וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הכנסת תאשר הצעה חוק להקלות כלכליות לנשים המתמודדות לראשות עיר?

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 11:42

ביום ראשון תעלה לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק של חה"כ מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד) שעוסקת בהסרת חסמים כלכליים בפני נשים המעוניינות להתמודד בבחירות המוניציפליות. האם חברי הוועדה יתמכו בהצעה לעידוד נשים להתמודד בבחירות המקומיות?

הצעת החוק שתסיר חסמים בפני מתמודדות בבחירות המוניציפליות - חברת הכנסת מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד), שכיהנה במשך 12 שנה בתפקיד ראש המועצה האזורית יואב, הגישה לקראת הבחירות המוניציפליות שיתקיימו באוקטובר 2023 הצעת חוק שנועדה להסיר את אחד החסמים הכלכליים העומדים בפני נשים מתמודדות. לפי הצעת החוק, הסף הנדרש לקבל החזר מימון בחירות יהיה נמוך יותר עבור נשים מתמודדות ובכך יוקטן אלמנט הסיכון הכלכלי של המועמדת.

אותה הצעת חוק הוגשה כבר בכנסת ה-24 על ידי חכ"ל ענבר בזק (יש עתיד) ועברה בקריאה טרומית גם בקולותיהם של חברי האופוזיציה דאז, אך בשל פיזור הכנסת לא התקדמה והונחה שוב על ידי חה"כ צרפתי הרכבי בכנסת ה-25.

פורום ראשות הרשויות במפגש עם שרת הפנים. צילום - דון בורקין, אתר רשמי
פורום ראשות הרשויות במפגש עם שרת הפנים/אתר רשמי, צילום - דון בורקין
חברת הכנסת מטי צרפתי הרכבי. צילום: תמר מצפי, אתר רשמי
חברת הכנסת מטי צרפתי הרכבי/אתר רשמי, צילום: תמר מצפי

חברת הכנסת מטי צרפתי הרכבי : "מתוך 257 רשויות מקומיות ואזוריות בישראל, רק ב-14 רשויות, ראש הרשות הינה אישה. תת ייצוג זה זועק לשמיים, בעיקר במציאות שבה הייצוג הנשי נמצא בנסיגה. בקואליציה הנוכחית חברות 10 נשים בלבד ובמשרדי הממשלה לא מונתה אף לא אישה אחת לתפקיד מנכ"לית. בהרכבה הנוכחי של ועדת השרים, שבין חבריה, רק השרה עידית סילמן תמכה בהצעה זו בכנסת ה-24, קיים חשש שההצעה לא תיתמך על ידי הממשלה וכך תידחק עוד יותר השתתפותן של נשים במוקדי קבלת ההחלטות במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully