וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העתירה לבג"צ כנגד השר מיקי זוהר - דיון דחוף בועדת המשנה לספורט בכנסת

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 12:27

מרכז השלטון המקומי הגיש עתירה לבג"צ כנגד משרד הספורט והתרבות, לאחר שמנעו מהרשויות המקומיות להיות שותפות משפיעות במרכזי הספורט בישראל, ובחרו להעביר את תקציבי הספורט לאגודות המקצועיות מכבי והפועל במקום לרשויות הפועלות למען התושבים

במסגרת העתירה נכתב כי שבוע וחצי לאחר הטבח הנורא שביצע החמאס, כאשר הרשויות המקומיות מתמודדות עם מצב חירום תחת מתקפת טילים בלתי פוסקת, לצד הצורך לתת מענה למשפחות הנרצחים והחטופים ולעשרות אלפי תושבים שפונו מבתיהם, בשל האירועים והחשש מהבאות, פורסם בחתימת השר מיקי זוהר, תנאי החוסם ומדיר את הרשויות המקומיות ומרכז השלטון המקומי מקבלת תקציבים.

בעתירה טען מרכז השלטון המקומי כי מדובר בהחלטה שלא נעשתה על פי כללי מינהל תקין, וכי התקבלה משיקולים זרים ולא עניינים. עשרות מיליוני שקלים מתקציב הרשויות המקומיות, הדואג למאות אלפי ילדים ובני נוער לפעילות ספורטיבית ומתקני ספורט ברשויות המקומיות, עבר לתנועות 'מכבי' ו'הפועל' הדואגות לכמה אלפי חברים בלבד.

לירון דורון לוי, מנכ"לית מרכז השלטון המקומי: "משימת העל שלנו במרכז השלטון המקומי היא חיזוק הרשויות וחתירה לעצמאות תקציבית ותפקודית, השלטון המקומי משקיע למעלה מ 1.5 מליארד שקלים בשנה לבינוי מתקני ספורט ולקיום פעילות ספורט עממית ברשויות המקומיות. אנו נאבק בכל הכלים העומדים לרשותנו אל מול כל מי שינסה לפגוע ולהדיר את הרשויות המקומיות מלהמשיך להיות שותפות משפיעות במרכזי הספורט בישראל"

לטענת מרכז השלטון המקומי, מאז תחילת כהונתו של השר מיקי זוהר, קטנו עד כדי ביטול, תקציבי הרשויות המקומיות. תקציב סל הספורט לרשויות, עמד בתקופתו של השר חילי טרופר, על סכום של 78 מלש"ח, בשנת 2023 עם היבחרו של השר מיקי זוהר לתפקיד, צומצם הסכום ל 52 מלש"ח ובשנת 2024 לא הועבר לרשויות שקל אחד לביצוע.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בראיון עם טל שלו באולפן וואלה! 28 ביוני 2023. ראובן קסטרו
שר התרבות והספורט מיקי זוהר בראיון עם טל שלו באולפן וואלה! 28 ביוני 2023/ראובן קסטרו

בני ביטון, ראש עיריית דימונה וסגן יו"ר מרכז השלטון המקומי: "לא ייתכן שכשבוע וחצי בלבד לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", משרד התרבות והספורט מפרסם החלטה שמונעת מהרשויות המקומיות להיות שותפות משפיעות במרכזי הספורט בישראל. כל זה למרות שהשלטון המקומי הוא הגורם המרכזי המתקצב את הספורט ומתקני הספורט ברחבי הארץ ודואג לייצר ספורט עממי חשוב לכלל התושבים. מדובר בהחלטה שלא נעשתה על פי כללי מינהל תקין, ונראה כאילו התקבלה משיקולים זרים ולא עניינים, במטרה לחזק את מועדוני הספורט על גב הרשויות המקומיות. לזה לא נוכל להסכים".

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים ויו"ר ועדת התרבות והספורט בשלטון המקומי: "הדרתו של השלטון המקומי מתחום הספורט, ע"י המשרד, זאת בשעה שהספורט כולו מתקיים הלכה למעשה בזכות השקעת העיריות, מכספי הציבור, באגודות, בקיום אירועי ספורט עממי, בבניית ואחזקת מגרשים ואולמות ועוד ועוד. לצערנו, מדיניות המשרד מתעדפת את מרכזי הספורט על פני שיתוף פעולה עם העיריות, חיזוק מעמדן ומעמד אנשי המקצוע המנהלים את הספורט בעירייה, העברת תקציבים וסמכויות לטובת קידום הספורט, גם במוסדות החינוך וגם בשעות אחרה"צ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully