וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הכריע: מבוטחי 'מכבי' במרכז הארץ יקבלו טיפול רפואי בתל השומר

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 10:31

בעקבות עתירה משפטית של ראשי ערים במרכז הארץ, בית המשפט קבע כי מבוטחי 'מכבי' יוכלו להמשיך לקבל טיפול רפואי בבית חולים תל השומר. רן קוניק, ראש העיר גבעתיים: "אני מברך את בית המשפט על ההחלטה החשובה שלא לאפשר לקופת חולים מכבי להפלות אזרחים, מטעמים כלכליים"

בראשית חודש פברואר הודיעה קופ"ח מכבי באופן חד צדדי, כי מבוטחי הקופה לא יוכלו לקבל שירותי בריאות מבית החולים שיבא (תל השומר) לאלתר. יום למחרת, הודיעה הקופה כי שתי הערים השכנות לגבעתיים; בני ברק ורמת גן, יוחרגו מהמהלך ותושביהן יוכלו להמשיך לקבל את השירותים, כפי שהיה עד כה וללא כל שינוי.

בעקבות הודעת קופ"ח "מכבי" לא לאשר למבוטחיה המתגוררים בגבעתיים לקבל שירותי בריאות מטעם ביה"ח שיבא בתל השומר, הוביל רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, מהלך ארצי לגיבוש פיתרון לסיום המשבר. קוניק, רתם לצידו את ראשי הרשויות המקומיות של קריית אונו, יהוד-מונסון, אור יהודה, גני תקווה וסביון, יחדיו ניסו הצדדים להגיע להסכמות באמצעות הידברות וכלים גישוריים, בין היתר, נשלח מכתב לשר הבריאות עם דרישה להתערב בהחלטה. לאחר שכל הניסיונות ספגו כישלון, החליטו ראשי הרשויות השותפים לתביעה, שלא נותר אלא לעבור לאמצעים משפטיים.

מרכז הלב בבית חולים שיבא תל השומר, 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מרכז הלב בבית חולים שיבא תל השומר, 8 ביולי 2020/ראובן קסטרו

כתב התביעה העלה מספר רב של טיעונים כנגד ההתנהלות מצד קופ"ח "מכבי" והן מצד משרד הבריאות, כשמרכז התביעה עסק באפליית מבוטחים. כתב התביעה הציג גם את האבסורד בהפיכת בריאות התושבים לכלי במאבקים הכלכליים בין הקופה לבית החולים, זאת לצד טענות משפטיות אחרות הנוגעות לפגיעה בשירותים של תושבים המתגוררים בגוש דן.

היום, התקבלה החלטה של בית הדין האזורי לעבודה בת"א, זאת לאחר מאבק בן חצי שנה בין ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, לצד הרשויות המקומיות קריית אונו, יהוד-מונסון, אור יהודה, גני תקווה וסביון, אל מול קופ"ח מכבי.

בית הדין האזורי לעבודה בת"א, קבע כי קופ"ח "מכבי" נדרשת בפרק זמן של 90 יום, לשקול מחדש את ההחלטה ולערוך דיון בעניין עם משרד הבריאות. במהלך תקופת זמן זו ועד שתתקבל החלטה מחודשת יימשך ההסדר הקודם לפיו- קופ"ח מחויבת לאפשר לכלל מבוטחיה את הגישה לקבלת שירותים רפואיים בביה"ח שיבא בתל השומר. כמו כן, "מכבי" תישא בהוצאות התובעים.

את הרשויות ייצגו עורכי הדין עפר שפיר וחן רזיאל-ברק ממשרד עפר שפיר ושות'.


רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "אני מברך את בית המשפט על ההחלטה החשובה שלא לאפשר לקופת חולים מכבי להפלות אזרחים, מטעמים כלכליים. ההחלטה ניתנה חרף ניסיון קופת חולים מכבי להפעיל עלינו לחץ ולטעון שהעירייה אינה יכולה לייצג תושבים. לא נשקוט ביחס למקרים של אפליית תושבים, בוודאי לא בתחומים חיוניים כמו שירותי בריאות, הנוגעים לכל אחד ואחת מאיתנו. אני והצוות המקצועי נמשיך לדרוש את הטוב ביותר עבור תושבנו בכל הקשור למיצוי זכויות וקבלת שירותים חיוניים, גם כשהמוסדות הרלוונטיים אינם בתחום השיפוט שלנו. אני מודה לרשויות שהצטרפו למהלך ולתושבים שהסכימו להצטרף לעתירה. מעתה ישובו תושבי גוש דן לקבל שירותי בריאות, גם בבית החולים שיבא, מבלי לעשות איפה ואיפה" .

ליאת שוחט ראש העיר אור יהודה: יש צדק - תושבי אור יהודה מבוטחי מכבי יקבלו שירות באופן מיידי בבית החולים שיבא! אני שמחה לעדכן שלפני זמן קצר התקבלה בבית המשפט העתירה שהגישה עיריית אור יהודה יחד עם שאר הרשויות באיזור (גבעתיים, יהוד-מונוסון, גני תקווה, סביון וקריית אונו) לאחר שינוי מדיניותה של מכבי שירותי בריאות שלא להפנות את המבוטחים לבית החולים שיבא השכן. בעתירה טענו כי מדובר באפליה שאין לעבור עליה לסדר היום והיא חייבת להיפסק מיידית. לשמחתי הרבה, עד קבלת החלטה סופית, מבוטחי מכבי יקבלו את השירות בשיבא.

יעלה מקליס, ראש העיר יהוד מונוסון - לפני חודשים ספורים, יחד עם ראשי הרשויות בבקעת אונו הגשנו עתירה כנגד ההחלטה המפלה של מכבי שסירבה לאשר למבוטחיה לקבל טיפול רפואי בבית החולים "שיבא". מאבקנו הנחוש בהחלטת "מכבי" הובילה לקבלת העתירה לטובת התושבים. החלטת "מכבי שירותי בריאות" השפיעה על רבים מתושבות ותושבי העיר שלנו ומנעה מהם מאז חודש פברואר האחרון גישה לקבלת שירותים רפואיים בבית החולים, למעט במקרים של שמירה על רצף טיפולי, חולים אונקולוגיים, יולדות ופנייה למיון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ליזי דלריצ'ה, ראש מועצה מקומית גני תקווה: "אני שמחה על פסיקת בית המשפט להחזיר את שירותי בית החולים תל-השומר למבוטחי קופת החולים מכבי, אשר מתגוררים בגני תקווה וברשויות השותפות לעתירה.
שירותי בריאות איכותיים, במרחק ובזמן עבור תושבי היישוב לא פתוחים למשא ומתן. ייצגתי את קולם של עשרות אלפי התושבים במחוז בחודשים האחרונים כעדה בבית המשפט. הבחירה מלכתחילה ליצור אפליה בוטה בין תושבי רמת-גן ובני-ברק, על הגב של תושבינו הייתה פסולה ומיותרת. בשלושה חודשים הקרובים יש למכבי הזדמנות להתעשת, להחזיר את הטיפול המיטבי למסלול ולאפשר לתושבות והתושבים בגני תקווה לקבל שירותים באופן שוויוני והוגן."

ישראל גל ראש עיריית קרית אונו: "אני מקווה שמכבי יקבלו את החלטת בית הדין וינהגו בהתאם.
תודה לשותפיי, ראשי הרשויות בבקעת אונו ורן קוניק ראש עיריית גבעתיים, על הנחישות והמאבק הבלתי מתפשר כנגד האפליה".

ממכבי שירותי בריאות נמסר: "הסדרי הבחירה כפי שהיו נקבעו בתיאום מלא עם משרד הבריאות. חשוב להדגיש שמשרד הבריאות קבע שמכבי מעניקה את הסדרי הבחירה הרחבים ביותר בישראל מבין קופות החולים. בית המשפט העיר, בין היתר, על אופן פרסום שינוי הסדרי הבחירה במרפאות וכן הורה לשקול מחדש את ההחלטה תוך 90 יום. מכבי מכבדת את פסק הדין ותפעל בהתאם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully