וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר רעננה - "הפכתי להיות מאויים, ניפצו את חלון הרכב שלי"

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 16:52

פודקאסט 'הזירה המקומית' של וואלה! - חיים ברוידא ראש העיר רעננה בשיחה על הבית של בנט, ההפגנות והאיומים נגדו, המצב הפוליטי בעיר רגע לפני פיזור המועצה, המאבק על מטרו, מיזמי החינוך החדשים ועוד

הזירה המדומית של וואלה עם חיים ברוידא ראש העיר רעננה/צילום - אולפן וואלה

אנחנו וואלה הזירה המקומית, עושים זום אין בשיחות עם מובילי דעת קהל בערים וישובים בישראל, סביב נושאים שנמצאים על סדר היום הציבורי. איתנו חיים ברוידא, ראש העיר רעננה.
מוזמנים להאזין לפודקסאט המלא

בוא נעשה זום אין על רעננה, חיפוש זריז בגוגל על רעננה מעלה בעיקר איטמים על הבית של נפתלי בנט, אז איך מתמודדים עם בית ראש ממשלה אצלך בשכונה..

דבר ראשון עצם העובדה שהוא גר ברעננה, יש בזה כבוד וגם את הבעיות, אני מבין את כל התושבים שגרים מסביב, אני מסתכל על הבית שלו מהיבט ביטחוני. ראש הממשלה מאויים ואנחנו צריכים לעשות את הכל שלא יפגעו בו. אני לא נכנס לעניין יעבור לירושלים, לא יעבור לירושלים, הוא כרגע תושב רעננה ואני עושה את הכל שהוא יכול להמשיך ולתפקד כראש ממשלה. השב"כ ומשרד ראש הממשלה, נמצאים איתי בקשר צמוד, פעלתי להפגיש את צוותי האבטחה עם התושבים סביב הבית, שיוכלו לתקשר בצורה ישירה. המתחם היום הוא הכי מצומצם, בהתחלה היה כוונה לסגור 200 מטרים מהחלק המערבי והמזרחי והגענו להבנות לסגור בחלק הכי מצומצם.

איך עוזרים לשכנים שגרים סביב הבית?

אנחנו מנסים את הכל, גם ללכת לבתי משפט. מה שבעיקר מציק להם זה ההפגנות. אני בעד חופש הביטוי, אבל יש גבול דק איפה מותר ואיפה אסור. כאשר בית המשפט קובע שחופש הביטוי הוא גבוה מחופש הפרט, אז אני מקבל את זה.

עדיין, יש פה גם את הפרט, אם ילדים לא ישנים בלילה, ילדים יושבים בבית ובוכים בשעה 23 בלילה כי מישהו מפעיל צופר שמדמה אזעקה, זה דברים שאסור שיקרו. אם מישהו צועק ברמקול עם 7000 וואט, מקלל ומאיים על אנשים. אגב גם אני אוימתי וגם תפסו אותי באיזה בית קפה.. אנחנו עיר ואנחנו צריכים לנהל אורח חיים, אומנם ראש הממשלה גר פה. אנחנו נלחמים למען תושבי העיר.

אני שומע לראשונה שקבלת איומים?

אני סופג הרבה ביקורת מהמפגינים, לגבי האיומים, הבית שלי היום מאובטח במצלמות, כי אנחנו לא יודעים מי עשה את זה. בוקר אחד קמתי והשמשה האחורית של הרכב שלי היתה מנופצת.

לכן החליטו לאבטח את הבית שלי, גם הגיעו מפגינים לבית שלי. אין לי שום דבר נגד המפגינים, אבל הם צריכים להבין, עניי עיריך קודמים. אני כאן לשרת את תושבי העיר שלי, שהם אומרים לי אנחנו לא יכולים לנהל אורח חיים רגיל ואיכות החיים שלהם משתבשת. אני עומד בפרונט. זה לא משנה עם זה מפגין בעד או נגד. אני ראש העיר של תושבי רעננה.

עוד בוואלה!

נבחרת ערי המרכז - הכי ירוקות שיש

לכתבה המלאה
חיים ברוידא - יש לי תמיכה גדולה מאוד בעיר. צילום - ראובן קסטרו, אתר רשמי
חיים ברוידא - יש לי תמיכה גדולה מאוד בעיר/אתר רשמי, צילום - ראובן קסטרו

בוא נלך קצת לפוליטיקה המקומית ברעננה, משהו לא טוב עובר על העיר בשנים האחרונות, מועצה לעומתית, משרד הפנים כמעט מפזר את המועצה, בדקה ה90 העברתם תקציב. מה קרה בקדנציה הזאת?

אני הלכתי על מסלול שבו חשבתי ואני אומר את האמת, שחברי המועצה הנוכחית צריכים להתפזר. אני נמצא במועצה שבה שבעה מחבריה התמודדו לראשות העיר, אנחנו 19 חברי מועצה מארבע עשרה סייעות שונות, מפוררים לגמרי.

העובדה שאנשים מצביעים היום לא בגלל שיקול עירוני, אלא בגלל שיקול פרטי, לא מקובלת עלי. אני באתי עם יושרה ואני ימשיך לעמוד על שלי שהדברים הללו לא יתרחשו ברעננה. אם היה צריך להגיע עד לנקודה הזאת, אז הגענו.

אני יכול לומר לך, שביום שישי, חמש שעות לפני שהמועצה היתה אמורה להתפזר. אני הלכתי על הפיזור בלב שלם, פנו אלי חברות מתוך הקואליציה ואמרו שזה לא הוגן כי גם הם הולכות הביתה, היו איתי לאורך כל הדרך.

קיבלתי החלטה, מנוגדת לדעה שלי ולאנשים בסביבתי. הבאתי את התקציב, גם באופוזיציה הם ידעו שאם הם לא מעבירים את התקציב הם הולכים הביתה. הביאו את ההסתיגויות שלהם, קבלנו אותם, והתקציב עומד ואנחנו ממשיכים לפעול.

אבל אני עדיין בא ואומר, לא ייתכן ששיקולים לא ענינים הם אלו שיפעילו את העיר רעננה. העיר מסודרת, בכל הפרמטרים אנחנו בציון 100. אני קיבלתי עיר במצב כלכלכי קטסטרופלי. 210 מיליון שח בגרעון, אנחנו סידרנו את זה בפרק זמן מאוד קצר. תוך שנה הייתי מאוזן. לבוא היום, לקלקל את מה שהצעתי, לא אתן לאף אחד.

אתה בפוליטיקה הרבה שנים, לא ניתן היה לסיים את המשבר הזה בחלוקה של כמה תפקידים?

חמישה אנשים חומדים לתפקיד של סגן בשכר, יש רק אפשרות לתת לשניים. אני אולי, לא הפוליטיקאי הכי טוב, אני באתי לעבוד. נולדתי ברעננה , גדלתי ברעננה. שהייתי באופוזיציה, ניסו לפתות אותי לעבור לקואליציה. אבל לא, הלכתי עם הדרך שלי.

רוב ההצבעות שלי היו בעד, עניניות. אבל לא תמיד אוטומטית להצביע נגד, ולא להסביר. יש פה אנשים שיש להם כיפות והם מצביעים נגד הציבור הדתי. יש פה אנשים שהם בעלי זיקה חילונית, מצביעים נגד דברים של החילוניים. הכל מתוך מטרה לפגוע. חבר'ה זה לא עובד עלי. זה גם לא עובד על הציבור. ישנה תמיכה גדולה וגורפת שאני אומר לא, שצריך להגיד לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully