וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר פורר - 21 מיליון ש"ח להקמת פארקים נגישים לילדים עם מוגבלות

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 14:47

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יוצא לדרך בפרויקט הקמת גני שעשועים מותאמים לאנשים עם מוגבלות ברשויות המקומיות. השר עודד פורר: "החברה הישראלית מחוייבת לדאוג לכל ילדה וילד"

בימים האחרונים הוציא המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל קול קורא לרשויות המקומיות להקמת גני שעשועים ייחודיים בהיקף כולל של למעלה מ-21 מיליון ₪, מהלך אשר יגדיל את כמות הפארקים הנגישים בארץ באופן דרמטי.

שר החקלאות, עודד פורר, במסע"ת רפורמה שתעקוף את הלובי החקלאי. ראובן קסטרו
שר החקלאות, עודד פורר, במסע"ת רפורמה שתעקוף את הלובי החקלאי/ראובן קסטרו

גני שעשועים מותאמים לאנשים עם מוגבלות מהווים מהלך נוסף ומשלים של המשרד בתחום הקהילתי, אשר נועד לאפשר לילדים בעלי מוגבלויות לחוות חווית חיים מלאה ועצמאית, להגביר את השוויון ולצמצם פערים בפריפריה החברתית והגאוגרפית. המשרד רואה חשיבות רבה בקידום פרויקטים ציבוריים מסוג זה לשם חיזוק חיי הקהילה המקומית, וזאת מתוקף תפקידו ליזום פעולות לפיתוחם החברתי של הנגב, הגליל והפריפריה החברתית על ידי פיתוח חיי התרבות, הקהילה והספורט.

בכל פארק שיוקם במסגרת קול קורא זה, יוצבו בין מתקנים חדישים וביניהם מתקנים משולבים ונגישים, נדנדות קרוסלה ומתקנים נוספים הפרוסים על פני שטח של כ-500 מ"ר. הפארקים יהיו מוצללים, עם משטח גומי המונע פגיעות, כאשר כל מתקני הפארק יהיו נגישים ללא יוצא מן הכלל ומיועדים לאנשים עם מוגבלות ולכלל האוכלוסייה במטרה ליצור שילוב ומפגש חברתי קהילתי.
הקול קורא יצא לאחר מכרז שנערך בין ספקים שיהיו הזכיינים להתקנה ברשויות שיזכו.

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, עודד פורר:
הפערים בחברה הישראלית מתבטאים בין השאר בנגישות למתקנים מותאמים לאנשים עם מוגבלות ובכללם ילדות וילדים. האפשרות הניתנת לילדים עם מוגבלות בקול קורא זה היא פורצת דרך בשילוב בין אוכלוסיות ורשויות שונות, שחלקן זוכות למתקנים ראויים וחלקן לא. השינוי שאנחנו בתור חברה חייבים ליישם הוא מתן יכולת לכל ילד וילדה להרגיש שווה בין שווים".

מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, אילן שוחט: "בחודשים האחרונים עבד המשרד במרץ על הפרוייקט החשוב הזה, שינגיש פעילות יום יומית פשוטה של יציאה לגן שעשועים לרבבות ילדות וילדים עם מוגבלות. מדובר בצורך בסיסי להורים ולילדים שלצערנו לא קיבל מענה ברשויות רבות בגלל חוסר בתקציבים. כולי תקווה שכמה יותר רשויות יגשו לקול הקורא ויענו על הצורך הבסיסי הזה של אותם ילדות וילדים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully