וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לבחירות בחיפה: עובדי העירייה הכריזו על שביתת אזהרה

עודכן לאחרונה: 4.9.2022 / 13:39

הסכסוך בין עובדי עיריית חיפה לראשת העיר, עינת קליש רותם, עולה מדרגה. ועד העובדים הכריז על שביתת אזהרה של 24 שעות. "ראש העיר מנותקת ואטומה לבעיות" ציינו העובדים. ראש העיר צייצה בטויטר "וועד העובדים החליט לפצוח שוב בשביתה פרועה"

בוידיאו: אסיפת עובדי עיריית חיפה/וואלה

במוצ"ש הודיע יו"ר ארגון העובדים של עיריית חיפה, אמנון עידו, על שביתת אזהרה של 24 שעות בהן רק עובדי החינוך המיוחד, בית החולים בני ציון, והמצילים בחופים יופיעו לעבודה. העובדים מאיימים כי אם שביתה זו של 24 שעות לא תואיל, הם יפתחו בשביתה כללית ללא הגבלת זמן.

הרקע לסכסוך הוא תוכנית "התייעלות" שמקדמת הנהלת העירייה שלדברי הועד "פוגעת בשכבות הנמוכות של עובדי העירייה, הכוללת פגיעה בתנאי שכר ופיטורי עובדים וכל זאת ללא שהתקבל אישור משרד הפנים לתוכנית ההתייעלות".

לדבריהם, ראשת העיר "בוחרת להתנתק באופן מכוון מכל הנוגע לניהול השוטף של העיריה ולהיות אטומה לבעיות". ארגון העובדים שוב מזכיר הערב כי זה מספר חודשים וביתר שאת לאחר ההכרזה על סכסוך העבודה, הוא מתריע כי קיים מחסור בכוח אדם של עשרות עובדים באגף התברואה ובפינוי האשפה בפרט, בסייעות והיעדר כל תכנית מצד העירייה לגבי כח האדם ועוד. "לצערנו, העירייה מתעלמת מעובדה זאת, התנהלות אשר גורמת לשחיקת העובדים ולירידה בתפוקתם", מסרו הערב, "צר לנו שהעירייה בוחרת להאשים את ארגון העובדים באוזלת ידה ובמחדליה וזאת במקום לפעול לקליטת עובדים ותכניות שיוכלו להעניק את השירות המיטבי לתושבי העיר ולעובדים".

עינת קליש רותם. צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
עינת קליש רותם/אתר רשמי, צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

ארגון העובדים אומר כי "מוטב תעשה העירייה, באם תפנה את התקציבים לקליטת עובדים לצורך מתן שירות ראוי לתושבים במקום להשתמש בכספים אלה לשכור יועצי סירות, חקירות, מקורבים, כלום ושום דבר. מזעזע לראות שהנהלת העיר השלישית בגודלה בישראל מתייחסת באופן ציני לסוגייה, במקום להעלות על נס את עובדי העירייה העומדים בעבודתם יום יום לצד תושבי העיר כמו בכל עיר שפויה בישראל".

יוזכר כי בשבוע שעבר הגישה ראשת העיר תלונה במשטרה כנגד יו"ר ארגון העובדים שלה, בטענה כי הוא ואנשיו מפריעים לה לנהל את ישיבות מועצת העיר. "לא אאפשר לקחת את עובדי העירייה ותושבי חיפה כבני ערובה", צייצה כאשר איים מנגד בשביתה.

"כמובן שוועד העובדים, לא ימצמץ אל מול איומי סרק ורק יגביר את נכונותו לעמוד על זכויותיו", עונים לה בארגון העובדים. "תושבי חיפה הפכו לבני ערובה שלך ושל החזירים שאת מגדלת!", צייץ מנגד סגן ראש העיר לשעבר, ישראל סביון, פעם עמיתה לסניף חיפה במפלגת העבודה והיום יריב מר שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

עו"ד שרית גולן, בשם "מועצת השינוי" שקמה מול קליש, אומרת בתגובה כי הם "שבים וקוראים לראש העיר לשבת עם יו"ר הוועד ולהגיע איתו להבנות". גם לדבריה מזה חודשים רבים שראש העיר נמנעת מלקיים פגישה עם יו"ר הועד, מבקשת לבצע קיצוצים על חשבון העובדים הזוטרים ומונעת שדרוגים של עובדים. במקום זאת, ראש העיר בוחרת להגיש תלונה במשטרה כנגד יו"ר ועד העובדים. היא מצרה על כי "מי שמשלם את המחיר את התנהגותה חסרת האחריות של קליש אלו הם תושבי העיר חיפה שמחר יפסידו יום עבודה בגלל היעדר מסגרות חינוכיות, אשפה לא תפונה ועוד שירותים ייפגעו". לדבריה, קליש מוכיחה שוב ושוב כי פניה לייצר כאוס עירוני כדי לטשטש את כשלונה בניהול העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully