וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים החליטו - 39 מיליון ש"ח לקידום וחיזוק הבריאות בנגב ובגליל

עודכן לאחרונה: 25.4.2022 / 16:41

קבינט השרים לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל בראשות השר עודד פורר, החליט על תכנית מיוחדת לקידום וחיזוק תחום הבריאות בנגב ובגליל בתקציב של עשרות מיליוני שקלים

הקבינט שהתכנס היום בפקולטה לרפואה (אוניברסיטת בר אילן) שבצפת הביא לאישור הממשלה תכנית רב שנתית (2022-2026) על סך 39 מיליון ש"ח שנועדה לשפר את איכות שירותי הבריאות הציבוריים הניתנים לתושבי הנגב והגליל באמצעות תוכניות ייעודיות בתחום הבריאות, כוח אדם ותשתיות.

קבינט השרים לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. צילום - דוברות נגב גליל, אתר רשמי
קבינט השרים לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל/אתר רשמי, צילום - דוברות נגב גליל

במסגרת התוכנית יושקעו עשרות מיליוני שקלים בהגדלת היצע הרופאים והרופאות, האחים והאחיות בבתי חולים ובקהילה בנגב ובגליל, בהבאת רופאים מתמחים מצטיינים להתמחות ברפואה בתחומים בהם קיים חוסר בבתי חולים ובקהילה בנגב ובגליל, הגדלת מספר הסטודנטים לרפואה וסיעוד מיישובי הנגב והגליל וחיזוק בתי החולים באמצעות תמיכה במכשור רפואי מתקדם וקידום המחקר בבתי חולים.
כיום קיימים פערים משמעותיים ברמת שירותי הבריאות ביישובי הנגב והגליל לעומת שירותים הניתנים ביתר חלקי הארץ. פערים אלו מתבטאים ברמת איכות החיים וגם ברמת שביעות הרצון נמוכות יותר משירותי הבריאות בקרב תושבי הנגב והגליל.


השר עודד פורר: "כדי להפוך את הגליל, הנגב והפריפרייה למרכז, חייבים לסגור פערים והזנחה של שנים ארוכות בתחומי מפתח. המרכזי שבהם הוא הבריאות. אנחנו מגשרים על פערי תיקצוב גדולים בהחלטה הזו, שהיא המשכה של המענקים שכבר הענקנו בסוף 2021 וההחלטה הקודמת שהתקבלה בקבינט נגב-גליל לצמצום פערים באמצעות עידוד עלייה של צוותים רפואיים לנגב ולגליל. החזון להפוך את הגליל והנגב למרכזים עצמאיים הופך למציאות עם תקציבי עתק שאנו מפנים לכך, וזוהי רק ההתחלה".

השר ניצן הורוביץ: "צמצום פערים בבריאות - זו המטרה הראשונה והחשובה ביותר שלנו. באמצעות עוד ועוד צעדים חשובים כאלה, אנחנו הופכים את מערכת הבריאות לספינת הדגל של השוויון בישראל, כדי שכל אדם יקבל שירות מצוין ונגיש - בלי קשר למעמדו הכלכלי, זהותו, או מקום מגוריו. המהלך החשוב הזה ישפר משמעותית את שירותי הבריאות עבור תושבי הנגב והגליל. אני מברך על החלטה זו ומודה לשר פורר על השותפות והמחוייבות. זו עוד דוגמה ליכולת שלנו לשלב ידיים בממשלה הזו, ולעבוד יחד למען הציבור".

מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אילן שוחט: "צמצום פערים בבריאות עובר משלב הדיבורים לשלב המעשים ובהחלטה חסרת תקדים זו אנחנו מרכזים מאמץ בשני תחומים מרכזיים האחד תקציב שנתי לרכישת ציוד ומיכשור מתקדם בכל בתי החולים בנגב ובגליל והתחום השני השבחת ההון האנושי וצוותי הרפואה שיהיו הטובים ביותר וגם יקבעו את מגוריהם בנגב והגליל כמובן שיש עוד מלאכה רבה וזו רק ההתחלה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully