וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה של שדרות: חמש שכונות מגורים חדשות בחמש שנים

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 18:56

תשכחו מהדימוי של קסאמים ואזעקות. חמש שכונות חדשות, פארקים אטרקטיביים, מבני ציבור, מעונות סטודנטים חדשים, מתחמי תעסוקה ומסחר, אגם בלב שכונה, מוסדות חינוך - כך הפכה שדרות לאחת הערים האטרקטיביות בישראל.

בשנים האחרונות הפכה שדרות לאחת הערים המובילות והאטרקטיביות בישראל, עם מאזן הגירה חיובי שמושך אליה זוגות צעירים רבים, שמבקשים לגדל את דור העתיד בעיר הדרומית שהפכה לפנינת הנגב.

השינוי במעמדה של שדרות הוא תולדה של הפיתוח האדיר של העיר, שרק בשנים האחרונות נבנו אלפי יחידות דיור. לכך מצטרפת גם מערכת החינוך שרושמת הישגים וקוטפת פרסים, בתי הקפה והמסעדות שמושכים אליהם מבלים רבים מכל הסביבה, מערכת התחבורה המפותחת ואיכות החיים הגבוהה שהיא מציעה לתושביה.

חמש שכונות מגורים חדשות בחמש שנים

בתוך כחמש שנים רשמה שדרות היסטוריה עם בנייתן של לא פחות מחמש שכונות מגורים חדשות, כשלכל אחת מהן קונספט ייחודי. כך למשל, במרכזה של שכונת המוזיקה עומד פארק ענק עם אגם פסטורלי שמשתרע על 50 דונם, בלב שכונת הכלניות נבנה פארק הראשונים, המציג את סיפורם של מייסדי העיר, ובשכונת שדרות בפארק יוקם בקרוב אזור התעסוקה GREEN SDEROT שעתיד להפוך לאחד ממרכזי התעסוקה המתקדמים בדרום.

המציאות הנדל"נית המתהווה בשדרות מלווה בתופינים נוספים, כאשר לתושביה מוענקות הטבות מס בשיעור של 20% בשנה. העיר נהנית מנגישות תחבורתית גבוהה וחיבור לרכבת ישראל, שמאפשרת הגעה לתל אביב ב- 50 דקות בלבד, זאת בנוסף לפתרונות תחבורה מתקדמים תוך השקעה אדירה בתשתיות ובכבישים בעיר ובכניסות אליה. לאור הגידול באוכלוסייתה, מתוכננת תחנת רכבת נוספת במרכז העיר ופתיחת נקודת יציאה חדשה מהאזור הצפוני של העיר שתקצר משמעותית את זמני הנסיעה ותהפוך אותה לנגישה עוד יותר.

בתוך כחמש שנים רשמה שדרות היסטוריה עם בנייתן של לא פחות מחמש שכונות מגורים חדשות. צילום: גולן סבג, עיריית שדרות, אתר רשמי
בתוך כחמש שנים רשמה שדרות היסטוריה עם בנייתן של לא פחות מחמש שכונות מגורים חדשות/אתר רשמי, צילום: גולן סבג, עיריית שדרות

החינוך בראש סדר העדיפויות

המהפכה החינוכית בשדרות שהחלה לפני כ-9 שנים מהווה גורם משיכה משמעותי אל העיר. ההשקעה התקציבית הגבוהה בחינוך, שעומדת על כשליש מתקציב העירייה, התוכניות הפדגוגיות שמתרחבות וההישגים החינוכיים שעולים בהתמדה - הפכו את שדרות לאחת מערי החינוך הטובות בישראל.

מערכת החינוך בעיר, שברובה מסובסדת, מיישמת מגוון תוכניות לימוד ייחודיות המחזקות את תחום המדעים והטכנולוגיה כבר מהגיל הרך ומשקיעה רבות בקידום יעדי חינוך ברוח המצוינות, הערכים, הקידמה ושמירה על הסביבה. זאת לצד בינוי ופיתוח מסיבי של מוסדות חינוך ברחבי העיר.

ההשקעה האדירה בחינוך מניבה תוצאות. לא בכדי העיר ממוקמת במקום הראשון בדרום באחוז הזכאות לבגרות, כבר 7 שנים ברציפות, עם הנתון המרשים של 93%. כמו כן בשנת הלימודים תשפ"ג זכתה העירייה בפרס החינוך של מחוז דרום במשרד החינוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עיר של צעירים

מעונות סטודנטים פורצי דרך, חיי קהילה תוססים, אירועי תרבות ופנאי ואיכות חיים שלא ניתן למצוא במרכז - כל אלו הובילו את שדרות למוקד משיכה לסטודנטים. צעירים רבים בוחרים לגור בשדרות לאור מיקומה של העיר, בסמוך למכללת ספיר. העירייה רואה במעבר של הצעירים לעיר ובהישארותם גם לאחר סיום הלימודים יעד מרכזי ולכן היא משקיעה משאבים רבים הן במגורים שלהם והן בליווי העירוני שהם מקבלים באמצעות מרכז הצעירים.

מתחם המעונות שממוקם במרכז העיר, הינו פרויקט אדריכלי חדשני ומרתק עם תכנית ששמה דגש על עירוב שימושים: ללמוד, להרגיש ולחיות. הדירות במתחם מרווחות, מעוצבות ומאובזרות ומאפשרות לסטודנטים פרטיות ומרחב אישי, לצד חללים משותפים. מלבד המגורים האטרקטיביים העירייה שמה דגש נרחב על חיי הלילה ואירועי תרבות שמותאמים לצעירים וממשיכה לפתח אזורי תעסוקה ובילוי.

שדרות ממוקמת במקום הראשון בדרום באחוז הזכאות לבגרות, כבר 7 שנים ברציפות. צילום: גולן סבג, עיריית שדרות, אתר רשמי
שדרות ממוקמת במקום הראשון בדרום באחוז הזכאות לבגרות, כבר 7 שנים ברציפות/אתר רשמי, צילום: גולן סבג, עיריית שדרות

לגור בצמרת

עם האצת הגידול הדמוגרפי, ההתחדשות העירונית ויישום תוכניות הסכם הגג, צפויה העיר להכפיל את עצמה בשנים הקרובות. בימים אלו נבנית שכונת "צמרות שדרות" הממוקמת ליד פארק שקמה ובסמוך לכביש 333, כביש הכניסה והיציאה החדש של שדרות לכבישים 232 ו-34. בשכונה יבנו כ- 1,350 יחידות דיור ויוקמו בה מוסדות ציבור מגוונים- גני ילדים, מעונות, בתי ספר יסודיים, בית כנסת ומועדון נוער. שכונת צמרות שדרות צפויה להיות שכונה חדשנית ומתקדמת תוך דגש על ההיבטים הירוקים והסביבתיים. בימים אלה השכונה משווקת במסגרת ההגרלות "דירה בהנחה" של משרד הבינוי והשיכון.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: הגרלה נוספת יוצאת לדרך עם יחידות דיור במחיר מסובסד, כאשר מחצית מהן מובטחות לתושבי שדרות. צילום: גולן סבג, עיריית שדרות, אתר רשמי
ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: הגרלה נוספת יוצאת לדרך עם יחידות דיור במחיר מסובסד, כאשר מחצית מהן מובטחות לתושבי שדרות/אתר רשמי, צילום: גולן סבג, עיריית שדרות

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "שדרות ממשיכה להתפתח ולפרוח ואני שמח על הגרלה נוספת שיוצאת לדרך עם יחידות דיור במחיר מסובסד, כאשר מחצית מהן מובטחות לתושבי ותושבות שדרות. אנחנו כל הזמן פועלים לחדש לבנות ולפתח את שדרות, עיר שבה התושבים נמצאים במקום הראשון".

  • עוד באותו נושא:
  • שדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully