וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמת השרון ותל אביב סיכמו על סלילת נתיב תחבורה ציבורית

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 14:24

שיתוף פעולה בין עיריית תל אביב-יפו לבין עיריית רמת השרון. בשבוע הבא ייצא לדרך שלב נוסף בשיפור שירות התחבורה הציבורית בגוש דן, כחלק ממדיניות ענפה של הערים לתיעדוף תחבורה ציבורית, רוכבי אופניים והולכי הרגל על פני נסיעה ברכב פרטי.

הנת"צ יאפשר חיבור בין תל אביב-יפו לרמת השרון ויתחבר לנתיבי העדפה שנסללו לאחרונה באזור מחלף הכפר הירוק, ובכך ישלים רצף מהותי של רשת צירי ההעדפה המאפשרת גישה מהירה לתוך העיר.

זהו נת"צ טקטי המבוצע כפרויקט מקדים לפרויקט "מהיר לעיר" שמקדם משרד התחבורה בציר.
הנת"צ יפעל בימים א'-ה' בשעות 19:00-07:00 וביום שישי בשעות 17:00-07:00. במטרה לצמצם את הפגיעה ברכב הפרטי ישמר לאורך כל הרחוב לפחות שני נתיבים לרכב הפרטי לכל כיוון.

הנת"צ החדש יסומן לאורך רחוב משה סנה, לכיוון צפון מזרח - מצומת הפיל (בני אפרים) לצומת הכפר הירוק, ומשם ייתחבר לנת"צ הקיים; לכיוון דרום מערב - מהנת"צ הקיים במחלף הכפר הירוק עד צומת הפיל (קריית שאול).

רחוב משה סנה הוא אחד מצירי הכניסה הראשיים המובילים לתוך תל אביב -יפו והוא משרת תושבים רבים מהערים הסמוכות, עבורם ההתניידות באוטובוסים תהיה הרבה יותר מהירה ואמינה עם פתיחת הנת"צ, אשר משרת קווים עירוניים ובינעירוניים רבים, כגון קו 24, 47, 48 ו-531 הפופולריים. בשעות השיא עוברים בו מעל 35 אוטובוסים.

בחודשים הקרובים משרד התחבורה התחייב להגביר את השירות, כאשר לאורך הנת"צ יותקנו גם מצלמות אכיפה.

זהו הנת"צ השני שמקודם בתל אביב-יפו עם רשות נוספת ומחבר בין ערים. כזכור, בחודש שעבר סומן נתיב תחבורה ציבורית בדרך השלום, אשר חיבר בין תל אביב-יפו לגבעתיים. שני מהלכים אלה מדגישים את החשיבות של נתיבי התחבורה הציבורית לא רק בתוך הערים עצמן אלא גם ביכולת שלהן לקישור וחיבור בינן לבין תושבות ותושבים מהערים הסמוכות.

ראש עיריית ת"א רון חולדאי בחנוכת מנהרת צומת קרליבך, תל אביב, 11 בינואר 2022. ראובן קסטרו
ראש עיריית ת"א רון חולדאי בחנוכת מנהרת צומת קרליבך, תל אביב, 11 בינואר 2022/ראובן קסטרו

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "אנחנו עושים הכל כדי להעביר אנשים משימוש ברכב פרטי לתחבורה ציבורית. בסוף, הציבור רוצה להגיע מדלת לדלת במהירות האפשרית. ככל שהנסיעה באוטובוס תהיה מהירה יותר- בתוך הערים עצמן, ובין עיר אחת לשנייה- ככה נצליח לשכנע את הציבור לנטוש את הפקק - ולהעדיף אוטובוס נעים, מודרני, יעיל - ומהיר. אני מברך את שותפי ליוזמה אבי גרובר, שפעל יחד עמי לשיפור השירות בתחבורה הציבורית, בשיתוף פעולה שמוכיח שוב שרשויות מקומיות יכולות וצריכות לעבוד ביחד לטובת כלל התושבות והתושבים".

אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון: "אנחנו מברכים על המגמה לתעדף תחבורה ציבורית על פני כלי רכב פרטיים. אין דרך אחרת לחסוך בפקקים, ולהפחית את זיהום אויר בעיר. בתקופה הקרובה אנחנו נשיק גם שביל אופניים מטרופוליטני במשה סנה שיתחבר לרשת השבילים של השרון וגוש דן. כמו כן, אנחנו בהליכי הקמת מערך תחבורה מיקרו מובילית. כל אלה יחד יתנו לתושבי ותושבות רמת השרון את האפשרות לוותר על הרכב ולנסוע בתחבורה אלטרנטיבית".

ד"ר צחי שריב, מחזיק תיק התחבורה וההנדסה עיריית רמת השרון: "האתגר העיקרי שלנו, במקביל לסימון נתיבי תחבורה ציבורית, הוא תגבור הקווים ותוספת משמעותית של אוטובוסים. רק שיפור דרמטי בתכיפות הנסיעות ובכיסוי פריסת הקווים יביא למעבר המיוחל והנדרש של נוסעים מרכב פרטי לתחבורה ציבורית. נמשיך לפעול להשגת היעד הזה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אבי גרובר ראש העיר רמת השרון. צילום - ינאי יחיאל, אתר רשמי
אבי גרובר ראש העיר רמת השרון/אתר רשמי, צילום - ינאי יחיאל
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה. צילום: ינאי יחיאלי, אתר רשמי
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה/אתר רשמי, צילום: ינאי יחיאלי

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה: "חזון התחבורה העירוני 'השינוי בדרך' ממשיך לתפוס תאוצה ופורץ גם את גבולות העיר, מתוך ההבנה שתיעדוף ושידרוג התחבורה הציבורית כאחד המענים לבעיית הפיקוק אינו רק עניין פנים עירוני, אלא גם בינעירוני. רק בחודש האחרון סימנו נתיב תחבורה ציבורית יחד עם עיריית גבעתיים בדרך השלום, וכעת אנו משתפים פעולה עם עיריית רמת השרון ברחוב משה סנה, כאשר בהמשך גם יסלל לאורך הרחוב שביל אופניים. ההשקעה בתחבורה הציבורית והקצאת נתיבים יעודיים שנועדה לעודד אלטרנטיבות לרכב הפרטי היא צו השעה, ונמשיך לפעול ביתר שאת כדי לעשות זאת, בין אם באופן עצמאי ובין אם במסגרת שיתופי פעולה בין הרשויות במטרופולין".

ברחבי תל אביב -יפו יש כיום כ-60 ק"מ של תחבורה ציבורית, יותר מכל עיר אחרת במדינת ישראל, והשנה יבוצעו מעל ל 10 קילומטרים נוספים בצירים החשובים ביותר, בהם עוברים מרבית האוטובוסים, וזאת על פי לרוב על חשבון נתיבים לרכב הפרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully