וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יושב ראש ועדת הבחירות: עוזרת ראש עיר יכולה לנהל את דף הפייסבוק שלו

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 10:06

יו"ר ועדת הבחירות האזורית של חיפה עושה סדר בעיריית קריית מוצקין. בתוך כך, הוא קבע כי העיתונאית לשעבר, שולי נאור זוארץ, היום עובדת העירייה המשמשת כעוזרת האישית של ראש העירייה, חיים צורי, יכולה להמשיך ולנהל דף הפייסבוק הפרטי פוליטי שלו.

שילוט חוצות בקריית מוצקין. צילום: יואב איתיאל, אתר רשמי
שילוט חוצות בקריית מוצקין/אתר רשמי, צילום: יואב איתיאל

בהחלטה שנתן יו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק כהן, הוא קיבל את טענת עורך הדין של העירייה כי הגדרת תפקידה כוללת את "ייצוג ראש העירייה בפורומים פנימיים וחיצוניים", וכי בכלל זה עליה ליתן מענה לפונים אל ראש העירייה בדף הפייסבוק המדובר.

כזכור הפרקליטות הודיעה על הגשת כתב אישום לראש עיריית קריית מוצקין בכפוף לשימוע במגוון עבירות של לקיחת שוחד, הפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט ופגיעה בפרטיות

את העתירה הגיש איתי צורף, תושב קריית מוצקין וחבר מועצת העיר והיא כללה שלל טענות כנגד ראש העיר חיים צורי שלשיטתו של צורף, "מנכס לעצמו את הישגי העירייה" ומקדם את האינטרסים שלו באמצעות עובדי עירייה.

צורף שיצא מבניין העירייה באחד מימי ראשית חודש יוני, סיפר שלעיניו נגלה "מחזה בלתי נתפס": בעוברו ליד החניה השמורה למכוניות המשמשות את עובדי העירייה הוא מצא שעל כלי הרכב שחנו בה הודבקה מדבקה ובה הסיסמה: "צריך ראש עיר עם ניסיון ולא ראש עיר לניסיון". אחר כך הוא גילה שסיסמא כזו הודבקה על לוחות מודעות עירוניים לצד תמונת ראש העירייה, חיים צורי, ממש כמו תמונה שמצא בלשכת ראש העיר, בה מאחורי דמותו של ראש העיר, נראית אותה מדבקה ממש.

צהרים שגרתי בקריית מוצקין עם שלטי הלל לראש העיר חיים צורי. צילום: יואב איתיאל, אתר רשמי
צהרים שגרתי בקריית מוצקין עם שלטי הלל לראש העיר חיים צורי/אתר רשמי, צילום: יואב איתיאל

צורף, שהוא גם עורך דין במקצועו וחבר האופוזיציה הלוחמנית שכנגד צורי, עתר בעניין לוועדת הבחירות המרכזית, בטענה שמדובר בתעמולת בחירות אסורה, העושה שימוש במשאביה של העיריה.
העירייה טענה מנגד שמדובר בכלי רכב פרטיים ובכלל כי אין מדובר בתעמולת בחירות, כי "אין בהן מסר המנסה לשכנע את הבוחר הסביר, שמועמד אחד עדיף על פני מועמד אחר".

אלא שהשופט יצחק כהן, יו"ר ועדת הבחירות האזורית חיפה, סבור אחרת. בהחלטה שנתן ציין כי "בא כוחם המלומד" של העירייה ועובדי העירייה אותם ייצג, "ככל הנראה לא דייק בטענתו" וכי "מהתמונות שצורפו לכתב העתירה עולה, שלפחות אחד מכלי הרכב הוא כלי רכב של אגף ההנדסה של העירייה. מלבד זאת, גם אם מדובר בכלי רכב פרטיים של עובדי העירייה, אך העירייה משתתפת בהחזקתם, יש להחיל עליהם את הכללים החלים על כלי הרכב שבבעלות העירייה". יתרה מזו הוא גם קבע כי "הסיסמה בה מדובר, 'צריך ראש עיר עם ניסיון ולא ראש עיר לניסיון', היא תעמולת בחירות מובהקת, קל וחומר כאשר לצד הסיסמה מודבקות תמונותיו של ראש העירייה". עם זאת, מטעמים משפטיים קבע כי אין לו סמכות לדון בהפרת האיסור לתעמולה כזו ע"י עובדי העירייה כנגדם נטען בעתירה כי הם עושים שימוש בכלי הרכב המדוברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

השופט קיבל גם את הטענה כנגד שלטי חוצות עליהם סמל העירייה והסיסמה "במוצקין כל תושב נחשב", ותחתם נחתם "חיים צורי ראש העיר", דחה את טענת העירייה כי מדובר בשלטים שקיימים מזה מספר שנים וציין כי "כאשר לצד הסיסמה מופיע שמו של ראש העירייה, הרי זו תעמולת בחירות מובהקת", בניגוד לחוק דרכי תעמולה. "השילוט יכול היה להיחתם על ידי 'עיריית קרית מוצקין', ונקיבת שמו של ראש העירייה, מלמדת שהכוונה הייתה לקדם תעמולה לטובת ראש העירייה". בסיפה לפסק הדין נתן השופט צו מניעה למניעת ציון שמו של ראש העיר בשילוט החוצות בעתיד. הוא חייב את העירייה לשלם לחבר המועצה שעתר הוצאות בסך של 11,700 שקלים.

עם כל זאת, בעירייה הביעו שביעות רצון מההחלטה: "ראש הרשות נמנה על שורת אישי ציבור אמיצים שמממן פוסטים בפייסבוק מכספו הפרטי שלו", נמסר, "בדומה לעבודה המשותפת של עוזרת ראש העיר, כך גם שרים בממשלה נעזרים בתפעול הרשתות החברתיות בצוות העוזרים שלהם ובמקרה של שולי נאור זוארץ, שהייתה עיתונאית ותיקה ומוערכת, החלטתו של כבוד השופט כהן הינה תקדימית ומאשרת את מה שכולם יודעים. ראש עיר במדינת ישראל הוא אישיות דו מהותית וכך צריך להתייחס אליו. גישתו של כהן בפסיקה זו שמה מעצור ברצון האובססיבי של אופוזיציות וגורמים בעלי עניין לחבל ללא שום טעם בעבודה השוטפת של ראש עיר בישראל. העתירה היא חלק מעתירות סרק שנועדו להפחיד, להרתיע ולהתל במשיבים. ראש העיר, חיים צורי מברך על החלטת השופט ויפעל בהתאם להחלטתו", נמסר מהעירייה.

"החלטת כבודו להחמיר עם החוק בדבר שילוט עירוני בו הוא מציין כי אין צורך ששמו של ראש העיר יופיע, היא בבחינת אקסיומה, כן ברור שכל בר דעת מבין כי כל שילוט בו מצוינת העשייה המרובה ברשות בכל הרבדים קשורה לפועלו של ראש העיר למען התושבים", הסביר המשנה לראש העיר, יוסי מרקוביץ'.


"ניהל תעמולת בחירות במימון תושבי קריית מוצקין. כשהדבר נחשף הוא קיבל הגנה משפטית במימון התושבים וכאשר השופט מחייב בהוצאות את העירייה ועובדיה המדוברים, תושבי קריית מוצקין יישאו בהוצאות", אומר ציקי אבישר, יו"ר האופוזיציה במועצת עיר ויו"ר "רוח חדשה במוצקין", סיעתו של צורף.

לוואלה! נודע כי תוך שהבחירות מתקרבות, מתכוון ראש העיר חיים צורי להיפרד מהדובר הראל פלג ששירת אותו בארבע השנים האחרונות, ולהביא דובר חדש לעירייה במכרז שטרם התפרסם באתר העירייה.
פלג הלומד משפטים בקריה האקדמית אונו, מלא במחמאות על הניסיון שצבר: "בארבע השנים האחרונות זכיתי לספר את הסיפור המנצח של קריית מוצקין. אני מודה לראש העיר, חיים צורי ולמנכ"ל יריב גסר על חופש פעולה משמעותי וסביבה מקצועית שצמחתי בה. זה לא היה קורה בלי השותפים הנפלאים בעירייה. אז תודה לכולם, אוהב ומעריך מאד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully