויקט שלושה חודשים בלבד לאחר הקריסה, מתוך תחושת שליחות לאומית. כחלק מההירתמות חברת אאורה סייעה לדיירים גם בתשלום שכ"ד כבר מהתחלה.

הבניין החדש שיצא אתמול לשיווק בן 14 קומות, 89 דירות במפרט יוקרתי, אשר יחליפו את 32 הדירות שהיו בבניין שקרס. תמהיל הדירות החדשות פונה לקהלים מגוונים, זוגות צעירים, משפחות צעירות, משפרי דיור ויכלול דירות בנות 2-5 חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים, בגדלים שבין 55 מ"ר ועד 140 מ"ר.

טקס הנחת אבן הפינה בחולון. צילום - שוקה כהן, אתר רשמי
טקס הנחת אבן הפינה בחולון/אתר רשמי, צילום - שוקה כהן

יעקב אטרקצ'י בעלים ומנכ"ל אאורה מחדשים את ישראל אמר בטקס הנחת אבן הפינה: "היום אני מתרגש יותר מתמיד להתחיל את הבנייה של הבניין החדש. היום גם נחתם הסכם ליווי עם הפניקס חברה לביטוח שתיתן את הערבויות ותלווה את הפרוייקט. תהליך התיכנון היה בזמן אפס עם שיתוף פעולה ורוח גבית של עיריית חולון. פעלנו יחד עם ראש העיר, מהנדס העיר וכל צוות אגף הנדסה וגורמי התכנון והרישוי שנרתמו על מנת לקיים תהליכים במסלול מואץ. המשולש של דיירים, עירייה ויזם שפועלים יחד - הוכיח את עצמו בקיצור הזמנים כדי להתחיל לבנות ומהר. קריסת הבניין העלתה את המודעות להתחדשות עירונית בכל הארץ ואין לי ספק שההתנהלות היום היא אחרת מול הדיירים, העיריות, והממשלה. בעוד 30 חודשים יקבלו הדיירים הוותיקים את הדירות החדשות והמעוצבות שלהם בסביבה בטוחה ומתקדמת".

ראש העיר חולון, מוטי ששון אמר בטקס הנחת אבן הפינה: " הדיירים עברו תקופה לא פשוטה, העמדנו צוותים שלנו שיעשו את המיטב בתנאים שהיו כדי לתת מענה לדיירים. אני מאמין ובטוח שנהיה יחד עוד 30 חודשים למסור את הדירות החדשות, הבניין הזה יהווה דוגמא להרבה ערים בישראל - איך לעשות את הפינוי בינוי בצורה נכונה."

עו"ד של הדיירים - גיל בן משה אמר - "את האירוע סיימנו עם נזק רב לרכוש , היום אנחנו כאן כדי להסתכל קדימה ולשמוח ולהודות על התחלת הבנייה. נראה שהפרויקט הזה הוא הפרויקט הפינוי בינוי הכי מהיר במדינת ישראל . צוות נהדר של אנשים אצל כל הגורמים, הדיירים, העירייה ואאורה עשו הכל - במטרה משותפת לקדם את הפרוייקט הזה מהר ולעזור לבעלי הקרקע שאיבדו את ביתם. אני בטוח שהדברים ימשיכו באותו הקצב. הציונות האמיתית זה מה שאנחנו רואים היום. והכל בצורה טובה, יעילה ומהירה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully