וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודיעין מכבים רעות: גם בשבת תחבורה ציבורית

25.12.2021 / 9:23

מודיעין מכבים רעות מצטרפת למערך התחבורה "נעים בסופ"ש" הפועל בסופי שבוע בתחבורה חינמית, ישירות לתל אביב-יפו

העיר מודיעין מכבים רעות תצטרף העיר למערך התחבורה "נעים בסופ"ש" המאפשר התניידות לכלל התושבים בכל הגילים, ללא תשלום, ישירות לעיר תל אביב-יפו וממנה ולחבר בין הרשויות השונות. בכך, תהיה מודיעין מכבים רעות הרשות המקומית השישית אשר חוברת למיזם יחד עם הרשויות גבעתיים, רמת השרון, שוהם, קריית אונו ותל אביב-יפו.

מערך ההסעות המטרופוליני "נעים בסופ"ש" החל לפעול לראשונה בסוף 2019, כאשר מאז הוא פועל בהצלחה רבה ומשרת כ-20 אלף נוסעים מדי סוף שבוע. המערך מנגיש לתושבים באופן אפקטיבי תחבורה חינמית בסופי שבוע ללא צורך בשימוש ברכב פרטי, ומשלים את התחבורה הציבורית שפועלת בימי חול. בנוסף, חלק מכלי הרכב במערך נגישים לאנשים עם מוגבלויות, כך שנוסעים עם מוגבלות יוכלו להודיע למוקד הטלפוני של המיזם לפחות שעתיים מראש, על מנת שיתואם אוטובוס ויישמר עבורם מקום.

הקו החדש המחבר בין מודיעין מכבים רעות ותל אביב-יפו הינו קו 712 אשר יסומן במספר זה בצבע ורוד בתחנות בהן הוא עובר: שדרות יצחק רבין-החשמונאים, קניון עזריאלי, ליד הדיור המוגן עזריאלי פאלאס ומרכז עינב. משם נסיעה ישירה לתל אביב -יפו למקומות הבילוי המרכזיים: שדרות רוטשילד, דיזנגוף, חופי תל אביב-יפו ונמל תל אביב. הקו יפעל בימי שישי משעה 17:00 ועד 2:00 בלילה ובימי שבת משעה 10:00 ועד 17:00. תדירות הנסיעות לכל כיוון תהיה כל שעתיים.

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "עירנו מצטרפת למיזם החשוב הזה שמנגיש עבור הרבה מאוד תושבים - נוער, צעירים ומבוגרים את תחבורה חינמית בסופי השבוע לבילוי ופנאי במקומות מרכזיים ופופולריים. זהו צעד חשוב לאיכות חיים גבוהה המחברת בין הערים השונות באופן נוח וקל ואנו נבחן כל הזמן את הצרכים העולים בשטח מהתושבים כך שיוכלו ליהנות באופן מיטבי מהשירות."

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: אני שמח מאוד על כך שגם עיריית מודיעין מכבים-רעות הצטרפה למערך ההיסעים נעים בסופ"ש ובכך המערך מאפשר מתן מענה לתושבים רבים יותר בגוש דן וסביבתה. השירות החינמי נועד כדי למלא צורך של אוכלוסייה גדולה בישראל ואני מקווה שעוד ועוד רשויות יראו את חשיבות הנושא ויחברו אלינו במטרה להעניק חופש תנועה לכל מי שחפץ בכך.
יתרה מזאת, אני קורא לממשלת ישראל להרים את הכפפה, ועם הצורך המוכח של הציבור - לבחון את האפשרות להרחבת השירות לכלל תושבי המדינה. ובואו נוודא שגם הרכבת הקלה תיסע בשבת. הזכות לתנועה 365 ימים בשנה היא זכות אזרחית בסיסית".

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה: "לרגל השנה האזרחית החדשה, מצטרפת אלינו למהפכה התחבורה בשבת מודיעין מכבים רעות, וכבר בערב השנה החדשה יוכלו תושבות ותושבי העיר ליהנות מהשירות המצויין ולהצטרף לעשרות אלפי הנוסעות והנוסעים שעושים שימוש במערך נעים בסופ"ש. אני מקווה ומאמינה שההצטרפות של עיר כל כך מרכזית, שאינה בהכרח בצמידות גיאוגרפית אלינו ונמצאת בפאתי מחוז מרכז, ושבראשה עומד חיים ביבס, שמשמש גם כיו"ר השלטון המקומי, תמשוך איתה עוד ערים רבות נוספות להצטרף. הזכות לנוע בחופשיות בכל ימות השבוע היא זכות בסיסית, ואני שמחה שבפתחה של 2022 עשינו עוד צעד למימוש זכות זו."

איתן פטיגרו, ראש מועצת שהם: "אני מברך על הרחבת שירות נעים בסופ"ש ליישובים נוספים באזור. תושבי שוהם כבר נהנים זמן רב משירות הסעות זמין, בטוח ונוח למוקדי הבילוי בסופי השבוע. הקו שיוצא משוהם משרת תלמידים, חיילים וסטודנטים ומתחבר לרשת ענפה ונוחה של קווים במטרופולין דן".

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "אני מברך על הצטרפותה של מודיעין מכבים רעות לשירות נעים בסופ"ש , ההולך ותופס תאוצה ומוכיח לכולם שנדרש מענה חברתי ורווחתי על צורך אמתי של תושבים מכל רחבי כל הארץ, להגיע בסופי שבוע למפגשים עם קרוביהם, לבקר חולים בבתי החולים ועוד. עושה רושם כי הצורך מובן גם לשרה מרב מיכאלי ואני בהחלט מקווה כי בעתיד נראה בישראל תחבורה ציבורית גם בסופי שבוע, כמובן באופן מתון ומבלי לפגוע ברגשות אלו שאינם מעוניינים בשירות".

ישראל גל, ראש העיר קריית אונו מסר: "הרחבתו של מיזם נעים בסופ"ש למודיעין מכבים רעות, משפרת את איכות השירות לתושבי קריית אונו וכל גוש דן. תקוותי שיתווספו ישובים נוספים למיזם בינעירוני זה, שזכה להצלחה בקרב תושבי העיר שלנו בני כל הגילאים, כדי לאפשר לכולנו, להגיע למפגשים חברתיים, ולבילוי בקרב משפחה וחברים בקלות ובמהירות. האוטובוסים מגיעים גם לבתי החולים וכך מאפשרים גם למי שאין ברשותו רכב לבקר חולים כל ימות השבוע. כולי תקווה שבקרוב, כל מי שירצה לבלות בשבתות ובחגים יוכל לעשות זאת בנוחות ובקלות באמצעות תחבורה ציבורית ארצית".

אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון: "אני מברך את מודיעין מכבים רעות על ההצטרפות לנעים בסופ"ש. כל עיר שמצטרפת היא עוד צעד בדרך לחזון של מערך תחבורה ציבורית אפקטיבי, שפעיל שבעה ימים בשבוע. בשנתיים האחרונות הבנו שנעים בסופ"ש הפך לחלק משגרת השבת של ישראלים רבים המשתמשים בו לשורה ארוכה של מטרות בילויים, ביקור משפחה, עבודה ועוד ועוד. השמחה הגדולה היא לראות משפחות שלמות שמוותרות על הרכב ויוצאות לבילוי השבת באוטובוס. השלב הבא יהיה כשנוכל לגבות תשלום עבור נסיעות, כמו בתחבורה ציבורית, וכך נוכל להגדיל באמת את ההיצע, לתת לערים נוספות להצטרף, וחשוב מכך - להוות אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully