וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה משפטית נגד ראש העיר חיפה: "חשדות חמורים, והמשטרה גוררת רגליים ומתעלמת"

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 18:46

היום (רביעי) הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבית המשפט העליון, בבקשה שיורה למשטרת ישראל וליועצת המשפטית לממשלה לנמק מדוע לא נפתחה חקירה פלילית נגד ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם, בחשד לביצועה חקירות אסורות נגד מתנגדיה

הפרשה, שנחשפה לראשונה בפרסומים של העיתונאי אבנר הופשטיין באתר "זמן ישראל", וכן בכתבה של העיתונאי גור מגידו בעיתון "דה מרקר", לפיהם בשנים 2020-20201 השתמשה ראש העירייה עינת קליש רותם בביקורת ככלי לאיסוף מידע על יריבים פוליטיים ומתנגדים פוליטיים תוך עקיפת שומרי הסף הרלבנטיים בעירייה, וזאת במסגרת שכירת שירותים של משרד רואה חשבון חיצוני לביצוע ביקורת חקירתית בעלות של כ-1.4 מיליון ש"ח. בהמשך לפרסומים נערך גם דו"ח ביקורת של מבקר עיריית חיפה, המתייחס לחלק מהטענות שעלו.

לטענת התנועה לאיכות השלטון, היא פנתה למשטרה לפחות חמש פעמים בבקשה שתנמק מדוע לא נפתחה חקירה בנושא אך לא קיבלה כל מענה.

העתירה מציינת כי לצד התחקירים שפורסמו, בחודש נובמבר 2021 וכן בחודש יוני 2022 פורסמו שני דו"חות מטעם מבקר העירייה, אשר האמור בהם שפך אור על הפרשה ועל טיב ההתקשרות של העירייה לשם ביצוע ביקורת חקירתית. בעקבותיה פנתה התנועה לאיכות השלטון תחילה לעירייה ולראשת העירייה, קליש רותם.

לטענת התנועה אי המענה לבדו הוא למעשה סירוב לבקשה ללא נימוק, ולפיכך נטל החוקיות להצדיק את החלטתה עובר אליהם וכן היא טוענת, ברוח "שתיקה כמוה כהודאה", כי הפרסומים הרבים בעניין הפרשה מגבשים לכל הפחות תשתית ראייתית של חשד סביר לביצוע עבירות על חוק העונשין, ומחייבים בשל כך פתיחה בהליך של בדיקה או חקירה פלילית. היא מתכוונת לטעון כי בסירובה המשתמע של מטרת ישראל לפעול כפי חובתה, היא בחוסר סמכות ובאופן המחייב את התערבות בג"ץ, מפרה את חובתה לפעול במהירות הראויה, ותוך שהיא פוגעת בדין הפלילי ובאמון הציבור ברשויות אכיפת החוק.

עו"ד גילי גוטוירט, מנהלת המחלקה המוניציפאלית בתנועה לאיכות השלטון: "החשדות שעלו נגד ראש העירייה חמורים ביותר, ומציירים תמונת מצב של בעלת סמכות שמשתמשת בכספי ציבור כדי לסגור חשבונות עם יריבים פוליטים. מן הראוי היה שחשדות חמורים שכאלה ייחקרו מיד, אולם המשטרה גררה רגליים, ואף התעלמה שוב ושוב מפניותינו. אנו מקווים שבית המשפט יורה למשטרה לעשות את עבודתה ולפתוח בחקירה בנושא".

ממשטרת ישראל נמסר: העתירה טרם התקבלה במשטרת ישראל, ככל שתתקבל היא תיבחן ע"י הגורמים הרלוונטים ויושב לפונה בין כותלי בימ"ש כמקובל.

טרם נתקבלה מעיריית חיפה או ראשת העיר חיפה.

ראשת העיר חיפה עינת קליש-רותם ליד ארובות בתי הזיקוק. ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
ראשת העיר חיפה עינת קליש-רותם ליד ארובות בתי הזיקוק/אתר רשמי, ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

חברת מועצת העיר חיפה סופי נקש, אומרת לוואלה!: "אני מקווה כי משטרת ישראל תתעשת ותפתח בחקירה על מה שהתחולל בשנתיים האחרונות בכסות של ביקורות כאשר דוח מבקר העיריה ותימלולי ועדות מעירים שאכן התבצעו חקירות שונות על מתנגדים פוליטיים של ראשת העיר תוך שימוש בכספי ציבור. יש להעביר מסר ברור לראשי ערים כי הם אינם יכולים לנצל את כוח המשרה להלך אימים על מתנגדיהם בעירייה וכל זאת על חשבון משלם המיסים". נקש כבר פנתה זה מכבר לקליש והזהירה אותה כי צפויה תביעה אישית מכיוונה בשל ההתנכלות הנטענת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תחנת משטרה חיפה מחוז חוף. יואב איתיאל
תחנת משטרה חיפה מחוז חוף/יואב איתיאל

ג'קי ואקים, גזבר עיריית חיפה לשעבר: "אני מצפה שמשטרת ישראל תפתח בחקירה כי העובדות והמסמכים מעידים לכאורה על פעולות לא חוקיות שנעשו נגד אנשי ציבור ואנשים פרטים. מי שמכיר אותי יודע לזהות דוחות מפוברקים, אבל אני לא יודע מה אנשים שאני לא מכיר חושבים. ברור שזה פוגע בשמי הטוב וזה כואב. אני סומך על משטרת ישראל שאם תכנס לעניינים היא כבר תדע מה לעשות ורק צר לי שזה טרם קרה, מיזומתה. יש לי הרגשה שבמקומות אחרים זה כבר מזמן היה קורה, בלי צורך בעתירה, אלא שאנחנו כנראה לא בראש סדר העדיפויות גם בעניין הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully