וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיצומה של המלחמה: 30 משפחות מצרפת נקלטו בחדרה

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 11:43

על רקע גל האנטישמיות שרק הולך ומחריף באירופה ובעיצומה של מלחמת חרבות ברזל, 30 משפחות יהודיות עלו מצרפת ופתחו בחיים חדשים בחדרה. 5 מהם החלו השבוע את כיתה א'

דווקא עכשיו, בעיצומה של המלחמה - ילדים שעלו מצרפת עלו לכיתה א' בחדרה

תהליך ההכנה של העולים החל שנה לפני הגעתם לישראל, בשיתוף פעולה עם עמותת "קליטת קהילות ישראל" בראשות הרב שלום ואך. ההכנה כללה ביקור בישראל, פגישות עם צוותי חינוך וביקור בבית הספר בחדרה, שבו התחילו רוב הילדים ללמוד.

המשפחות קיימו לפני מספר חודשים שבת חגיגית בצרפת עם הצוות שהגיע מישראל משלושת הערים הקולטות את העולים. האירוע סייע לעולים להתגבש כקהילה ולהתכונן לעלייה ולחיים החדשים בישראל.

בעת תהליך ההכנה לעלייה, ניתנה לעולים האפשרות לבחור לאיזו עיר מבין שלוש הערים הם רוצים לעלות: חדרה, גבעת שמואל או עפולה. לאחר שיקול דעת מעמיק, רובם בחרו להתיישב בחדרה עיר שמציעה מגוון רחב של אפשרויות חינוך ותעסוקה, קהילה מקבלת ומחבקת, איכות חיים גבוהה, תשתיות מתקדמות ומרכזים קהילתיים חיוניים. בעיר יתגוררו 120 איש, כולל 70 ילדים בגילאים שונים - 30 מהם לומדים בבית ספר, 27 התחילו את לימודיהם בגן הילדים, והיתר לומדים בחטיבה העליונה ובתיכון

ראש העיר חדרה ניר בן חיים עם ילדי העולים. צילום:דוברות חדרה, אתר רשמי
ראש העיר חדרה ניר בן חיים עם ילדי העולים/אתר רשמי, צילום:דוברות חדרה

ראש העיר חדרה ניר בן חיים פגש את המשפחות ובירך אותן: "אנחנו שמחים על הגעתן של המשפחות החדשות לישראל וגאים שבחרו דווקא בחדרה. אני והצוות בעירייה מחויבים להעניק למשפחות את התמיכה הנדרשת כדי להבטיח קליטה חלקה והשתלבות מלאה בקהילה ומאחלים להם הצלחה רבה בתחילת פרק זה בחייהם"

  • עוד באותו נושא:
  • חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully