וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרת נשים בחיפה: הופעה של זמר לגברים בלבד

עודכן לאחרונה: 14.10.2022 / 8:48

לפני כשלוש שנים נאלצה עיריית חיפה לבטל את הופעתו של הזמר החרדי במרכז הקונגרסים בחיפה. כעת הוא חוזר להופעה בפני גברים בלבד. עו"ד שרית גולן שטיינברג, ממובילות מועצת השינוי בחיפה: "ראש העיר קליש מושכת כתף נוכח הדרת נשים מהמרחב הציבורי"

הזמר החרדי מוטי שטיינמץ חוזר למרכז הקונגרסים בחיפה, אולם אירועים עירוני, וגם הפעם בהופעת ענק "לגברים בלבד". יש אפילו מי שמברך כמו שי גליק מנכ"ל "בצלמו", הטוען שמדובר ב"ניצחון של זכויות האדם". לדבריו, "לציבור החרדי יש זכות לקיים אירועים שמותאמים לאורח חייו בלי שום כפיה של ארגוני שמאל קיצוני ושדולות למיניהם במימון האיחוד האירופי וקרנות זרות".

"פעם אחר פעם עיריית חיפה בעידן ראש העיר קליש מושכת כתף נוכח הדרת נשים מהמרחב הציבורי, תוך שקליש מעדיפה את שותפיה הפוליטיים בשם הישרדותה שלה, גם במחיר הפרת החוק וזכויות יסוד חוקתיות", אומרת עו"ד שרית גולן שטיינברג, ממובילות "מועצת השינוי", האופוזיציה לקליש במועצת העיר הלעומתית, "עצוב שמי שנבחרה על דגל הליברליות וערכים של שיוויון וחירות, מאפשרת קיום אירועים במבנים עירוניים המפלים בין בני-האדם רק כי נולדו למין הלא נכון. אני מקווה שהיועצת המשפטית תתערב בעניין ותבטל השכרת המקום".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "מדובר באירוע פרטי שאינו מוכר לעירייה וממילא גם אינו נתמך על ידה".

הדרת נשים בחיפה 2022 - הופעה לגברים בלבד. ללא,
הדרת נשים בחיפה 2022 - הופעה לגברים בלבד/ללא

מנגד, מזכירה עמותת "ישראל חופשית" כי אירוע המדיר נשים בשטח בבעלות ציבורית ומחלק למעשה את המרחב הציבורי על בסיס מין, פוגע בזכויות יסוד, בעיקרון השוויון, פסול ובפשטות אסור על פי דין. ישראל חופשית היא תנועה אזרחית א-מפלגתית הפועלת לשינוי מדיניות וחקיקה ביחסי דת - מדינה בישראל. במכתב דחוף ששיגרו (חמישי) עורכי הדין חגי קלעי ועדיה שיינוולד מטעם "ישראל חופשית", ליועצת המשפטית של עיריית חיפה, עו"ד ימית קליין, הם דורשים "לבטל באופן מיידי את קיומו של האירוע, או לחילופין לפרסם הבהרה כי ההשתתפות באירוע פתוחה לקהל הרחב ללא מגבלה".

הם מזכירים כי לפני שלוש שנים, אירוע זהה במהותו עמד בבסיס עתירה של שדולת הנשים בישראל נגד עיריית חיפה וכי בפסק הדין שניתן באוגוסט 2019 בו הורה על ביטול ההופעה של מוטי שטיינמץ ואחרים, הבהיר סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט אברהם אליקים כי "כאשר סוגרים דלתות אולם בפני נשים בשל תוכנו של אירוע, חייב להיות לכל הפחות בסיס משפטי ועובדתי ראוי להחלטה שכזו". לפיכך, הם מבקשים לקבל לאלתר גם את המידע והנתונים המצביעים על התשתית הראייתית לפיה התקבלה ההחלטה לקיים אירוע לגברים בלבד.

אלא שאז, היה האירוע אמור להתקיים בחסות עיריית חיפה ובמימון מטעמה. בגרסת 2022 כרטיסים נמכרים ב-150-180 שקלים, והעירייה מתנערת מכל קשר לאירוע האמור להתקיים ביום רביעי הבא, על גבי המודעות לא מופיע לוגו העיריה, ואין כל רמיזה למי עומד מאחוריו. גם פניה למספר הטלפון במודעה לא תואיל, "אדם פרטי", אומרים במענה, "לא רלוונטי מי זה". גם השופט אליקים בפסק הדין שהוציא ציין כי עצם האמירה "לגברים בלבד" לא מצביעה בהכרח על פגם ופסול וכי היטיב לתאר זאת השופט ג'ובראן בעניין אחר כי "יש לבחון את הקשר הדברים, משמעות שלט 'לגברים בלבד' על דלת הכניסה לשירותים אינה כמשמעות אותו שלט בכניסה למשל לאוטובוס".

"זה לא אירוע של העירייה וממילא איני צד לנושא", אומר לוואלה מיכי אלפר, יו"ר סיעת "דגל התורה" בעיריית חיפה, סגן וממלא מקום ראשת העיר, "שתעסוק העמותה הזו בדברים חשובים יותר עבור החברה הישראלית כי הניסיון לכפות על ציבור שלם אורח חיים שונה מהדרך בה הוא חי את חייו - הוא פתטי. הפרשנות הזו לחוק אינה נכונה. מותר לקיים אירוע לגברים בלבד. אירוע כזה שעלול להוביל אחריו למפגש בין בחורים צעירים לבחורות הוא נוגד את ההלכה ולא יכפו עלינו דבר כזה ולא משנה מה החוק".

בתגובה, אומר יוזם האירוע, המו"ל החיפאי יעקב קינד: "צר לי שיש מי שמנסה לעשות לעצמו יחסי ציבור, על מופע פרטי שנועד לבחורי הישיבות רגע לפני חזרתם ללימודים. האירוע כולו הוא במימון פרטי, וזה קורה בגלל העבר שהצרו את צעדי העירייה שניסתה לעשות מופעים מיוחדים כפי שהציבור החרדי נוהג". לדבריו ובניגוד לכיתוב על גבי המודעה למופע שלו "בנוסף, האירוע גם לא לגברים בלבד . נשים שפנו לטלפון שהופיע במודעה , קנו כרטיסים במתחם מיוחד שיש להן בתוך האולם . נראה כי העובדה שאנחנו לפני הבחירות, היא זו שגורמת לאנשים לחפש איך להרע לשני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully