וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את הקהילון : מרכז קהילתי מסחרי חדש בפתח תקווה

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 11:30

הקהילון הוא מרכז מסחרי ציבורי חדש שאת הקמתו הגתה והובילה החברה לפיתוח פ"ת. החזון הוא להקים מקום ייחודי, ראשון מסוגו בארץ, שיהווה מקום של חיבור קהילתי לתושבי השכונה, מקום מפגש לפעילויות תוכן, לצד מענה לצרכי היום יום של תושבי האזור

'קהילון' נווה גן הוא הפיילוט של ה'קהילונים' בישראל - לצד האפיון והתכנון של מבנה בן שתי קומות, בשטח של 1260 מ"ר, בלב השכונה. במהלך אוגוסט החלו העסקים לפעול בקומת הקרקע ובעוד כחודש תפתח הקומה העליונה שנבנתה לשימושים ציבוריים עבור הקהילה ותכלול חוגים שיופעלו ע"י מקפ"ת ובית כנסת.

החברה לפיתוח פתח תקווה פיתחה מודל יזמי יייחודי להקמת מרכזים מסחריים על שטחים עירוניים. במסגרת המודל, החברה לפיתוח פתח תקווה בונה, מנהלת ומתפעלת את המבנה למספר שנים והרווח מהפרויקט יישאר לשימוש לצרכים ציבוריים ולא יופנה ליזמים פרטיים. הרווחים מהפעילות היזמית תופנה להשקעות נוספות בפיתוח העיר ובתושבים שיהיו המרוויחים המרכזיים מהמודל החדש. בשיתוף וועד השכונה, המקום יהווה מוקד לפעילות חברתית, מעין מדורת שבט קהילתית.

ראש העיר רמי גרינברג :"העירייה נכנסה לתחום של הקמת עסקים מסחריים פרטיים עבור התושבים ויש פה קהילון שוקק חיים שהעיריה הקימה ושיווקה לשוק הפרטי לצד עוד כמה מקומות שאנו מקימים, למרות שאלו משימות פחות אופייניות לעיריות. אנו שמים דגש על מתן מעטפת חיים איכותית לתושבים מלידה ועד 120, בשגרה ובחירום".

מהחברה לפיתוח פ"ת נמסר: "בשעה טובה ובהתרגשות אנו חונכים את הקהילון - פרויקט ייחודי ברמה הארצית שהחברה לפיתוח פ"ת הגתה והובילה בשנתיים וחצי האחרונות בברכתו של ראש העיר רמי גרינברג. הרעיון הוא יצירת מקום שיהיה מוקד פעילות חברתית וקהילתית. לאחר שאת תמהיל החנויות והעסקים בקהילון בחרו התושבים, אנו מקווים שהוא יהפוך למוקד של פעילות שכונתית. העיריה השקיעה רבות בקהילון למען תושבי השכונה וזהו מודל ראשון מסוגו שיוצר התעניינות גם מחוץ לפ"ת".

הקהילון מרכז קהילתי מסחרי חדש בפתח תקווה. צילום: חלפ"ת, אתר רשמי
הקהילון מרכז קהילתי מסחרי חדש בפתח תקווה/אתר רשמי, צילום: חלפ"ת
  • עוד באותו נושא:
  • פתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully