וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרטיס צהוב לממשלה - 100 ראשי רשויות מאיימים להשבית את מערכת החינוך

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 15:29

אסיפת חירום של השלטון המקומי: במידה ולא יענו דרישותינו לממשלה להשלמת מחסור כיתות הלימוד, שיפור שכר הסייעות ועדכון תקציבים לצהרונים עד ה- 1 בספטמבר - שנת הלימודים לא תיפתח

בווידאו: מסיבת עיתונאים של השלטון המקומי שמאיימת בשביתה/מערכת וואלה!

באסיפת חירום כללית של השלטון המקומי שהתקיימה הבוקר עם כ-100 ראשי רשויות, הוחלט על שורת דרישות למשרד החינוך והאוצר הנוגעות לתקצוב משמעותי של מערכת החינוך המקומית וטיפול בדיור בר השגה.

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס קיבל את אישור האסיפה להכריז על שביתה כללית, במידה ולא יוסדרו הפתרונות המקובלים על הרשויות עד סוף אוגוסט. ביבס: "השלטון המקומי מאוחד וערבות הדדית תמיד הייתה ותהיה מנת חלקינו, אי אפשר לעבור על הנושאים האלו לסדר היום, לכן אנו נוקטים בצעדי פעולה ".

באספת חירום של השלטון המקומי שהתקיימה היום (יום ה') בהובלת יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, ביחד עם יו"ר מרכז השלטון האזורי שי חגג', יו"ר פורום ה- 15 רון חולדאי וכ-100 ראשי ערים, הוצגו הדרישות למקבלי ההחלטות, ומשרד האוצר והחינוך בפרט, בתחומי החינוך והנדל"ן, שבמידה ולא ינתן מענה עליהן בחודשיים הקרובים, שנת הלימודים הקרבה לא תוכל להיפתח.

100 ראשי רשויות מאיימים להשבית את מערכת החינוך. צילום - יחצ, אתר רשמי
100 ראשי רשויות מאיימים להשבית את מערכת החינוך/אתר רשמי, צילום - יחצ

בין הנושאים שאושרו באספה דרישות קריטיות שמחייבות טיפול מיידי לפני פתיחת שנת הלימודים הבאה:
1. טיפול במחסור בכיתות לימוד - כיום יש כ- 3,000 כיתות במבנים זמניים וכ- 100,000 תלמידים לומדים במבנים אלו בתנאים בלתי נסבלים. בנוסף, בתקצוב תכנית החומש הנוכחית יש חוסר תמידי של 10,000 כיתות זאת מפני שהאוצר מתקצב רק כ- 18,000 כיתות, לעומת צורך של כ- 28,000 כיתות לפי נתוני משרד החינוך. האסיפה הכללית דורשת ממשרדי האוצר והחינוך לשחרר לאלתר את כל 3,400 הכיתות המתוכננות לשנה זו .בנוסף, החליטה האסיפה לדרוש ממשרד האוצר הסדרה מיידית של הרשאות לצורך החלפת המבנים היבילים והשכורים במבני קבע וכן פתיחה מיידית של תכנית החומש, כך שהתכנית תבטיח תכנון והקצאות ללא חוסרים בכיתות בשנים הבאות.


2. שיפור בתנאי העסקה של הסייעות - בשלטון המקומי מועסקות כ- 55 אלף סייעות. מאז שנת 78 לא נחתם הסכם קיבוצי שמסדיר את תנאי העסקה ושכרן של הסייעות כיום למעלה מ - 2000 תקנים של סייעות לא מאוישים דבר המשפיע על ההתנהלות התקינה בגני הילדים שנסגרים במהלך השנה עקב מחסור בכוח אדם. האסיפה הכללית החליטה כי באם לא יוחלט על שיפור בתנאי העסקתן של הסייעות באמצעות כניסה מידית למו"מ וביצוע רפורמה מקיפה בשכרן כבר בחודשי יולי אוגוסט, שנת הלימודים תשפ"ג לא תיפתח כסדרה בגני הילדים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

3. התייקרויות הצהרונים ותחום הבינוי - עליות המחירים החדות מהשנים האחרונות הביאו לכך שהרשויות המקומיות ספגו את עליות המחירים של הצהרונים והנטל הכלכלי גדל וממשיך לעלות. לרשויות אין יכולת נוספת להמשיך ולספוג את ההתייקרויות בצהרונים ובבינוי מוסדות החינוך. האסיפה הכללית אישרה לדרוש ממשרדי הממשלה עדכון מיידי של תעריפי צהרוני ניצנים וכן של תעריפי בינוי מוסדות חינוך, כך שיהיו תואמים לעלויות בפועל. במידה ולא תוסדר סוגיית תעריפי צהרוני 'ניצנים', יוחלט לנקוט צעדים בנושא ובכלל זאת אי-הפעלת צהרוני 'ניצנים' בשנה"ל תשפ"ג.

4. משבר הדיור וטיפול בדיור בר השגה - המדינה תיקח אחריות על תחום הדיור, 'ותכניס את היד לכיס' כדי לפתור בעיות לאומיות, במקום לפתור את כשלי השוק בתחום הדיור מכספי הרשויות המקומיות. מרכז השלטון המקומי החליט כי לא ייתן למדינה לפגוע בשלל תחומי השירות הניתנים לתושב, על חשבון התעשרות קופת המדינה ממכירת קרקעות. האסיפה הכללית החליטה לדחות בכל תוקף את היוזמה המופרכת של האוצר, להקמת "קרן ארנונה", שתכליתה הלאמה של מיסים מוניציפאליים, ולהבהיר למדינה כי לא יתקבל כל פתרון המשית את הנטל בנושא על הרשויות המקומיות.

חיים ביבס, יושב ראש מרכז השלטון המקומי באסיפת החירום. צילום - יחצ, אתר רשמי
חיים ביבס, יושב ראש מרכז השלטון המקומי באסיפת החירום/אתר רשמי, צילום - יחצ

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "התכנסנו כולנו כי מדינת ישראל הזניחה במשך שנים את מערכת החינוך ונושא הדיור בר השגה ופוגעת אנושות בתושבי ישראל. הדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות הוא לשבש את השגרה, אבל אם הדרישות שלנו היום לא יענו ע"י ממשלת ישראל אני מודיע באופן רשמי שלא יהיה 1 לספטמבר. שנת הלימודים בגנים ובבתי הספר לא תפתח כסדרה".

רון חולדאי, יו"ר פורום ה- 15 - "יש המון פתרונות לפתרון משבר הדיור. צריך כוח ונחישות וזה אפשרי. בנוסף, על תחום החינוך לא נוותר. אם לא יענו לדרישותינו שנת לימודים הקרובה לא תפתח.
במדינת ישראל צריך לפעול בכוח. המדינה סגרה את הגירעון והיא יכלה להעביר מיליארד שקלים".

שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי: תקופת הקורונה הוכיחה שהשילטון המקומי והאזורי הוא היחידי שיכול לדאוג לתושבים ולא מהשילטון המרכזי שמנותק בירושלים. תנו קרקע במחיר 0 ואפשר לעשות מהפכה אמיתית. ממשלות ישראל לדורותיהם פיספסו בגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully