וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הסייעות בגני הילדים: יפה בן דוד הוציאה כרטיס אדום לראשי הערים

עודכן לאחרונה: 1.2.2023 / 11:15

משבר הסייעות בגני הילדים מתפוצץ בכל יום בעיר אחרת בישראל, עם מחסור של אלפי סייעות בגני הילדים ובתי הספר. הסתדרות המורים הכריזה על השבתת גני ילדים בחולון וגבעתיים. רן קוניק, ראש העיר גבעתיים:" יפה בן דוד הכריזה עליי סכסוך עבודה. כנראה שהגעתי לשיאי"

על פי הערכות יש בישראל מחסור של 13 אלף סייעות בגני הילדים ובתי הספר, זה אחד המשברים הכי גדולים במערכת החינוך בשנים האחרונות, במיוחד אחרי משבר הקורונה. בכל יום נסגרים גנים ילדים, צהרונים ומסגרות חינוך מיוחד בעקבות מחסור בסייעות, גננות ומורים.

את המחיר הכבד על המחסור בסייעות משלמים הילדים וכמובן ההורים, לצד צוותי החינוך שקורסים והמערכת מדממת כבר מספר שנים. תרבות ה'יהיה בסדר' אילתורים ופלסטרים נפרמים בכל יום. במספר ערים יצאו הסייעות להשבתות פיראטיות, בנס ציונה אף הגדיל ראש העיר ופנה לבית המשפט להשיב את הסייעות לעבודה.

כעת הסתדרות המורים יוצאים נגד ראשי הערים, ואף הודיעו על סכסוך עבודה והשבתת גני ילדים בעקבות מחסור בסייעת שנייה, על הפרק נמצאות כעת חולון וגבעתיים, איומי השבתות בערים צפויות בהמשך.

אסיפת חירום של השלטון המקומי

בווידאו: מסיבת עיתונאים של השלטון המקומי שמאיימת בשביתה/מערכת וואלה!

במכתב סכסוך העבודה ששלחו בהסתדרות במורים נכתב - "העיריות חולון וגבעתיים פועלות בכל הנוגע לסייעת שנייה בגני הילדים, באופן שפוגע קשות בתנאי העבודה של הגננות בעיר. העיריות חולון וגבעתיים אינן שולחות סייעת מחליפה לגן כנדרש, מוציאות סייעות מגנים ומשבצות אותן לגנים אחרים ואף לעיתים נמנעות מלשבץ בגן סייעת שנייה מלכתחילה".

ענת דדון, יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים- נשבית את גני הילדים בגבעתיים וחולון. צילום: סאלי פרג, אתר רשמי
ענת דדון, יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים- נשבית את גני הילדים בגבעתיים וחולון/אתר רשמי, צילום: סאלי פרג

ענת דדון, יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים: "הגננות בגבעתיים וחולון בקריסה! לא יתכן שעיריות גבעתיים וחולון לא ישלחו סייעת מחליפה לגן כנדרש בחוק, יוציאו סייעות מגנים וישבצו אותן לגנים אחרים וחמור מכך, ימנעו מלשבץ בגן סייעת שנייה מלכתחילה. פנינו מספר פעמים לעיריות אך לצערי דבר לא השתנה. לא רק שטיב עבודת הגננות נפגע, אלא גם ילדי הגנים סובלים מכך. הילדים הרכים נשארים שעות ללא מי שיחליף להם טיטולים. ללא סייעת שנייה, הגננת לא פנויה לעשייה פדגוגית ועסוקה כל היום במענים מידיים לילדים."

רן קוניק, ראש העיר גבעתיים בטויטר: יפה בן דוד הכריזה עליי סכסוך עבודה. כנראה שהגעתי לשיאי. ומדוע הסכסוך? אהה זה מענין,תקראו,ההסתדרות דואגת לגננות,שלא תהיינה ללא שתי סייעות בגן. וזה צודק! אבל,מדוע אנו מעבירים סייעות מגן לגן? בכדי שלא נאלץ לסגור גנים כי מה אין…נכון,אין גננות! אז יפה,תדאגי בבקשה שיהיו גננות? תודה!

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים בועידת השלטון המקומי. ראובן קסטרו
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים בועידת השלטון המקומי/ראובן קסטרו

מעיריית גבעתיים נמסר - "עיריית גבעתיים עושה כל שביכולתה כדי לשמור על שגרת לימודים סדירה בגני הילדים בעיר. לאור המחסור החמור בגננות ובסייעות, כדי למנוע סגירת גנים ולאפשר להורים לקיים את שגרת יומם, אנו מניידים סייעות למלא מקום גננות שאינן מגיעות לעבודה.
אנחנו קוראים למשרד החינוך למצוא פתרון בדחיפות למשבר כוח האדם בגנים ולשים בראש סדר העדיפויות את הטיפול בנושא.

מעיריית חולון נמסר - "מצרים על הודעת הסתדרות המורים שכן היא מודעת למצוקת כוח האדם של סייעות בכל הארץ, כאשר לעיתים יש חוסרים גם בסייעות וגם בסייעות מחליפות. בהסתדרות גם מודעים לעובדה, שמשרד החינוך סובל ממחסור חמור של גננות, ובזמן היעדרויות של גננות מתקשה המשרד למצוא להן מחליפות. בתוך המציאות המורכבת הזו, מינהל החינוך העירוני עושה כל העת מאמצים רבים על מנת להתגבר על חוסרים אלה ומחפש אחר פתרונות יצירתיים כדי שגנים ייפתחו בבוקר.לעיתים ניוד של סייעת לגן אחר הוא האפשרות היחידה שמונעת את סגירתו של גן, ובכך נמנעת פגיעה קשה בהורים ובילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully