וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מפסידים בחירות: ראש העיר נלחמת בוועד העובדים ותושבי חיפה משלמים את המחיר

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 14:53

העיר חיפה נכנסה לשביתה, בעקבות מאבקים בין ראש העיר לוועד עובדי העירייה. בראיון לוואלה! מספר יו"ר וועד העובדים את הסיבות. הסובלים העיקריים, תושבי חיפה. כך נראית העיר השלישית בגודלה בישראל

שביתה בעיריית חיפה - התפוצץ המו"מ בין עיריית חיפה והעובדים והשביתה בה פתחו אתמול פתאומית, במהלך יום העבודה, נמשכת גם היום (רביעי).

למרות השביתה ימשיכו בעל זאת לפעול שירותי ההצלה בחיפה, בית החולים בני ציון והחינוך המיוחד. ההסתדרות תומכת במאבק העובדים ובצעדים שהם נוקטים. לטענת העובדים הרקע לפרוץ השביתה הוא שראשת העיר, עינת קליש רותם, מפרה פסק הדין שניתן לטובתם בבית הדין האזורי לעבודה ולא מתכוונת לקיים את ההסכמות שהושגו עמם, שבמסגרתן הם התחייבו שלא לשבות עד סוף 2023, סוף הקדנציה בת חמש השנים של ראשת העיר.

במסגרת השביתה בין היתר גם לא יפנו העובדים אשפה, עניין קריטי לתברואה בכל מקום, ובחיפה בפרט, היכן שעדרי חזירים המטילים אימה על התושבים עברו להתגורר בשכונות המגורים של העיר וניזונים משאריות מזון. "אנו מצרים על כך ומטילים את מלוא האחריות לאי הנעימות על כתפי הנהלת העירייה וראש העיר העומדת בראשה", נמסר מועד העובדים, "נזכיר כי המאבק של עובדי העירייה הינו למתן תקנים בתברואה, לצורך שיפור מתן השירות לכם התושבים ולתקני סייעות בגנים, במטרה להגן על ילדי הגן ביטחונם ושלומם".

אמנון עידו יו"ר ארגון העובדים בעיריית חיפה: "התרבות של ראש העיר זה לריב עם כולם". באדיבות המצולמים
אמנון עידו יו"ר ארגון העובדים בעיריית חיפה: "התרבות של ראש העיר זה לריב עם כולם"/באדיבות המצולמים

אמנון עידו יו"ר ארגון העובדים בעיריית חיפה אומר בראיון לוואלה!, "מול כל השטויות ודבריה הנלוזים של ראש העיר אני מזכיר שנשיא בית הדין האזורי לעבודה, כבוד השופט יגאל גלאם, אמר בצורה נחרצת כי ועד העובדים והעובדים התנהלו בצורה נפלאה ללא דופי ושכל עילות הסכסוך לגיטימיות".

לדבריו, "בפסק הדין נאמר שצריך לדאוג לעובדים המוחלשים. נכון שהתחייבנו לא לשבות עד סוף השנה הבאה אבל זה בכפוף לקיום פסק הדין. ראש העיר הייתה צריכה לעמוד בהתחייבויות שלה עד ה-15 לחודש. חודשיים לא עשו דבר. היום התברר גם ליו"ר הסתדרות המעוף שלא מתכוונים לקיים את ההסכם בכל מיני תירוצים עד שנהיה ממש בתוך שנת בחירות וזה יהיה בעייתי. הם גם לא מכירים בכלל בארגון העובדים ולדעתי גם התושבים לא מעניינים אותם".

על היחסים עם ראשת העיר אמר יו"ר הוועד, עידו: "אני מאז שנבחרתי הושטתי את ידי המון פעמים לראש העיר והייתי נכון לעבוד איתה בשיתוף פעולה, כי אני חושב שזה היה מקדם גם את העיר וגם את השירות שניתן לתושבים ואגב, המאבק היום הוא גם עבור התושבים. אבל, ראש העיר פעם אחר פעם דחתה את ידי המושטת ואת הנכונות שלנו לשיתוף פעולה. כל פעם אנחנו אומרים יותר גרוע לא יכול להיות ופעם אחר פעם מופתעים מחדש ומתבדים. זה גם מה שאומרים בכירים שעזבו, גם כאלה שהיא הביאה. עברנו שלושה-ארבעה מנכ"לים ואף אחד לא יכול לעבוד איתה. גם המנהלים מעבירים את הזמן, מחכים לבחירות, לראות מה ייקרה. התרבות שלה זה לריב עם כולם, עם כל העולם, עם כל משרדי הממשלה, עם כל המפלגות מכל הקשת הפוליטית, אין גורם אחד שהיא מצליחה לא לריב אתו. הם מנהלים מדיניות של כאוס כתוכנית עבודה, שבאיזו מחשבה הזויה זה ישרת אותה"

עינת קליש רותם. צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
עינת קליש רותם/אתר רשמי, צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

בפוסט שפרסמה ראשת העיר בפייסבוק ביום ראשון, היא מסבירה כיצד מכיוונה היא רואה את הדברים. "הוועד לא נלחם על שירות לתושב, אלא על שירות לאלו שהוא חפץ ביקרם", כתבה, "מזה שבועיים ועד עיריית חיפה מכין את הקרקע לשביתה איטלקית בטענות שעתיד העיר והשירות לתושבים יפגעו עקב אי עמידתה של הנהלת העירייה בהסכמות שהושגו בבית הדין לעבודה". לדבריה מדובר ב"הנדסת תודעה", ותו לא. היא מלינה כנגד "הרצון לשדרג את הקרובים לצלחת" וטוענת, "ראש הועד אמנם מלין על פגיעה ביכולת התפקוד של עובדי העירייה במתן שירותים עירוניים , אך בפועל מנסה לקדם רק אג'נדה אחת והיא - שדרוג עובדים על בסיס פרסונלי בלבד ולא על בסיס מקצועי".

קיריל קראטניק, חבר מועצת העיר מסיעת היחיד "חיפה מתחדשת" שאינה מזוהה עם הקואליציה או האופוזיציה, סבור כי "מדובר בקמפיין פוליטי מתוזמן ומתוזמר לפרטי פרטים ושנועד להביך ולסבך את ראשת העיר, כיוון שלמועצת השינוי נגמרו כל הכלים". לדבריו, "כל מי שעיניו בראשו מבין את הקשרים שברקע השביתה הזו והמבין יבין. חבל שהכול על גב התושב".

בתגובה רשמית מסרה העירייה אמש כי עיריית חיפה עומדת בהתחייבויותיה ומקיימת את כל חלקיה בהסכם עם הוועד שנחתם בבית המשפט, אך הודתה כי יישום הסעיף הראשון להסדר - מתעכב. זאת, לדברי העירייה, "בגלל בחינה מקצועית ומשפטית של נוהגי עבר, שנבחנה ומפורטת בדוח סופי שהכין מבקר העירייה ובגלל שהעירייה והעומדת בראשה לא יתפשרו על עמידה בדרישות החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully