וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר יהוד מונוסון החליט: מלון אוויה לא יהפוך למתחם מגורים

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 14:51

המלון האגדי 'אוויה' חוזר לחיים? אחרי עשור של גרירת רגליים מצד עיריית יהוד מונוסון, החליט ראש העיר הנכנס אמנון סעד, כי מתחם אוויה לא יהפוך לאזור מגורים ויחודש לטובת מלונאות ושטחים ירוקים

סאגת מלון "אוויה": הסוף? - בדיון שנערך במעמד ראש העיר יהוד-מונוסון, אמנון סעד, מתכננת המחוז ויו"ר הוועדה המחוזית התברר שתיקון 1/25 לתמ"א 12 שנועד לאפשר הסבה של ייעוד מלונאות למגורים לא מקודם, וכי לא ניתן לדון כלל באפשרות כזו בעת הזו.

מתחם אוויה קרוי על שמו של המלון הנודע "אוויה", אשר פעל החל משנות ה-60 ושימש כ"מלון תעופה", בשל הסמיכות שלו לנמל התעופה בן-גוריון והפוטנציאל הטמון בו לשכן צוותי דיילות ואוויר וכן תיירים ואנשי עסקים מחו"ל אשר היו מעוניינים להשתכן בסמיכות לשדה התעופה.

המתחם עצמו ממוקם במערב העיר, בלב שכונת קריית הסביונים. התפלגות הגילים בשכונה מלמד על ריכוז גבוהה של משפחות עם ילדים, ולצורך כך השכונה כוללת מתחם בתי ספר (בי"ס יסודי ושתי חטיבות ביניים), בנוסף ל-10 גני ילדים ושני אולמות ספורט המהווים מוקד משיכה עירוני לפעילויות לאורך כל שעות היום. כבר כיום, מהווה השכונה מוקד מרכזי לפעילות עירונית, הודות לקניון "סביונים" וכן מתחם התעסוקה של אפריקה ישראל, המהווים מחוללי קהל משמעותיים לאורך כל שעות היום.

אמנון סעד, ראש העיר, מסביר את המדיניות אותו הוא מקדם: "מתחם אוויה כמתחם מלונאות יהווה פנינה עירונית אשר תמשוך אליה הן הכנסות מאירוח תיירות והן הגדלה משמעותית של היצע מקומות התעסוקה הזמינים בעיר לרווחת תושביה - שתי בשורות משמעותיות לעיר ולעתידה, שאין מקום להתפשר עליהן. נוסף על כל אלה, מהווה הקידום של המתחם כמתחם מלונאי בשורה משמעותית לתוספת של ריאות ירוקות בשטחה, אשר יתנו מענה לתוספת הצפויה בשנים הקרובות לאוכלוסיית העיר".

המתחם הנטוש של מלון אוויה ביהוד. צילום: דוברות יהוד, אתר רשמי
המתחם הנטוש של מלון אוויה ביהוד/אתר רשמי, צילום: דוברות יהוד

"בנסיבות ההיסטוריות בו המלון הוקם, יש הצדקה ברורה להמשיך ולהיצמד לתוכנית המקורית והיא - הקמת מתחם מלונאות באוויה", אומר יובב גוניקמן, המשנה לראש העיר. "כתושב קריית הסביונים וכנציגה במועצת העיר, אני קובע בבירור שאנחנו לא נוכל לעמוד בכאוס התכנוני והתחבורתי שהקמת מתחמי דיור תסב לשכונה ולצביון שלה. כל פתרון שאינו הקמת מתחם מלונאות חוטא למציאות ולצרכי העיר, אשר ממילא מתוכננת לקבל תוספת משמעותית של יחידות דיור בשנים הקרובות".

גוניקמן מכוון בדבריו לתוכנית האב הכוללנית להתחדשות עירונית ביהוד-מונוסון, המקדמת בניית אלפי יחידות דיור בלב העיר וזאת בנוסף לתוכניות מאושרות במסגרת הסכם הגג מול המדינה שמוסיפות 8850 יחידות דיור במזרח ובמרכז העיר בשתי שכונות חדשות. תוספות אלה מעמיסות ממילא על התשתיות העירוניות ומצריכות הכנה והיערכות ייעודיות לטובת תושבי העיר הצפויים להיכנס בשעריה בעתיד. בתוך כך, עמדת העירייה לקדם במקום הקמת מתחם מלונאות, נתמכת, בין היתר, בהחלטת הועדה המחוזית אשר סברה כבר בראשית הדיונים כי יש מקום לשמר מלונאות במקום זה, מאחר ובאזור צפויה תוספת משמעותית של יחידות דיור, כאמור.

  • עוד באותו נושא:
  • יהוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully