וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר השיכון עולה להתקפה נגד עינת קליש רותם, ראש העיר חיפה: "יש לנו ביקורת קשה על כל מה שקורה בחיפה"

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 8:56

בעיריית חיפה סרבו להתייחס לביקורת הקשה של שר השיכון על התנהלות ראש העיר עינת קליש רותם. עו"ד שרית גולן שטיינברג, המובילה את מועצת השינוי - "העיר הגדולה חיפה תחת שלטון קליש האדריכלית מתדרדרת אחורה"

בכינוס מיוחד של נציגי המפלגות רגע לפני בחירות בנושא של קידום ופיתוח הצפון הארץ, התבטא שר הבינוי והשיכון, "הבנייה בחיפה היא אירוע כאוב, ויש לנו ביקורת קשה על כל מה שקורה בחיפה. יש פוטנציאל עצום להתחדשות עירונית - שלא מתממש"

"לפני כשנתיים וחצי - לא היה תקציב מדינה, הייתה אנרכיה שלטונית ומעט שיווקים שגרמו לעליה במחירים, אבל השנה נגיע לקרוב ל-100,000 שיווקי קרקע והתחלות בניה. יש תנופה בפריפריה וביקוש גדול בצפון הארץ - אבל חיפה ספציפית היא אירוע כאוב בתחום הבנייה בשנים האחרונות, ויש לנו ביקורת קשה על כל מה שקורה בחיפה. יש בה פוטנציאל להתחדשות עירונית, אני רואה באיזה קצב ערים אחרות מממשות את הפוטנציאל, ובחיפה זה לא קורה", אמר זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון.

הדברים נאמרו בכנס מיוחד שהתקיים היום במלון "דן כרמל" חיפה ביוזמת "הפורום הכלכלי לקידום חיפה והצפון", תחת הכותרת "הבחירות לכנסת ה-25 בפתח: איך מפתחים ומקדמים את איזור חיפה והצפון?". בכנס השתתפו שר הבינוי והשיכון ח"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי), השר לשעבר וח"כ אלי כהן (הליכוד), ח"כ טטיאנה מזרסקי (יש עתיד), ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית), ח"כ ינון אזולאי (ש"ס), ח"כ נעמה לזימי (העבודה), ח"כ שרון רופא-אופיר (ישראל ביתנו), ח"כ אורנה שטרקמן (הבית היהודי) ועוד.

מטה בחירות עינת קליש רותם. שלומי גבאי
מטה בחירות עינת קליש רותם/שלומי גבאי

"את מה שאמר שר השיכון אנחנו מציפים כבר ארבע שנים. חיפה תקועה בכל התחומים אך בראש ובראשונה בפיתוח העיר ובקידום היתרי בניה לטובת התחדשות עירונית", אומרת חברת מועצת העיר הלעומתית, עו"ד שרית גולן שטיינברג, המובילה את "מועצת השינוי", האופוזיציה של ראשת העיר ד"ר עינת קליש רותם, "בקדנציה של קליש זכינו לראות מצגות מרהיבות על התחדשות בשכונות החוף וקרית חיים אבל עם מצגת לא מוציאים היתר בניה. תושבים זועקים לקידום היתרים לבתיהם המטים ליפול והתשובה של מהנדס העיר זה לתת להם צו למבנים מסוכנים. היעדר בניה בקצבים מספיקים משפיעה גם על ההכנסות לעיר לטובת פיתוח ובניית תשתיות ציבוריות. היעדר התפקוד של הועדה המקומית בהנהגת סגניה של ראש העיר לא באמת מעניין את קליש. התוצאה היא ברורה - היום אנחנו מתמודדים עם הגירה שלילית של אוכלוסיה צעירה לטובת הקריות וטירת הכרמל שמתפתחות בקצב מטורף והעיר הגדולה חיפה תחת שלטון קליש האדריכלית מתדרדרת אחורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully