וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בשבת: התחבורה הציבורית מגיעה להוד השרון

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 13:29

ראשי הערים במטרופולין גוש דן כבר מזמן לא מחכים לממשלה ומקדמים עצמאית תחבורה ציבורית בשבת, גם הוד השרון הצטרפה למיזם שמשנע 25 אלף תושבים מדי סופ"ש ללא עלות

ראשי הערים של מטרופולין גוש דן לא מחכים לממשלה. צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו, אתר רשמי
ראשי הערים של מטרופולין גוש דן לא מחכים לממשלה/אתר רשמי, צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו

הוד השרון מצטרפת למערך התחבורה הציבורית בשבת "נעים בסופ"ש" שפועל בסופי שבוע ללא עלות, ישירות לתל אביב-יפו.

ביום שישי 29.7.22, תצטרף העיר למערך התחבורה הציבורית "נעים בסופ"ש" המאפשר התניידות לכלל התושבים ללא תשלום, ישירות לעיר תל אביב-יפו וממנה וחיבור בין הרשויות האחרות. בכך, תהיה הוד השרון הרשות המקומית השביעית אשר חוברת למיזם יחד עם גבעתיים, רמת השרון, שוהם, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו ותל אביב-יפו.

מערך ההסעות המטרופוליני "נעים בסופ"ש" החל לפעול לראשונה בסוף 2019, ומאז פועל בהצלחה רבה ומשרת כ-25 אלף נוסעות ונוסעים בכל סוף שבוע. המערך מאפשר לתושבים להתנייד ללא תלות ברכב הפרטי. בנוסף לכך, השירות כולל מערך נגיש לאנשים עם מוגבלויות, כך שנוסעים עם מוגבלות יוכלו בתיאום מראש לקבל שירות נסיעה מונגש.

הקו החדש - קו 713 יחבר בין הוד השרון ותל אביב-יפו והוא יעבור במוקדים מרכזיים ברחבי שתי הערים. הקו יפעל בימי שישי ,משעה 18:00 עד שעה 02:00 בלילה, ובשבתות, משעה 10:00 עד שעה 18:00. תדירות הנסיעות לכל כיוון תהיה בכל שעה.


אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: "תחבורה ציבורית אפקטיבית לאורך כל ימות השבוע היא תנאי הכרחי לאיכות חיים טובה, היא מאפשרת נגישות ומקדמת שוויון חברתי. בסופי שבוע, מי שאין לו או לה רכב פרטי, שווה פחות ויכול להתנייד הרבה פחות. זה מצב שמחייב תיקון. הרשויות המקומיות פועלות כדי לייצר תיקון, גם תחת מגבלות הפעלת תח"צ, ואחרי שחיכינו זמן רב לתיקון ממשלתי כולל, החלטנו לסייע לממשלה על ידי קידום תיקון מקומי באמצעות קווי נעים בסופ"ש. החל מה-29 ביולי יוכלו סטודנטיות וסטודנטים ורבים אחרים המתגוררים בתל אביב והסביבה, לבקר את הוריהם וחבריהם בהוד השרון ותושבות ותושבים בכל הגילים יוכלו לצאת ולחזור מבלי להניע רכב, ולהבטיח שלפחות בסופ"ש, החברה שלנו תהיה שווה יותר והאוויר שלנו יהיה נקי יותר. אני רוצה להודות לרועי שוורץ תיכון, מיוזמי המאבק לקידום תחבורה ציבורית בשבת שמוכיח שוב כמה יזמות חברתית יכולה לשנות מציאות, ולמיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה, על הסיוע בקידום המיזם שאנו בהוד השרון שמחים להצטרף אליו. תודה לכל מי שסייע בעיריית הוד השרון ובעיריית תל אביב-יפו למימוש הפרויקט".

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "אני מברך את עיריית הוד השרון שהצטרפה למערך ההיסעים נעים בסופ"ש ובכך תאפשר מתן מענה לתושבים רבים יותר בגוש דן וסביבתה. השירות החינמי נועד כדי למלא צורך של אוכלוסייה גדולה בישראל ואני מקווה שעוד ועוד רשויות יראו את חשיבות הנושא ויחברו אלינו במטרה להעניק חופש תנועה לכל מי שחפץ בכך. בהזדמנות זו אני חוזר וקורא לממשלת ישראל להרים את הכפפה ולבחון את האפשרות להרחבת השירות לכלל תושבי המדינה. הזכות לתנועה 365 ימים בשנה היא זכות אזרחית בסיסית וחיונית".

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "ברכות להוד השרון על הצטרפותה למערך ההסעות נעים בסופ"ש. התרחבות שירות ההסעות המטרופוליני ונתוני השימוש הגבוהים בקווים, מצביעים על הצורך הגדול בתחבורה ציבורית בסופי שבוע. כולי תקווה שהמדינה תשכיל להבין כי שירותי תחבורה ציבורית נדרשים גם בסופי שבוע. אני משוכנע כי הביקושים ימשיכו לגדול והפרוייקט ימשיך להתרחב לעוד ועוד ערים ולספק לתושבים את המענה החברתי החשוב והמתבקש, באופן מתחשב שאינו פוגע ברגשות הציבור שאינו מעוניין בכך."

ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו: "הרחבתו של מיזם "נעים בסופ"ש" להוד השרון, מרחיב ומשפר את השירות לתושבי קריית אונו וכל גוש דן. ככל שיתווספו ישובים נוספים למיזם זה, שזכה להצלחה רבה בקרב תושבי העיר שלנו בני כל הגילאים, נוכל כולנו להגיע למפגשים חברתיים, ולבילוי בקרב משפחה וחברים בקלות ובמהירות. כך כל מי שירצה לבלות בשבתות ובחגים יוכל לעשות זאת בנוחות ובקלות."

אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון: "אני מברך את שכנתנו ממזרח על הצטרפותה למיזם ואני מקווה שאחרי הוד השרון יהיו עוד ערים רבות אחרות. שירות נעים בסופ"ש הולך ומוכיח את עצמו כאלטרנטיבה של השלטון המקומי לתחבורה הציבורית. זו צריכה להיות הגישה לכלל השלטון המקומי ניהול מטרופוליטני מלא של תחבורה ציבורית אבל עם תקצוב ממשלתי כך שאנחנו נוכל לקבוע את המסלולים והתדירות של הקווים גם בסופש וגם בימי חול.

איתן פטיגרו, ראש מועצת שהם: "אני מברך על הרחבת שירות נעים בסופ"ש ליישובים נוספים ועל הפריסה הנרחבת של הרווים באזור המרכז בסוםי השבוע. תושבי שוהם כבר נהנים זמן רב משירות הסעות זמין, בטוח ונוח למוקדי הבילוי בסופי השבוע. הקו שיוצא משוהם משרת תלמידים, חיילים וסטודנטים שיכולים לבלות ולסוע בשישי ובשבת בבטיחות ובנוחות".

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה: "אני מברכת את ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, על ההחלטה החשובה להצטרף למערך נעים בסופ"ש ולספק לעשרות אלפי תושבי עירו תחבורה חופשית בשבתות ובחגים ברשת שפועלת ב-7 ערים וב-10 קווים שונים. מזה שנתיים וחצי שאנו בעיריית תל-אביב-יפו מובילים מהפכה ציבורית שקטה בכבישי הארץ עם למעלה מ-100,000 אלף נוסעות ונוסעים בכל חודש, שמוכיחים שתחבורה ציבורית היא חיונית והכרחית גם בסופי השבוע ובחגים. אין לי ספק שרשויות נוספות עוד יצטרפו אלינו וביחד נבהיר למדינה שהגיעה העת לתחבורה ציבורית בכל ימות השבוע. כי תחבורה היא לא סוגיית פוליטית אלא מוצר בסיסי שיש לו משמעות כלכלית, חברתית, סביבתית ואף של פיקוח נפש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully