וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הרפואי בגוש דן - ראשי הערים פנו לבית המשפט

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 10:13

בהמשך להחלטת קופ"ח מכבי למנוע קבלת שירותי בריאות בבית החולים שיבא, תוך אפליה בין המבוטחים אחרי שתושבי רמת גן ובני ברק הוחרגו. ראשי הערים פנו לבית המשפט. ממכבי נמסר: טרם קיבלנו את כתב התביעה ולכן לא נוכל להתייחס

בראשית חודש פברואר הודיעה קופ"ח מכבי באופן חד צדדי ומיידי, כי מבוטחי הקופה לא יוכלו לקבל שירותי בריאות מבית החולים שיבא (תל השומר). יום למחרת הודעה זו, הודיעה הקופה כי שתי ערים, בני ברק ורמת גן יוחרגו מהמהלך ותושביהן יוכלו להמשיך ולקבל את השירותים, כפי שהיה עד כה וללא כל שינו.

ראשי הרשויות המקומיות של גבעתיים, קרית אונו, יהוד-מונסון, אור יהודה, גני תקווה, וסביון, פנו למכבי ולמשרד הבריאות בכתב ובעל פה, במטרה להביא לסיום המשבר.

ראשי רשויות גבעתיים ובקעת אונו.. צילומים- דוברות הרשויות, אתר רשמי
ראשי רשויות גבעתיים ובקעת אונו./אתר רשמי, צילומים- דוברות הרשויות

ממטה המאבק של ראשי הערים נמסר : " נשלח מכתב לשר הבריאות עם דרישה להתערב בהחלטה, אך עד רגע זה לא נתקבלה מהשר כל התייחסות או תגובה.

מטעם קופ"ח מכבי נתקבלה תגובה המטילה את האחריות במשרד הבריאות, כשהם מסבירים שההחלטה היא בכפוף להסכמים הכספיים בין הקופה לבין משרד הבריאות, מבלי שאף אחד מהצדדים מתייחס לאפליה הבוטה ולמהלך ההודעה החד צדדי מצד הקופה למבוטחיה. מכאן, החליטו ראשי הרשויות השותפים לתביעה, שלא נותר אלא לעבור לאמצעים משפטיים.

בימים האחרונים עבדו ראשי הרשויות המקומיות על כתב תביעה משותף, שהוגש לבית הדין לעבודה, שהוא בעל הסמכות לדון בנושא.

כתב התביעה הארוך מעלה מספר רב של טיעונים כנגד ההתנהלות הקלוקלת הן מצד קופ"ח מכבי והן מצד משרד הבריאות, כשמרכז התביעה עוסק באפליית מבוטחים, אך הוא מציג גם את האבסורד בהפיכת בריאות התושבים לכלי במאבקים הכלכליים בין הקופה לבית החולים, זאת לצד טענות משפטיות אחרות הנוגעות לפגיעה בתושבי הערים בגוש דן המתרחשת בימים אלו.

המאבק אמנם רק בתחילתו, אך עושה רושם כי ראשי הרשויות המקומיות נחושים להמשיך ולפעול בכל הכוח בשם הרשות ובשם מבוטחי קופ"ח מכבי, מתוך הבנה כי אין מקום לפגיעה כה קשה בזכויות בריאות בסיסיות של תושבי האזור, וזאת רק בשל מיקום מגוריהם והשתייכותם לקופת החולים מכבי".

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "לא סביר ולא ראוי שמאבק כלכלי בין הקופה למשרד הבריאות, יבוא על חשבון בריאותם של מבוטחי מכבי, בפרט כשנעשתה החרגה מפלה להחלטה זו לערים בני ברק ורמת גן. ניסינו לפעול בדרכים אחרות מול כל אחד מהצדדים, אך לצערו מאמצנו לא הניבו פרי. כעת התאגדנו ביחד על מנת להביא לצדק ושוויון בריאותי ולשנות את המצב העגום אליו נקלעו לקוחות הקופה במחוז גוש דן".

ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה: "את המחלוקת בין מכבי לשיבא מוטב היה לסגור בחדרי חדרים, ובטח לא לנהל את המאבק הזה על גבם של מאות אלפי מבוטחים שנאלצים לכתת רגליהם למקומות מרוחקים. ציפיתי שהנושא ייפתר בזמן קצר, ומשזה לא קרה, אין לי אלא לחשוב שרק הכרעה משפטית תסייע לנו. לא אתן שתושבי אור יהודה יסבלו בגלל מאבקים פוליטיים".

יעלה מקליס, ראש עיריית יהוד-מונסון: "התושבים של יהוד מונוסון זכאים לקבל שרות מיטבי בבית החולים שיבא הסמוך. משרד הבריאות - החטיבה לבתי חולים ציבוריים ומכבי שרותי בריאות, טוב יעשו אם יפתרו את הסכסוך הכספי ביניהם ולא על גבם של תושבינו. הגיע הזמן להתעשת ויפה שעה אחת קודם"

ישראל גל, ראש עיריית קרית אונו: "ראשי רשויות בגוש דן ובקעת אונו פנו לשר הבריאות ולקופ"ח מכבי והם מתעלמים. מכבי שירותי בריאות מעדיפה באופן מובהק את תושבי בני ברק על פני תושבי קריית אונו וזו אפלייה נטו. צר לי כי מה שנקרא "ביטוח בריאות ממלכתי" הוא לא באמת ממלכתי, אלא ענין מסחרי ותו לא."

ליזי דלריצ'ה, ראש מועצה מקומית גני תקווה: "קיוויתי ששני הצדדים, שירותי בריאות מכבי וחטיבת בתי החולים הממשלתית, יראו בגרות ויישבו לשולחן הדיונים וייפתרו את הסכסוך ביניהם. לא ייתכן שקרב האגו הזה יבוא על חשבון התושבים והאזרחים, כעת בלית ברירה אנחנו נדרשים לפנות לערכאות משפטיות" .

מוטי לנדאו, ראש המועצה המקומית סביון: "תל השומר משמש כבית הרפואי לתושבי סביון שמרביתם מבוטחי קופ"ח מכבי. לא אתן שהתושבים ישמשו כקלף מיקוח בסכסוך התקציבי בין מכבי לבין תה"ש ומשרד הבריאות. נמשיך לפעול בכל המישורים עד לשינוי ההחלטה".

  • עוד באותו נושא:
  • גבעתיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully