וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור הבא של אלופי הסייבר מישראל

עודכן לאחרונה: 25.7.2024 / 11:48

דורון אמיר, מייסד ומנכ"ל סייטאקה, יזם אליפות העולם בסייבר, קיים כנס להכוונת בני הנוער לפני גיוס. 10,000 ערכות סייבר נתרמו לתלמידים מעוטף עזה וצפון הארץ כדי שיחלו את צעדיהם הראשונים בעולם הסייבר

ביחידה 8200 וביחידות סייבר נוספות בחיל האוויר, מתגבר הצורך בעוד ועוד מגוייסים במגוון מקצועות הסייבר והצבא לא יכול להסתמך על כוח אדם של תלמידים שרובו ממרכז הארץ והשרון. העתיד מחייב בניית תכנית תגבור לאוכלוסיות מוחלשות ולחזק גם אוכלוסיות של דוברי ערבית שיכולים לשרת בצבא. כדי להתמודד עם אתגרי העתיד יש להכשיר גם בדואים, דרוזים וצ'רקסים וגם בעלי שליטה בשפה האתיופית והפרסית.

דורון אמיר, מייסד ומנכ"ל סייטאקה: "איראן לפי הערכה לא תשרוד את תקיפות הסייבר של ישראל והיא מתקרבת לנקודת האל חזור. מספיק להביט אל ההיסטוריה כדי להבין שאם בשנת 2007 כור גרעיני הותקף באיראן ע"י stuxnet אז הרי ברור כי בשנת 2024 יש לישראל כלים משמעותיים הרבה יותר לטיפול בבעיה, הכלים שהיו אז לעומת היום זה כמו להשוות בין רוגטקה לטיל היפרסוני חמוש בראש קרב גרעיני. בהמשך לאיומים ההולכים וגוברים על מדינת ישראל, אנו חייבים לתגבר את תחום הסייבר הן בצבא והן במערכת החינוך. אנחנו מדינה קטנה, אין לנו יתרון יחסי בכמות אלא רק ביצירתיות ובאיכות".

נבחרת הסייבר של ישראל. צילום:  יוסי אלוני, אתר רשמי
נבחרת הסייבר של ישראל/אתר רשמי, צילום: יוסי אלוני

סייטאקה זיהתה את הצורך המשמעותי הזה במדינת ישראל. אתמול ,בבית חיל האוויר בהרצליה, הוביל דורון אמיר אירוע יוצא דופן של נוער בני הקהילה האתיופית, חרדים, דרוזים, בדואים וצ'רקסים שיתחילו את עתידם בתחום הסייבר כבר מעכשיו.

באליפות הסייבר העולמית בדובאי שהתקיימה לפני כשנה וחצי בינואר 2023 האתגר שהונח בפני ההאקרים מכל רחבי העולם היה להפעיל מתוך מדינה ערבית (האמירויות) כטב"מ בתוך שטח מדינת ישראל, להמריא ליעד שנקבע מראש ולשדר משם נתונים.

אתגר זה, בעצם צפה פני עתיד להתקפות שאיתן מדינת ישראל מתמודדת כיום. דרך הפעולה של ההאקרים בפיצוח האתגר תורגמו לפיתוח מתודולוגיית למידה והדרכה שאותם המירה סייטאקה לערכות התנסות וחינוך לסייבר. 10,000 ערכות סייבר נמסרו למנהלי אגפי החינוך מעוטף עזה וצפון הארץ לטובת חלוקה לתלמידי על מנת שיחלו את צעדיהם הראשונים בעולם הסייבר.

בדרך כלל, חברות סייבר מתמקדות בפיתוח טכנולוגיות הגנה או התקפה אך סייטאקה של דורון אמיר, שונה בנוף הישראלי. אמיר, מוביל שילוב מיוחד של קידמה טכנולוגית ומעורבות קהילתית מתוך חיבור וגישור עמוק לערכי העם והמדינה. החברה בראשותו שמה דגש על מצויינות ללא קשר למגדר, עדה , מדינה, לאום. סייטאקה מעודדת את כל מי שרוצה לעסוק בסייבר למטרות חינוך הגנה ומיגור טרור ופשיעה להירשם ולהשתתף באליפות העולם בסייבר.

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully