וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט מיוחד: יום ירושלים - ראשי ערים מאחלים מזל טוב

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 16:53

ירושלים חוגגת - ראשי ערים בישראל מספרים על המקום המיוחד שלהם בעיר הבירה

"ירושלים שלי": לכבוד יום ירושלים ראשי רשויות מספרים על המקום האהוב עליהם ביותר בירושלים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "השנה אנו חוגגים 55 שנים ליום ירושלים, בירתה של ישראל והעם היהודי. זהו יום מיוחד לכולנו, ולציונו אנו מקיימים חגיגות מיוחדות - טקסים, אירועים, הופעות, צעדות, סיורים - למשפחות, ילדים, סטודנטים - לכולם, תושבי העיר ועשרות אלפי המבקרים מכל הארץ. אני מודה לכלל ראשי הרשויות על הברכות והאיחולים. חג שמח ירושלים!"

הכותל. צילום - ארנון בוסאני, אתר רשמי
הכותל/אתר רשמי, צילום - ארנון בוסאני

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "עשרה קבין של יופי ירדו לעולם, תשעה מהן נטלת את ירושלים. את בירתנו, עייני כל העולם נשואות אליך וגם שלי. ירושלים את עיר של מזרח ומערב, של מגוון אנשים וטעמים, את בירתנו וכולנו גאים בך. ירושלים את הלב, הרוח, ואוויר הרים. לצד כל אלה, יש בך מקום אחד. יחיד ומיוחד. בו מתמסרים מיידית לדיירים ומיד מרגישים אורחים רצויים. גן החיות התנכ"י. זהו המקום המיוחד בעיני בירושלים. זהו המקום שאני לא מוותר עליו כשאני ונכדי בביקור בירושלים, וגם לבד עם רעייתי. ירושלים שלנו - יומולדת שמח, אוהבים אותך! מאד!"

ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם: "ירושלים היא העיר בה ביליתי כל יום חג בחיי הצעירים והבוגרים, כל חופשה מבית הספר וכל רגילה מהצבא. זה הבית השני שלי, בגלל דודתי האהובה רותי רוטנברג ז"ל, הירושלמית, שנפטרה בראש השנה האחרון. אז אני "חצי" ירושלמית, ו"חצי" גדלתי בבית הכרם.
בחורף התאהבתי בנחלאות, ובחלונות הבתים היפיפיים שנצנצו בלילה עם אור נרות החנוכיות הדולקות. בקיץ נשמתי עמוק עמוק את כל רובעי העיר העתיקה, את הרחבות הלוהטות שלמעלה והסימטאות הצוננות שלמטה, בין הקרדו, הבית השרוף והבייגלה הכי טעים בעולם. בסתיו התרגשתי מההליכות לאורך טיילת שרובר שבארמון הנציב, שהשרו תמיד שלווה מעולם אחר, על רקע אור הדמדומים מול כיפת הזהב ותחושה שאין יותר קדוש מזה בכל העולם. ובאביב אי אפשר היה בלי מרפסת בית הקפה של הסינמטק , מעל הפריחות בגיא בן הינום, ואחרי סרט קולנוע קלאסי, כזה שצריך בשביל ההשכלה. ואיך אפשר בלי מוזיאון ישראל... את כל חופשות הקיץ ביליתי כילדה במוזיאון המופלא הזה, בין מיצגי האמנות המודרנית וביתן הילד. אין מטר אחד בעיר המדהימה הזו שלא צרב את נשמתי. יום ירושלים שמח לעיר השניה האהובה עלי בעולם."

ירושלים. צילום - ארנון בוסאני, אתר רשמי
ירושלים/אתר רשמי, צילום - ארנון בוסאני

ראש העיר באר-שבע, רוביק דנילוביץ': " הר הצופים נחשב בעיני לפסגת החלומות שממנה ניתן להשקיף על הנוף ויופייה המיוחד של העיר ירושלים וסביבותיה .לא בכדי על הר זה נכתבו המילים המרגשות על ירושלים "מעל פסגת הר הצופים אשתחווה לך אפיים", הר ממנו ניתן לציין את המשפט האהוב עלי אוויר צלול כיין. כמו כן הסמטאות של ירושלים-למרות שאיני תושב העיר בכל ביקור שלי בעיר הבירה אני דואג לבקר בסמטאות הצרות ולהנות מהמרפסות הייחודיות, החנויות של הפעם והאנשים, זאת בעיני זאת ירושלים היפה והמיוחדת."

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין, חיים ביבס: "אחד מהמקומות שמרגשים אותי בכל פעם כשאני מגיע לירושלים - גבעת התחמושת. עבור כולנו, גבעת התחמושת היא סמל מובהק לגבורת לוחמינו במלחמת ששת הימים, מלחמה שבסופה ירושלים חוברה לה יחדיו. לאורך השנים, זכיתי להגיע לגבעת התחמושת לא מעט פעמים כנבחר ציבור בטקסים רשמיים, וגם כאבא גאה שמלווה את ילדיו לגיוס משמעותי."

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר: "הכותל המערבי הוא האבן הראשה של החיבור בין עם ישראל לארץ ישראל. שריד בית מקדשנו מהווה את ההוכחה לנצחיות העם היהודי לאורכה של ההיסטוריה האנושית. גם כשקמו אויבים מבית או מחוץ להחריב את עם היהודי, הם הצליחו לעיתים לפגוע בבית ואפילו בגוף, אך מעולם לא הצליחו לפגוע ברוח העם שלנו ובנצחיותו. זו הסיבה שאני מרגישה חיבור מיוחד לבירתנו ירושלים ולכותל המערבי בפרט, הוא עמד ועומד איתן אל מול כל מגמה, מחשבה ונרטיב שמנסים לעוות את ההיסטוריה והחיבור העמוק של עם ישראל לארץ ישראל."

ראש עיריית אופקים, איציק דנינו: "ירושלים בשבילי היא העבר, ההווה והעתיד של העם היהודי. זאת העיר שההיסטוריה של העם היהודי חקוקה בה לדורי דורות. מקום ירושלמי אהוב: שוק מחנה יהודה - מקום בו המטעמים, הריחות והישראליות מצויים בכל פינה."

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "ירושלים בשבילי היא התרגשות ומסתוריות. אני מאד אוהב את ירושלים, את הרבגוניות שבה, הגיוון התרבותי המרתק, את סמטאותיה הקסומות, את ההיסטוריה שניבטת מכל פינה בעיר. שכונת ימין משה היא אחד המקומות היפים בארץ, אני אוהב לשוטט בה, בין הסמטאות השקטות, אני מאד אוהב לאכול את מעורב ירושלמי במסעדות הסמוכות לשוק, אבל אני מודה שבייגלה ירושלמי טוב וטרי הכי משמח אותי, מאז שהייתי ילד ועד היום."

העיר העתיקה. צילום - ארנון בוסאני, אתר רשמי
העיר העתיקה/אתר רשמי, צילום - ארנון בוסאני

ראש העיר שדרות, אלון דוידי: "ירושלים בשבילי היא עיר הנצח של עם ישראל. עבר, הווה ועתיד. זה מקום של קודש, של רוחניות וחסד. ירושלים היא גם דרך חיים, עיר שחוברה לה יחדיו. אצלנו בשדרות חרטנו על דגלנו מתחילת כהונתי לחבר את כולם לעשייה. זו בדיוק ירושלים, עיר שעושה את כל ישראל חברים. המקום האהוב עליי הוא הכותל המערבי, בו מרגישים את קדושתו של עם ישראל, והרוחניות המיוחדת שבו. במקום הזה אני מקבל כל פעם מחדש השראה וכוח להמשך העשייה שלי למען עם ישראל. וכמובן, איך אפשר בלי מחנה יהודה, עם הריחות, הטעמים והמסעדות, ועם האנשים המיוחדים."

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה: "ירושלים בשבילי היא מקום של חיבור. היא מחברת בין דתות, בין אוכלוסיות ובין תרבויות. ירושלים מייצגת את הקודש מול החול, את העתיק מול המודרני, את העבר מול העתיד, את הפשטות מול הקדמה. אי אפשר שלא להתרגש מהעיר המיוחדת הזאת. אני מאוד אוהב לסייר בשוק מחנה יהודה. האנשים, הטעמים, הניחוחות והצבעים - כל אלה מייצרים עבורי חוויה ישראלית במיטיבה."

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "ירושלים עבורי היא בראש ובראשונה זיכרון אישי שצרוב אצלי, כמ"מ צעיר בצנחנים, שזכה לאבטח את הכניסה לירושלים בעת ביקורו של נשיא מצריים אנואר סאדאת, המנהיג הערבי הראשון שבא לביקור בישראל. הביקור בירושלים מהווה עבורי מאז ומעולם חוויה משמעותית, שראשיתה כבר בדרך המתפתלת אל העיר במעלה ההר, על רקע הנופים ומחטי העצי אורן, השבים ומציפים בי את אותן התחושות וזיכרונות העבר מצעירותי. במיוחד מרגש אותי שוק מחנה יהודה, בליל של ריחות טעמים, המהווה לטעמי אחד מסמליה של החברה הישראלית."

ראש העיר דימונה, בני ביטון: "ירושלים בשבילי היא הפספוס של חיי, תרתי משמע. אבי אברהם ז"ל ואמי חנה הביאו לעולם 4 ילדים וכך גם הבאתי לעולם 4 ילדים. אלא מה? בעוד שהוריי ילדו את שלושת אחיי ברחוב עזה 9 בירושלים, אותי הם ילדו בדימונה, ומכיוון שאני בן הזקונים נקראתי בנימין. לו הייתי נולד בירושלים, מן הסתם החזה שלי היה הרבה יותר נפוח מגאווה, אבל גם להיוולד, להתחנך ולהתגורר בדימונה זו סיבה לגאווה. המקום שאני הכי מתחבר אליו הוא הכותל המערבי. אל"ף, בשל קדושתו. בי"ת, מדובר באבן שואבת ומוקד עולמי ליהדות העולם. גימ"ל, את הכותל שחררו הצנחנים בראשות המח"ט מרדכי מוטה גור ז"ל. ואני גאה מאוד על כך שהתגייסתי ושירתי בצנחנים בדיוק עשור שנים אחרי מוטה וחייליו."

ראש העיר קריית שמונה, אביחי שטרן: "האהוב עליי בירושלים הוא הגן הבוטני בגבעת רם בירושלים הוא פנינה של טבע בלב ירושלים שמאוד מזכיר באופי שלו את פארק הזהב בקריית שמונה המהווה מרחב טבע אורבני ייחודי מסוגו בישראל בליבה של העיר."

ראש העיר עפולה, אבי אלקבץ: "ירושלים היא בירת הנצח של העם היהודי! ירושלים היא לא רק עיר הבירה היא הסמל שלנו והמקום שאני הכי אוהב בירושלים הוא הכותל המערבי. בעירנו ישנו מיזם הנושא את השם "ירושלים שלי" במסגרתו מגיעים בוגרי כיתות ו' בכל בתי הספר בעפולה לסיור בירושלים ובשיאו של היום אנו מחלקים את ספר הספרים של העם היהודי לתלמידים ברחבת הכותל."

ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל: "ירושלים בשבילי היא לב האומה. היא הלב הפועם של מדינת ישראל והעם היהודי ובירתנו המאוחדת והנצחית. ירושלים הינה העיר שנשבענו לה אמונים ולעולם לא נשכח אותה. המקום האהוב עליי בעיר הוא הר הצופים ,משם ניתן לצפות על חלקים רבים מהעיר, וגם על מדבר יהודה. אני נוהג רבות ללכת לטיילת הר הצופים ולצפות בכל העיר העתיקה שנשקפת לעיניי. האוכל האהוב עליי הוא מסעדת עזורה בשוק העירקי בשוק מחנה יהודה בגלל המיקום בשוק ובגלל התבשילים המיוחדים והטעימים שמייצגים את העדות השונות, הכורדית הטורקית העיראקית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully