וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוייקט מיוחד של וואלה: 100 ימים ראשונים בראשות העיר קריית גת

עודכן לאחרונה: 25.7.2024 / 11:21

במלאות 100 ימים לבחירות ברשויות המקומיות, בקשנו לבדוק את יישום הבטחות הבחירות של המועמדים שניצחו. בקריית גת, הפתיע ראש העיר החדש כפיר סויסה עם שורה של הישגים בזמן קצר. "אני מבטיח ומקיים" אמר ראש העיר בראיון לוואלה

מבחן 100 הימים של כפיר סויסה בקריית גת: הבטיח ומקיים. אחרי שהדיח בבחירות את ראש העיר אבירם דהרי, אחרי 20 שנות כהונה, ממשיך כפיר סויסה לכבוש יעדים ולשפר את איכות חיי תושבי קריית גת.

לבחון את 100 הימים הראשונים על כסר ראש העיר בתקופת מלחמה, זה מורכב ולא פשוט, אבל סויסה מסתמן כראש עיר חזק, עצמאי, שלא מתרגש מקבוצות כח והנהיג מדיניות של דלת פתוחה לתושבים הפשוטים. מדי שבוע הוא מקיים את ''שלישי אישי'' בלשכתו ומקבל אליו תושבים מכל השכונות בעיר שם הוא פותר להם בעיות באופן אישי.

ראש העיר קריית גת כפיר סויסה עם חיים בכר מנכ"ל העירייה הנכנס. באדיבות המצולמים
ראש העיר קריית גת כפיר סויסה עם חיים בכר מנכ"ל העירייה הנכנס/באדיבות המצולמים

סויסה מינה לתפקידי מפתח בעיריה בכירים מכוחות הבטחון ומשטרה לשעבר, חיים בכר שכיהן כראש אגף חקירות בשב"כ מונה למנכ"ל העירייה. סא"ל מירב סעידה שנבחרה כמנכלית תאגיד הגיל הרך ועוד יוצאי שב"כ ומשטרה שמשלימים את הכוורת של ראש העיר. התושבים מוצאים עצמם מול ראש עיר שהמקצועיות היא נר לרגליו, ושלא נותן לשיקולים פוליטיים לגבור על השיקולים המקצועיים.

את החודשים האחרונים עם כניסתו לתפקיד הקדיש סויסה לריענון מחדש של העבודה השוטפת של העיר וטיפול בהזנחה הקיימת לצד תחילת יישום הבטחות הבחירות שלו בשלל תחומי החיים אשר בצורה יוצאת דופן ובאופן כמעט חסר תקדים במוניציפאלי, הצליח למלא במהירות שיא חלק גדול מהן ולהכניסם לתוכנית עבודה במסגרת התקציב השנתי שהעביר.

100 ימים ראשונים בראשות העיר קריית גת. באדיבות המצולמים
100 ימים ראשונים בראשות העיר קריית גת/באדיבות המצולמים

"עסוק מאוד אבל תמיד עונה לכל תושב"

משיחות עם תושבים ניכר שסויסה, ראש עיר עם ניגודים: מצד אחד, קשה לתפוס אותו, עובד ועסוק כל הזמן, אבל מצד שני תושבים מעידים שהוא עונה כמעט תמיד לכל הודעת וואטסאפ שהוא מקבל גם אם באיחור. הוא איש שאוהב להסתובב בשטח, החל מגנים, בתי ספר, אירועי הקיץ וכו' ועד קניות שהוא מקפיד להמשיך לערוך מדי שבוע לביתו.

כאיש פוליטי מנוסה הוא נפגש עם שרים וחברי כנסת בלשכתו ואכן רותם את קשריו בקריית הממשלה לטובת העיר, אבל מי שמכיר אותו יודע שהוא פחות מאמין בדילים ולא רוחש כבוד גדול לעסקנים, הוא מקדש את הציבוריות והמקצועיות, ולא מוכן לסטות מדרכו גם תחת לחצים כבדים.

בפגישת בוקר עם ילדי הגן. באדיבות המצולמים
בפגישת בוקר עם ילדי הגן/באדיבות המצולמים

בראיון ל''וואלה'', על הדברים שהתחייב בקמפיין הבחירות, משיב סויסה כי ''במהלך קמפיין הבחירות הצגתי בפני התושבים את תוכנית העבודה שלי בשלל תחומי החיים כאשר במרכזן - שינוי בביטחון, בתרבות ובחינוך - ובכולם ניתן לראות השינוי תוך זמן קצר".

מה הדברים שכבר הספקת לעשות ב-100 הימים הראשונים לכהונה?

העברנו תקציב לשנת 24 עם בשורות גדולות. בבטחון - הקצתי מליוני שקלים למיגון מוסדות החינוך כך שלא יהיה מצב שבעת מלחמה בתי ספר וגנים ייסגרו או יועתקו למקום אחר, המנכל שמיניתי מוביל את כלל תהליכי החירום וכמובן את פרוייקט התקנת השערים בכניסות לעיר ועוד צעדים לחיזוק בטחון העיר.

בחינוך - כפי שהבטחתי, הזנת הבוקר בגני הילדים יוצאת לדרך עם תחילת שנת הלימודים הקרובה. הובלנו פיילוט בחודש יוני שהוכתר בהצלחה גדולה והחל מ 1.9 תהיה הזנה בכל גני הילדים העיר.

בתרבות - דאגנו לקיץ גדוש באירועים עם טובי האמנים בישראל, אייל גולן, נועה קירל, אושר כהן, עדן גולן, דני סנדרסון, יהודה פוליקר ועוד רבים וטובים. בנוסף, פסטיבל בירה, פסטיבל יין, נייט מרקט, הפנינג לילדים, הצגות ומופעים לילדים ועוד אירועים בחוויה לכל המשפחה. הבטחנו להעניק לתושבים חווית תרבות מפוארת וכך אנחנו פועלים".

האם הקואליצה שהרכבת מייצגת את כל תושבי העיר, ומה היית משנה או מוסיף אליה?

לגמרי. יש לי קואליציה רחבה שמייצגת את הצעירים, הדתיים, העולים, ואת מגוון הקהילות והעדות שחיות בעיר קריית גת. דלתי פתוחה בפני כל מי שרוצה להצטרף לעשייה ומתחייב לשים את טובת תושבי העיר לנגד עיניו"

מה הדברים שרואים אחרת מכסא ראש העיר?

"ידעתי לאן אני נכנס. העומס הוא מטורף, קשה מאוד לענות לכולם אבל אני משתדל להשיב תמיד בהודעות לכל פניה שאני מקבל. אין ספק שהמחיר האישי הוא לא פשוט, אתה ברגע אחד הופך להיות איש של כלל הציבור והפרטיות נעלמת. אני מאמין מאוד באנשי מקצוע ואפשר לראות את זה בדמות האנשים שמצטרפים לשורות העירייה, בתהליך עמוק ומסודר, נהפוך את עיריית קריית גת לגוף יעיל, שירותי וחדשני על מנת לתושבים את השירות הטוב ביותר".

מסר אישי שלך בצל המלחמה?

"כמדינה עברנו שנה מדממת. מלחמה קשה מאוד שעדיין נמשכת, אבל אין לי ספק שבסופה ננצח ונעביר מסר ברור לכל האויבים מסביב. אני מחזק את החיילים וכוחות הבטחון שלנו ומתפלל להחזרת כלל החטופים הביתה. יש לנו חוב כלפי החטופים - להשיב אותם. ויש לנו חוב כלפי החיילים שנפלו על הגנת המולדת במלחמה הזו - להכריע את חמאס ולהסיר את האיום מעזה.
עם ישראל חזק מהכל, יחד, ננצח בכל הגזרות".

ראש העיר כפיר סויסה עם מפכ"ל המשטה היוצא קובי שבתאי. באדיבות המצולמים
ראש העיר כפיר סויסה עם מפכ"ל המשטה היוצא קובי שבתאי/באדיבות המצולמים
  • עוד באותו נושא:
  • קריית גת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully